Fuzja Dialogu z Netią.

8
Andrea "blondasek" Radicchio
Fuzja Dialogu z Netią.

Dlaczego? To pytanie nasuwa mi się od wczoraj. Muszę przyznać - nie miałem do tej pory pojęcia, że Netia wykupiła Dialog i CDP (Crowley Data Poland). Dlaczego UOKiK się na to zgodził? Dlaczego lepsze jest wrogiem dobrego?

Tak. Jestem użytkownikiem Dialogu. Od 2006 roku, gdy uciekłem spod topora TP'sy, jestem z nimi. Pomarańczowi dali mi ciekawą ofertę (telefon i internet), korzystną cenowo i jakościowo, jak na tamte czasy. 1Mb/s, pakiet minut i, co najważniejsze, magiczne słowo w umowie, czy raczej jego brak - "do". I tak od tamtej pory byłem zadowolonym klientem wrocławskiej firmy, mając z nimi dobry kontakt. Nie było problemów z awariami - jeżeli jakieś były, usuwano je na bieżąco. Zalałem modem kawą? Po dwóch godzinach od zgłoszenia miałem podłączony nowy modem. Bezpłatnie. No, postawiłem kawę technikowi. Po roku, tuż przed końcem umowy, dostałem telefon. Jeden. Konkretny. Z ofertą. Lepszą, tańszą. Na rok, dwa. Jak wolę. Nie dość, że taniej, to więcej. Tak było do wczoraj. Nie zauważyłem, że kończy mi się dwuletnia umowa, dopiero wyższy rachunek mnie o tym uświadomił. Zadzwoniłem na infolinię. Szybko, sprawnie. I ta wiadomość.. "nie mamy dla Pana żadnej oferty, łączymy się z Netią od stycznia/lutego". Jak to? Mój Dialog, z Netią? Poczytałem. Dzisiaj zadzwoniłem jeszcze raz. Wytłuszczam sprawę. Zawsze do mnie dzwonili. Zawsze była ciekawa oferta dla stałych klientów (no, ponad 7 lat to już chyba stały). Nie tym razem. No to chociaż to samo, co było. Znowu nie. No jak to? Tyle lat razem, szczęśliwie i nagle koniec? Taka zdrada? To boli. Tym bardziej, że nigdy na siebie nie narzekaliśmy. Nigdy.

Dlaczego o tym piszę? Bo nie jestem jedyny. Polecałem Dialog wszystkim znajomym z okolicy, znając ofertę gigantów jak i lokalnych dostawców. Tym co zawsze podkreślałem, to jakość obsługi. Zawsze byłem najważniejszy. Było bezproblemowo. Internet nie spełnia zapisów? Ping wysoki? No to my panu rachunek obniżymy. Pomijam, że awaria była usuwana od ręki, najszybciej jak się dało. I tu wkracza temat Netii. Wielkiego złego, z beznadziejną obsługą klienta, cwaniactwem w umowach i kosmicznymi ofertami, mającymi tyle wspólnego z rzeczywistością, co napęd między wymiarowy. Miałem do czynienia z nimi, gdy dziewczyna miała problemy z internetem. Na umowie magiczne "do" 10Mb/s, realnie - 0,6-1Mb/s (!!). Po parunastu minutach oczekiwania na połączenie (o 11 we wtorek...) dowiedziałem się tylko tego, że oni korzystają z łącz TP'sy i nie mogą nic z tym zrobić. No fajnie, ale Dialog tez korzystał z ich łączy i nigdy nic takiego nie miało miejsca. Wniosek - miesiąc później przeszła do pomarańczowych (dziewczyna).

Co się zmieniło? Nikt do mnie nie zadzwonił na koniec mojej umowy. Nikt. Totalnie. Nawet maila nie dostałem. Oferty - totalne nieporozumienie. Internet DO 20Mb/s - 49,90 (nawet nie jest podane, czy brutto, czy netto). Ja za swoje 10Mb/s, płaciłem do teraz 3 dyszki. Ale to było zawsze 10, a czasem i do 20 podchodziło

Co się zmieni? Wyleci pewnie połowa kadry pracowniczej Dialogu. Pogorszy się jakość obsługi. No i dowiem się, że można u mnie i 100Mb/s puścić na tych samych kablach, co maksymalnie 20 teraz mają. Modemu pewnie już nie wymienię tak łatwo. A o jednym telefonie na dwa lata umowy też mogę zapomnieć. Będą pewnie dzwonić co miesiąc, dwa.

Dlaczego UOKiK się na to zgodził? Netia wykupiła Dialog i CDP za ~990mln złotych. Zniknie całkowicie jeden z poważniejszych graczy na Dolnym Śląsku. Nie życzę Netii źle. Po prostu patrząc na jej dotychczasowe "osiągnięcia", dziwię się, że ludzie jej płacą za cokolwiek. Sam teraz będę rozglądał się za ciekawą ofertą. Internetową, bo telefon chyba jednak zostawię u nich (tu mi jeszcze nic nie podnieśli). Tak więc, pytam. Dlaczego?

Oceny (6)
Średnia ocena
Twoja ocena
Laston (2013.11.14, 19:54)
Ocena: -3
Bez przesady Netia to nie jest zło wcielone. Obsługę klienta do tej pory nie mieli najlepszej ale ostatnio się chyba poprawiło. Jak tam coś działa to lepiej tego nie ruszać bo jak zaczną kombinować to mogą tylko zepsuć :) . U mnie awarie zdarzają się może z raz na rok albo i rzadzej. Internet chodzi solidnie, tu gdzie mieszkam nie ma lepszej oferty. Tylko, że ja jestem w zasięgu ich własnej sieci więc może dlatego nie mam takich przykrych doświadczeń.
Edytowane przez autora (2013.11.14, 19:54)
santro (2013.11.14, 20:58)
Ocena: 0
Netia. Dwa lata temu oferta: 60zł 100Mb/s, po roku 65zł za 50Mb/s. Miesiąc temu 50Mb/s 50zł, dzisiaj 60zł. Zmieniają ofertę, podnoszą ceny jak rękawiczki. Obsługa tragedia. Umowy tragedia. Dlatego, że wykupili mojego osiedlowego operatora u którego byłem od początku, jednym z pierwszych klientów, 13 lat. Co roku prędkość 2x za tą samą cenę, bez szemrania. Za opłatę na rok z góry 2 miesiące gratis. Weszła netia i wszystko spieprzyli. Przez to jestem na Aero2 od kilkunastu miesięcy. To chyba pokazuje jaka jest netia.
Master Husky (2013.11.15, 19:19)
Ocena: 1
od kiedy w mojej strefie napstrykali tylu klientów że zamiast 2mb/s modem synchronizuje mi w dzień na 0,9 albo 1,1 mb/s netię znienawidziłem jak kiedys neostradę oczywiście tekst na infolinii że nic sie z tym nie zrobi i że w nocy będzie szybciej, niestety szara rzeczywistość internetu na zadupiu bo w sumie na stancji w mieście netia 6mb/s działa jak marzenie
Kameleonn (2013.11.16, 15:02)
Ocena: 2
Co jak co ale Netia dziala duzo lepiej niz TPSA, ale to tez zalezy od miejsca zamieszkania, bo w jednym miescie to klient bedzie najwazniejszy, a w innym moga zlewac wszystkich.

Pozatym Dialog jest w calej polsce a nie tylko na Slasku. :)
blondasek (2013.11.16, 20:34)
Ocena: 1
Tak, ale najwięcej klientów posiadali na Dolnym Śląsku :)
RyszardGTS (2013.11.17, 01:12)
Ocena: 1
Dialog rządził i dzielił we Wrocławiu i był dobry w tym co robił. Ciekawe jak teraz będzie wyglądać jakość usług po fuzji, odnośnie awaryjności, realnych transferów itd.
geo78 (2013.11.18, 09:01)
Ocena: 0
Netia nie jest taka zła... fakt, że miałem na stracie z nią problemy ale jakoś się wszystko wyjaśniło i od 3 lat żyję sobie spokojnie bez awarii i z niskim rachunkiem. Za telefon (którego i tak nie używam) oraz internet 20 mb/s (realnie maks 16,7) płacę 64 zł (tel 29 zł + int. 35 zł). I jedno co jest dla mnie ważne nigdy nie sprawiali mi takich problemów jak TPSA :)
Edytowane przez autora (2013.11.18, 09:02)
akion11 (2013.11.19, 12:15)
Ocena: 0
sory ale Netia jest zła. Po 1sze kanały HD w fatalnej jakości. Po drugie zrywający się internet na pare godzin. dlugi czas oczekiwania na naprawe. Po 3 niekompatybilnosc netia player i zrywanie transferu. Dodatkowo zamiast np.20mb/s pokazuj 10 mb/s - za co ja płace. W godzinach głownie wieczornych ot tak zrywa się net i trzeba restartowac. Idealnie kiedy w tym momencie cos waznego sie robi. Nie polecam nikomu Netii i o jej wadach mozna sporo oj sporo w necie poczytać/
Zaloguj się, by móc komentować