Wielka kara UOKIK dla NC+. Możesz odstąpić od umowy do końca maja!

7
Michał Wójcik
Wielka kara UOKIK dla NC+. Możesz odstąpić od umowy do końca maja!

Abonenci wygrali. Liczne skargi na NC+ do UOKiK przyniosły skutek. ITI Neovision, operator dawnej telewizji n, został ukarany grzywną w wysokości prawie 11 mln zł za złamanie prawa poprzez jednostronną zmianę warunków umów zawartych z abonentami. Dla nas, klientów telewizji n i Cyfry+ ważne jest jednak to, że zyskaliśmy nowe prawa. Każdy będzie mógł korzystać ze swoich pakietów do końca trwania pierwotnej umowy. Ci, którzy już przedłużyli umowy z NC+, będą mogli z nich zrezygnować, a Ci, którzy złożyli wypowiedzenia będą mogli je anulować. Wszystko to do końca maja.

Pełna treść decyzji UOKIK znajduje się pod tym adresem. Najbardziej cieszy fakt, że zauważono naruszenie dobrych obyczajów przez NC+, która sterowała działaniami zależnej ITI Neovision, wprowadzając klientów w błąd. Prezes Małgorzata Krasnodębskia-Tomkiel podzieliła uwagi co do podstępnego zredagowania listu do abonentów i niezgodnego z prawem automatycznego zastępowania starej oferty nową dając przy tym abonentom zbyt krótki czas na reakcję.

oferta_nc_nc_nowa_definicja_662x240_crop_rozmiar-niestandardowy

To co najważniejsze dla abonentów - czas do końca maja

  • abonentów, którzy nie wypowiedzieli umowy: spółka  ma poinformować, że usługi telewizyjne będą świadczone na dotychczasowych warunkach do końca okresu wynikającego z dotychczas obowiązującej umowy zawartej na czas oznaczony lub do czasu wyboru przez nich oferty „nc+”.
  • abonentów, którzy wypowiedzieli umowy: spółka ma poinformować, że do 31 maja mogą anulować swoje wypowiedzenie.  Wówczas będą im świadczone usługi telewizyjne na warunkach obowiązujących przed wypowiedzeniem umowy do końca oznaczonego okresu lub do czasu wyboru przez nich oferty „nc+”.
  • abonentów, którzy  wybrali ofertę „nc+”: spółka ma poinformować, że do 31 maja mogą odstąpić od wybranej oferty nc+. Wówczas będą świadczone usługi telewizyjne na warunkach obowiązujących przed dokonaniem wyboru oferty „nc+” do końca oznaczonego okresu lub do czasu wyboru przez nich oferty „nc+”.

NC+ wyprzedziło decyzję UOKIK

Już w połowie kwietnia zarząd NC+ zaczął kajać się przed zbuntowanymi abonentami publikując list z przeprosinami i wkrótce potem nową ofertę. UOKIK wziął to pod uwagę przy ogłoszeniu decyzji. I choć niedawne dane o 150 tysiącach wypowiedzianych umów telewizji n i Cyfry+ nie są tak drastyczne jak wielu przewidywało, to i tak będą poważnym ciosem dla nowej platformy. Sam przewidywałem, że odejdzie pół miliona. Fakt faktem, NC+ ma na wielu polach ofertę jedyną w swoim rodzaju, której nie da się w pełni zastąpić u innych operatorów. Wiedzą to szczególnie fani piłki nożnej.

Ale okazuje się, że po przedstawieniu. Konsultanci infolinii dzwoniący do osób, które wypowiadały umowę rzeczywiście się starają. I muszę przyznać, że na desperacji NC+ da się ugrać naprawdę dobre warunki przedłużenia umowy. Nawet za grosze.

ofertancStandardowa oferta

Pamiętam, że rok temu jako abonent telewizji n chciałem przedłużyć ofertę z najtańszym abonamentem (wówczas 39 zł), ale odmówiono mi go, bo był tylko dla osób ze zwykłym dekoderem (ja mam PVR 250 GB). I musiałem wziąć taki za 54 zł. Obecnie, po złożeniu wypowiedzenia NC+ oferuje mi najtańszy pakiet z moim dekoderem już za 29 zł! Słyszy się, ze niektórzy dostają za tą cenę także multiroom! To naprawdę rewelacyjna oferta biorąc pod uwagę, że kanały tematyczne Cyfry+ dostaniemy w prezencie na rok!

pakietcA przy tym wszystkim ofertę z T-mobile Ekstraklasą będzie można dokupić nawet do najtańszych abonamentów. To wielki ukłon dla fanów piłki nożnej.

Osobiście nie sądzę też, żeby wycofanie najdroższej oferty było dobrym posunięciem. Co prawda pakiet za prawie 200 zł z pewnością stanowiłby tylko promil całej sprzedaży, ale grono jego amatorów byłoby z pewnością zadowolone.

Wszyscy operatorzy powinni wyciągnąć wnioski

Powszechne oburzenie konsumentów na iście stalinowską retorykę nowego operatora w końcu znalazło zrozumienie w organach państwowych. Jak na z natury rzeczy powolną machinę administracyjną stało się to i tak bardzo szybko. Przynajmniej przed ostatecznym terminem na wypowiedzenie umów. Dobrze. Może w końcu operatorzy nauczą się, że konsumenci mają swój rozum i nie należy traktować ich (a w zasadzie Nas) jak motłochu, który łyknie cokolwiek chce się mu wcisnąć.

Gdyby w zarządzie NC+ zasiadali ludzie honoru, pozbawili by się wszystkich premii na długi czas i przynajmniej części wynagrodzenia. W imię zasad!

Niech wszyscy dostawcy usług masowych zapamiętają raz na zawsze: Klientów należy szanować. I przedstawiać im ciekawe oferty. Wówczas na pewno będzie się wynagrodzonym.

Oceny (3)
Średnia ocena
Twoja ocena
radek_z (2013.04.30, 20:55)
Ocena: 4
Nie chciałbym być w skórze zarządu NC+. Każdy właściciel swojej firmy powołuje zarząd i płaci mu sporo aby swoimi kompetencjami dobrze prowadził jego biznes. A co mamy tutaj...ogromna wtopa PR-owa z której będą się odgrzebywać miesiącami jak nie dłużej, utrata dużej liczby z szacowanych do przejęcia klientów i ogromna strata finasowa w postaci wyznaczonej kary. Oj premii dla zarządu w tym roku chyba nie będzie:)
majkel84 (2013.05.01, 10:07)
Ocena: 0
Zdziwiłbyś się jakie są częste zasady przyznawania premii. Np. jak firma notuje rekordowe zyski to zarząd dostaje premię, jak straty - to zarząd i tak dostaje taką samą premię... Właścicielem pakietu większościowego NC+ są francuzi. Łatwo więc można przeanalizować nazwiska członków zarządu i stwierdzić czy są oni powiązani z byłym C+...
Edytowane przez autora (2013.05.01, 10:07)
SunTzu (2013.05.02, 01:25)
Ocena: 0
@up
Ale taka jest premia, wręcz należy im się jeżeli mają zapis o premii w umowie o pracę. Co innego nagroda... Nagroda własnie może zostać przyznana lub nie. Z premią niestety jest więcej problemów.
Edytowane przez autora (2013.05.02, 01:27)
voi14 (2013.05.02, 10:43)
Ocena: 0
No ale wszystkie canal +y dopiero w najdroższej ofercie?!
Kiedyś to wszystkie były w najtańszej.
piotrkusiu (2013.05.03, 16:52)
Ocena: 0
Umowę w N mam do końca sierpnia. Nie wypowiadałem teraz bo oprzytomnieli.
Kara z mojej strony jednak musi być i wypowiem umowę wraz z jej końcem. Nie lubię jak ktoś mnie dyma.
edit: za ofertę, którą mam obecnie i płacę 49zł chcą 59zł. Fantastycznie.
Edytowane przez autora (2013.05.03, 16:57)
petertech (2013.05.05, 09:12)
Ocena: 0
Kara nie jest taka wysoka, 11 mln na 2,5 mln klientów to 4,4zł za osobę...mogli już dać po 10zł od osoby ;) kanały tematyczne Cyfry+ (a umowa na ile) ...hmm, może Planete+ i powiedzmy nSport, ale to i tak sama LM, a jeśli ktoś miał nsport w kablówce to wie, że lepszy mecz zawsze był na npremium, alekino to same powtórki, o DOMO czy innych nie warto wspominać.
'Wszyscy operatorzy powinni wyciągnąć wnioski' - umowy wypowiedziało ok. 150 tys.,
cytat z prezesa:
' Verley ocenia,- Jest możliwe, że za rok będziemy mieli mniej abonentów niż obecnie, ale to nie znaczy, że to będzie zły wynik - ocenił prezes nc+. - Będziemy mogli mówić o sukcesie, jeśli liczba klientów, którzy nas opuszczą, nie będzie w skali roku większa niż wspomniane wcześniej 400 tys. osób - zadeklarował.'


Po takiej akcji 150 tys. może trochę więcej, ale pewnie 250 tys. i tak nie przekroczy to dużo, mało ?
Co razi i może boleć konsumentów to fakt tworzenia ofert wiązanych, uzależniania dostępności usług od wysokości abonamentu tj. jeżeli nie będzie płacisz 150, 100 czy 70zł to nie możesz sobie dobrać, dokupić jakiejś usługi i to jest niestety widoczne w innych miejscach np. u operatorów komórkowych :/ No i niezależnie czy to kablówka czy platforma cyfrowa cena stoi lub rośnie, a programy często znikają...czyli nawet jeżeli nie było podwyżki to i tak płaci się więcej bo przecież już za mniejszą ilość programów.


Edytowane przez autora (2013.05.05, 09:12)
aness (2013.06.01, 11:38)
Ocena: 0
Dzwoniłam do NC+ w sprawie powrotu do poprzedniej umowy. Rozmawiac z Panią z obsługi stwierdziła, że mogę przejść do poprzedniej umowy, ale muszę spełniać dwa warunki. Jeden spełniałem ponieważ podpisałem nową umowę podpisałem w kwietniu a drugiego już nie dlatego, że nie trzymałem żadnego listu, które miałybyć niby wystałane do klientów. Taki właśnie warunek listu narzucono im przez zarząd NC +. Do dzwoniłam się do głównego biura obsługi klienta gdzie mnie poinformowano, że żadnych warunków spełniać nie muszę .
W samym powyższym artykule wymieniona jest informacja, że do konca maja można zmienić nową umowę na poprzednią tzn, zrezygnować z nowej umowy, Teraz muszę czekać na telefon od jednego z konsultatów by wrócić do poprzedniej umowy. Proszę zastanówcie jeśli chcecie nawiązać wspólprace z NC+ czy warto bo z tych rzeczy, które oferują w umowie w późniejszym okresie ich po postu nie ma.
Zaloguj się, by móc komentować