Galaxy S5: ofiara popularności smartfonów Samsunga?

51
Mieszko Krzykowski
Galaxy S5: ofiara popularności smartfonów Samsunga?

Jedna z najbardziej podstawowych zasad rządzących światem mówi, że im coś jest popularniejsze i ma bardziej oddanych fanów, tym większa i bardziej oddana jest grupa przeciwników tego czegoś (zabrzmiało to prawie jak socjologiczna wersja trzeciej zasady dynamiki ;)). Zabawnie bardzo widać to w komentarzach pod publikacjami o Samsungu Galaxy S5, w których bardzo często padają słowa zawód, kotlet, nic nowego itp. Czy słusznie? Moim zdaniem nie do końca, ale też zupełnie się nie dziwię, że takie głosy się pojawiają.

Dlaczego mnie to nie dziwi? Bo inna bardzo prosta i bardzo podstawowa zasada rządząca światem mówi, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Samsung bardzo mocno rozbudził oczekiwania klientów modelami S II i S III. W swoim czasie zdeklasowały one całą androidową konkurencję i konsumenci liczyli na to, że ich następcy zrobią to samo. Ale "eska" numer cztery i "eska" numer pięć zostały zaprezentowane w dużo bardziej wymagających okolicznościach. W międzyczasie konkurencja odrobiła pracę domową i potrafi teraz tworzyć o wiele bardziej dopracowane produkty. Z tego powodu ciągłe utrzymywanie tak dużej przewagi przestało być możliwe. Do tego polityka Samsunga stała się bardziej samozachowawcza, jakby ktoś zaczął się bać wprowadzać większe zmiany, aby czegoś przypadkiem nie zepsuć. Czyli, krótko mówiąc, sytuacja się zmieniła, ale nadmuchane oczekiwania wiernych klientów pozostały. To nie mogło się skończyć dla wielu z nich czymś innym, jak tylko dużym zawodem i właśnie chyba głównie stąd biorą się te wszystkie negatywne komentarze. Wydaje mi się, że gdyby Samsung Galaxy S5 został wyprodukowany przez kogoś innego i nie był następcą swoich superpopularnych poprzedników, to zostałby oceniony znacznie pozytywniej. Z drugiej strony, nie da się zaprzeczyć temu, że kilka wprowadzonych w nim nowości jest dość... kontrowersyjna. Jaki więc jest naprawdę Samsung Galaxy S5?

Ta nieszczęsna tylna klapka nie jest aż tak zła

sgs5-1

Wiele osób (w tym ja) liczyło na to, że Samsung w końcu przejdzie na jasną stronę mocy i zacznie wykorzystywać do budowania swoich smartfonów materiały trochę "szlachetniejsze", niż błyszczące i śliskie plastiki. Już nie mówię tutaj o metalu, ale Lumie, czy Motorola Moto X pokazują, że da się zrobić naprawdę ładną i solidną obudowę z tworzywa sztucznego. A co dostaliśmy? Cienką, plastikową klapkę wykończoną na skóropodobną modłę, wyglądającą niemal tak samo jak tył pierwszego Nexusa 7. Tam to zdało egzamin i wiele osób chwaliło to rozwiązanie, ale nie ukrywam, że po zobaczeniu pierwszych zdjęć Galaxy S5 uniosłem wysoko brew i w moim umyśle zabrzmiały słowa "ale brzydal". Na szczęście na żywo wygląda to lepiej i choć nie istnieje na świecie tyle alkoholu, abym po jego wypiciu był w stanie nazwać ten gadżet ładnym, to jednak nie nazwałbym go brzydkim (poza złotą wersją kolorystyczną...). Za to nowe pokrycie tyłu jest bardzo miłe w dotyku, nie palcuje się i jest po prostu praktyczne. Co prawda nie mam pewności jak będzie ono znosiło upływ czasu, ale tylna klapka tradycyjnie jest zdejmowalna, więc w razie czego można ją wymienić na nową. Czy mi się to podoba? Nie, bo i tak wolę szkło, metal i Motorolę Moto X, ale mimo wszystko jest to krok w dobrym kierunku, tylko trochę mniejszy, niż bym chciał, bo Samsung Galaxy S5 wygląda nadal niemal jak Galaxy S III.

Garść nowości, o których nie wiem co myśleć

Już w Galaxy S4 położono nacisk na różne dziwne czujniki i to aby smartfon stał się towarzyszem życia, a w S5 rozwinięto tę filozofię dodając czytnik linii papilarnych i pulsometr. Popularyzacja tego pierwszego elementu bardzo mnie cieszy i osobiście jestem zwolennikiem takiego rozwiązania, bo choć łączenie kropek, czy wstukiwanie PIN-u nie jest złe, to jednak jest męczące i łatwe do podpatrzenia przez osoby postronne. Za to nowa galaktynka dostaje ode mnie punkt. Niestety, implementacja Samsunga zdaje się być w tym momencie... kapryśna. Należy pamiętać, że cały czas mówimy o sprzęcie przedprodukcyjnym, więc pewne moje obserwacje mogą się zdeaktualizować do kwietnia, ale osoby demonstrujące tę funkcję często musiały przesuwać palcem po czytniku kilka razy, zanim zadziałał on tak jak powinien. A pulsometr... widziałem, sprawdziłem, działa, ale nie do końca wiem po co mi coś takiego w telefonie. W opasce na nadgarstek, czy zegarku - jak najbardziej, ale tutaj... No ale jego obecność raczej nikomu nie zaszkodzi.

Tryb Ultra power saving jest dla mnie równie wielką niewiadomą. Początkowo myślałem, że to coś w stylu xperiowego trybu Stamina, ale Samsung poszedł tu znacznie dalej. Uruchamia się go ręcznie z poziomu listy aplikacji. Po zatwierdzeniu aktywacji UPSM trzeba poczekać kilkanaście sekund, po czym widzi się coś takiego:

sgs5-4

Czyli nie dość, że cały interfejs staje się monochromatyczny, to jest on bardzo uproszczony, bo składa się z jednego ekranu i kilku umieszczonych na nim skrótów do najbardziej podstawowych aplikacji, a wszystkie procesy działające w tle zostają wyłączone. Rozwiązanie bardzo ekstremalne, bo zamienia smartfona... w zwykły telefon. Widzę dla niego zastosowanie w roli ostatniej deski ratunku, gdy akumulator jest na wyczerpaniu, a chciałoby się jeszcze móc spokojnie korzystać z telefonicznej części smartfona, ale czy faktycznie potrzebne i czy będzie ono często wykorzystywane przez użytkowników? Zobaczymy.

No i jest jeszcze nowy TouchWiz. Jest on bardzo kolorowy i cukierkowy, ale chyba jednak trochę ładniejszy od poprzednika, choć nadal nie w moim stylu. Za to kilkanaście minut korzystania z niego wskazuje na to, że Samsung mógł zaimplementować w nim nowatorską funkcją braku lagowania, choć uwierzę w to dopiero po bardziej dogłębnych testach ;)

touchwiz

Aparat, czyli kilka rzeczy fajnych i kilka niefajnych

Matryca Samsunga Galaxy S5 to bardzo specyficzna bestia. Najbardziej widoczna różnica dotyczy rozdzielczości, bo aparat nowej "eski" rejestruje zdjęcia zbudowane z 16 milionów pikseli. Co ciekawe, sensor S5 ma proporcje 16 : 9 i jest większy od sensora S4, więc w pewnym sensie te dodatkowe punkty zostały "doklejone" po bokach starej matrycy ;) Ale to nie koniec ciekawostek okołomatrycowych, bo wygospodarowano w niej miejsce dla specjalnych pikseli wykorzystywanych przez mechanizm detekcji fazy. Rozwiązanie to jest często wykorzystywane w nowych lustrzankach, bezlusterkowcach i droższych kompaktach, a ma ono na celu przyspieszenie mechanizmu łapania ostrości. Czy faktycznie było to potrzebne w smartfonie i czy to coś daje? Nie wiem. Na stoisku Samsunga było sporo światła, więc nie dało się sprawdzić co się dzieje, gdy jest go mniej, bo przede wszystkim w takich sytuacjach przydaje się sprawniejszy autofokus. Zobaczymy więc co wyjdzie w praniu, ale jeszcze nie widziałem, aby detekcja fazy zaszkodziła jakiemuś aparatowi, więc na pewno będzie lepiej, tylko nie wiadomo czy zauważalnie lepiej, bo autofokus Galaxy S4 nigdy mi się nie wydał ociężały. Ostatnią rzeczą wartą wzmianki jest to, że matryca ta jest pierwszą korzystającą z patentu Samsunga o nazwie ISOCELL, który oddziela od siebie poszczególne piksele, dzięki czemu fotony trafiające do jednego z nich, nie przekłamują informacji odczytywanych z okolicznych fotodiod, co ma przynieść żywsze barwy, mniejsze szumy i w ogóle mnóstwo wypasu. Zapewnienia te zweryfikuje życie, ale Samsung jeszcze nigdy nie zawiódł pod względem jakości zdjęć wykonywanych aparatami montowanymi w swoich flagowcach, więc jestem spokojny.

res1

res2

Ale nie wszystko wygląda tak kolorowo. Moje pierwsze pytanie brzmi: gdzie jest optyczna stabilizacja obrazu? Niby jest tu jakaś cyfrowa proteza, ale działa ona kiepsko. Drugie pytanie: kiedy w końcu będzie można sobie ręcznie wybrać punkt pomiaru ekspozycji dotknięciem ekranu w miejscu, które chce się mieć prawidłowo naświetlone? Samsung to chyba ostatnia firma, która z jakiegoś powodu nie chce zaimplementować tej funkcji. No i jeszcze jedno. Automatyka ma tendencje do ustawiania zbyt długiego czasu naświetlania. Może jeszcze to zostanie poprawione, ale w tym oświetleniu, które było w pomieszczeniu z Galaxy S5, zrobienie nieporuszonego zdjęcia było niemożliwe. Wszystkie były nieostre...

Jeszcze parę uwag, tym razem bardziej pozytywnych

Uwaga, uwaga, Galaxy S5 jest pierwszym androidofonem Samsunga, w którym nie ma guzika wywoływania menu kontekstowego! Został on zastąpiony przyciskiem uruchamiania ekranu przełączania się między aplikacjami, będący standardem w innych smartfonach z Androidem. A już myślałem, że samsungowy układ klawiszy pozostanie niezmieniony do końca świata i o jeden dzień dłużej. 

sgs5-3

Co jeszcze warto podkreślić w piątej "esce"? Nagrywanie wideo 4K, port mikro-USB 3.0, wodoodporność, genialny ekran (choć w sumie nie różni się on zbyt mocno od ekranu poprzednika), dobrą ergonomię i pewnie znalazłoby się jeszcze kilka innych drobiazgów. Gdy się to wszystko zbierze do jednego wora, to mimo wszystko wychodzi na to, że smartfonowi temu brakuje naprawdę niewiele, a w porównaniu do S4, nowości wcale nie jest tak mało, jak niektórzy mówią. Rewolucji i deklasacji nie ma, ale i tak Galaxy S5 to kawał porządnego gadżetu, bo Samsung jednak zna się na sprzęcie i bardzo rzadko zalicza poważniejsze wpadki, a to sprawia, że wiele osób kupuje kolejne flagowce tej marki "w ciemno", nawet jeśli nie są one aż tak niesamowite, jak by się chciało. No i szczerze powiedziawszy, ja nie tęsknię za czasami, gdy liczył się tylko jeden producent i wolę mieć wybór, a ten jest teraz bardzo szeroki. Więc może zamiast narzekać, lepiej cieszyć się z tego, że teraz każdy może znaleźć coś dla siebie.

sgs5-5

Oceny (9)
Średnia ocena
Twoja ocena
*Konto usunięte* (2014.02.26, 07:44)
Ocena: 18
n0zYk (2014.02.26, 07:33)

Ten telefon bez Androida byłby mega kiepski. WP jest zbyt ogarniczony. Bynajmniej dla mnie.

Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej. Sprawdź znaczenie słów, których używasz.


Samsungi Galaxy to gadżety, zaawansowane gadżety. Wrzucenie tam Windowsa byłoby strzałem w kolano ze względu na ograniczoną funkcjonalność. Gadżeciarze chcą jak najwięcej, a pod tym względem WP jest niemal minimalistyczny.
smietans (2014.02.26, 08:19)
Ocena: -2
Ale co stoi za przeszkoda robić ten sam na 2 systemy? Mysle ze to bylby znakomite urzadzenie wtedy. Kto chcialby sie pobawic itp mialby andka kto chcialby miec spory zapas baterii i wygode uztkowania i funkcjonalnosc wybralby wp8.1
Uzytkuje 2 podobne modele jeden na adnku drugi na wp8 i powiem szczerze im dluzej mam oba tel sklaniam sie bardziej ku wp niz andkowi, a z racji tego ze andek potrafi przymulac, ciagle wyskakujace powiadomienie ze brak miejsca mimo ze nic nie instaluje.mam dolownie kilka podstawowych apek. bateria duzo szybcej pada. Nie wiem jak KK ale jb to jak dla mnie jedna wielka lipa na obecna chwile. niesety moj phone nie dostanie KK, a podejzewam ze juz nie kupie nic na Andku. Zeby nie bylo ze jestem fanboyem wp a antyfanem andka.. Oba systemy maja swoje plusy i minusy. Kiedys Adnke mi bardzo odpowiadal, jednak zmieniaja sie tendencje i w miare uzytkowania obu systemow coraz bardziej sklaniam sie ku wp8. Nawet tablet teraz na win8 kupiel, zamiast na adnku. Takze firma ktora wypusci znana swoja serie dany model z 2 wersjami systemow to bedzie idelany produkt, orzynajmniej moim zdaniem tak bedzie.
Edytowane przez autora (2014.02.26, 08:24)
SunTzu (2014.02.26, 08:43)
Ocena: -2
Czy da się jeszcze wymienić baterię.
Czemu samsung dał pulsometr z tyłu (z boku, przodu, wszędzie lepsze miejsce niż z tyłu pod aparatem), czemu nie ma pulsoksymetru?
Czemu głośnik jest z tyłu?
Edytowane przez autora (2014.02.26, 08:45)
Szkaradnik (2014.02.26, 09:00)
Ocena: 0
SunTzu
Tyle pytań i zero odpowiedzi.. :p
SunTzu (2014.02.26, 09:11)
Ocena: -2
JAZ99 (2014.02.26, 08:59)
San Tzu - na filmach widać, że kartę można włożyć po wyjęciu baterii pod klapką.
Znaczy się można wymienić baterię na inną. Jak również można wyjąć baterię, aby nie być POsłchiwanym - to jest bardzo ważna funkcja w telefonie. ;-)
Na następne pytania odpowiedź jest jedna: bo tak chcieli. ;-)

No, ale jest to trochę idiotyczne, zwłaszcza, że konkurencyjne rozwiązania od dawna są tu lepsze.
To, że jest klapka zdejmowalnia nie znaczy, że bateria wymienialna-> patrz xperie.

Szkaradnik (2014.02.26, 09:00)
SunTzu
Tyle pytań i zero odpowiedzi.. :p

Nie sądzę, że miekrzy non stop odświeżą i szybko pędzie na stoisko samsunga...


Jeszcze mnie ciekawi ile pamięci flash dostępnej jest dla użytkownika.... to w świetle 16GB S4 kluczowa informacja.
Ile RAM-u dostępne jest dla usera. Jeśli samsung zmniejszył użycie pamięci RAM to te 2GB mogą być spoko nawet.
Edytowane przez autora (2014.02.26, 09:22)
cyroniok (2014.02.26, 10:16)
Ocena: 5
tryb super oszczedny a pisze 1,3 dnia 100% bateri to ile w normalnym trybie 3 h
Edytowane przez autora (2014.02.26, 10:16)
SunTzu (2014.02.26, 10:28)
Ocena: -4
cyroniok (2014.02.26, 10:16)
tryb super oszczedny a pisze 1,3 dnia 100% bateri to ile w normalnym trybie 3 h

Ciężko się tym sugerować. Telefon musi być rozładowany/naładowany parę razy by pomiar % działał dobrze.
Nie wiemy czy to chodzi tryb pracy z włączonym wyświetlaczem, czy też nie. Jeśli to pierwsze to pokaż mi smartfona z czasym pracy 1,3 dnia:)
Edytowane przez autora (2014.02.26, 10:30)
iwanme (2014.02.26, 10:39)
Ocena: 0
To, że jest klapka zdejmowalnia nie znaczy, że bateria wymienialna-> patrz xperie.

W S5 jest wymienialna według GSMArena.

Czemu samsung dał pulsometr z tyłu (z boku, przodu, wszędzie lepsze miejsce niż z tyłu pod aparatem)

Pewnie żeby lepiej działało z armbandem :E

Czemu głośnik jest z tyłu?

Przypuszczam, że założenie jest takie, żeby głośnik był głównie do dźwięku dzwonka i powiadomień. Większość osób nosi telefony w kieszeni ekranem do ciała stąd głośnik 'na zewnątrz'.
Jeszcze nie słyszałem dobrze grającego na głośniku wewnętrznym smarta, nawet One uchodzący za niezły pod tym względem gra syfnie, choć do pokazania komuś filmiku na YT to i ten tylny wystarczy. Najtańsze przenośne głośniczki BT dają lepszy efekt.
*Konto usunięte* (2014.02.26, 10:40)
Ocena: 7
JAZ99 (2014.02.26, 08:59)

Znaczy się można wymienić baterię na inną. Jak również można wyjąć baterię, aby nie być POsłchiwanym - to jest bardzo ważna funkcja w telefonie. ;-)

jak widzę takie durne teksty pisane wersalikami to zawsze się zastanawiam, czy autor posiada IQ równe 60, czy mniej.

Skończcie, durnie, z tą polityką w każdym możliwym miejscu.
Super8 (2014.02.26, 11:02)
Ocena: -3
Wg mnie największy problem tego Smarta to 2 GB RAM. Podobnie było z Galaxy SIII, który z powodu za małej ilości pamięci staje się momentami urządzeniem z najniższej półki wydajnościowej.
hideo (2014.02.26, 11:55)
Ocena: -3
to nie jest zły smartfon tylko po prostu jest już nudny bo brakuje zmian w wyglądzie i materiałach na lepsze (w porónawniu do Z2 czy iPhone to S5 nadal jest mydelniczką), do tego 2GB ram trochę mało (liczyłem na 3GB jak w Z2 co może być przydatne w przyszłości), na pewnym konkurencyjnym portalu jakiś ludek z S4 napisał że zawiódł się na Samsungu i przesiada się na Sony Z2 a do tego w kilka godzin dostał sto kilkadziesiąt 'łapek w górę' poparcia więc nie on jedyny ma takie zdanie, ludzie wydając kasę mieć też nowy lepszy wygląd którego S5 nie ma a wygląda odrobinkę gorzej od porzednika przez tą tylną perforację (nawet jeśli to pomaga w trzymaniu smarta), czy amoled i gruba kasa pakowana w reklamę nadal utrzyma królującą pozycję Samsunga w sprzedaży skoro w reszcie konkurencja jest już praktycznie ciekawsza...
*Konto usunięte* (2014.02.26, 12:00)
Ocena: 6
Łapki w górę dają gimbusy, które S4 widziały tylko za szybą.
smietans (2014.02.26, 12:07)
Ocena: 1
2GB malo ramu to moze odrazu 64GB niech dadza i ciekawe do czego to wykrozystasz :D coraz durniejsi Ci ludzie, cyferki to nie zawsze oznacza lepiej. Niejeden parat 6-13MP robi duzo gorsze fotki niz 3,2!! Tak samo kiedys procesory INTEL D co z tego ze dochodziły nawet do 3,2 jak były to puste i beuzyteczne cyferki? Naprawde az smiac mi sie chce, ze 2GB ramu to malu przy dobrym procku, Faktycznie obrabiacie grafike wektorwa i filmy w komorkach :D Lepiej sprzedac profesjonalne komputery do edycji i obrobki wideo bo przeciez taka komorka wam to zastąpi. Ech......
motiff (2014.02.26, 12:09)
Ocena: 0
Fanów nie brakuje, podobnie jak w przypadku w8, nokii i konsoli xone, które są wg całkiem dużego grona wielkim seryjnym badziewiem. szajsung ma jeszcze czas, ale chyba projektanci w seulu będą musieli rwać włosy niebawem.
Tak pięknie zapewniali zaraz po prezentacji jabłkofona na a7, że mają podobne rozwiązanie, no i wyszło, że to na papierze na razie.
Edytowane przez autora (2014.02.26, 12:10)
hideo (2014.02.26, 12:17)
Ocena: -3
Gordon Lameman (2014.02.26, 12:00)
Łapki w górę dają gimbusy, które S4 widziały tylko za szybą.

te gimbusy w szkołach dostawały od rodziców S2 i S3 w dużej mierze to gimbusy spopularyzowały smartfony Samsunga a teraz jak gimbusy się odwrócą to będzie dla Koreańczyków tragedia, gimbus czy nie gimbus każdy człowiek to klient teraz i na przyszłość poza tym zapewne sam też 'łapkujesz'
*Konto usunięte* (2014.02.26, 12:23)
Ocena: -1
Nie, nie łapkuję. Nigdy i nigdzie ;)
SunTzu (2014.02.26, 12:36)
Ocena: 2
smietans (2014.02.26, 12:07)
2GB malo ramu to moze odrazu 64GB niech dadza i ciekawe do czego to wykrozystasz :D coraz durniejsi Ci ludzie, cyferki to nie zawsze oznacza lepiej. Niejeden parat 6-13MP robi duzo gorsze fotki niz 3,2!! Tak samo kiedys procesory INTEL D co z tego ze dochodziły nawet do 3,2 jak były to puste i beuzyteczne cyferki? Naprawde az smiac mi sie chce, ze 2GB ramu to malu przy dobrym procku, Faktycznie obrabiacie grafike wektorwa i filmy w komorkach :D Lepiej sprzedac profesjonalne komputery do edycji i obrobki wideo bo przeciez taka komorka wam to zastąpi. Ech......

Multitasking wymaga sporej ilości pamięci, a samsung akurat jako jeden z nielicznych ma to rozwiązane najlepiej. Akurat RAM to chyba lepiej można wykorzystać niż ten CPU.


I ponieważ CPU i GPU są coraz mocniejsze, coraz lepsze gry na tym ruszą, coraz więcej pamięci będą uzywać.
Edytowane przez autora (2014.02.26, 12:38)
strykul (2014.02.26, 13:28)
Ocena: -1
smietans (2014.02.26, 08:19)
Ale co stoi za przeszkoda robić ten sam na 2 systemy? Mysle ze to bylby znakomite urzadzenie wtedy. Kto chcialby sie pobawic itp mialby andka kto chcialby miec spory zapas baterii i wygode uztkowania i funkcjonalnosc wybralby wp8.1
Uzytkuje 2 podobne modele jeden na adnku drugi na wp8 i powiem szczerze im dluzej mam oba tel sklaniam sie bardziej ku wp niz andkowi, a z racji tego ze andek potrafi przymulac, ciagle wyskakujace powiadomienie ze brak miejsca mimo ze nic nie instaluje.mam dolownie kilka podstawowych apek. bateria duzo szybcej pada. Nie wiem jak KK ale jb to jak dla mnie jedna wielka lipa na obecna chwile. niesety moj phone nie dostanie KK, a podejzewam ze juz nie kupie nic na Andku. Zeby nie bylo ze jestem fanboyem wp a antyfanem andka.. Oba systemy maja swoje plusy i minusy. Kiedys Adnke mi bardzo odpowiadal, jednak zmieniaja sie tendencje i w miare uzytkowania obu systemow coraz bardziej sklaniam sie ku wp8. Nawet tablet teraz na win8 kupiel, zamiast na adnku. Takze firma ktora wypusci znana swoja serie dany model z 2 wersjami systemow to bedzie idelany produkt, orzynajmniej moim zdaniem tak bedzie.

I telefon ciężko byłoby dostać za mniej niż 1000$, bo większość ceny zeżarłaby licencja na WP...
smietans (2014.02.26, 13:37)
Ocena: 0
Teraz wlasnie licencje na wp MS monco obnizlyl, przczytaj sobie artykul na pclabie. takze spokojnie moglaby byc cena przystepna.
wuzetkowiec (2014.02.26, 13:42)
Ocena: -1
''Jedna z najbardziej podstawowych zasad rządzących światem mówi, że im coś jest popularniejsze i ma bardziej oddanych fanów, tym większa i bardziej oddana jest grupa przeciwników tego czegoś (zabrzmiało to prawie jak socjologiczna wersja trzeciej zasady dynamiki ;) Zabawnie bardzo widać to w komentarzach pod publikacjami o Samsungu Galaxy S5, w których bardzo często padają słowa zawód, kotlet, nic nowego itp''.

Tu raczej nie chodzi o Samsunga, AMD, Apple, czy inną permanentnie hejtowaną firmę, tylko o zaciąg komentujących półgłówków z Onetu, czyli przytułku dla trolli.
Edytowane przez autora (2014.02.26, 13:45)
Kreation (2014.02.26, 14:18)
Ocena: 1
Nie rozumiem hejtu co do tej ewolucji zamiast rewolucji. Co oni tak na prawdę mogli do niego jeszcze dorzucić, na prawdę chcecie tej rozdzielczości WQHD w telefonach? Dali najnowszy procesor, zostali przy FHD bo po co więcej, dodali kilka nowych bajerów i jest dobrze, powinniśmy się tym bardziej cieszyć że już niebawem stanieją telefony I generacji FHD i będzie można je kupić w rozsądnych cenach około 1000zł.
SunTzu (2014.02.26, 14:45)
Ocena: 0
smietans (2014.02.26, 13:37)
Teraz wlasnie licencje na wp MS monco obnizlyl, przczytaj sobie artykul na pclabie. takze spokojnie moglaby byc cena przystepna.
W sensie, że płaci np. Sony $$$ za zrobienie telefonu z WP?
motiff (2014.02.26, 15:34)
Ocena: 0
Sony tylko ubezpiecza się i robi wiele, żeby zdobyć pole działania na przyszłość. Nie wykluczone, że złowieszcze wizje analityków, mówiące jakoby wp od 2016 będzie liczące się, wręcz zagrażające jabkofonom i androisungom.
Edytowane przez autora (2014.02.26, 15:36)
SunTzu (2014.02.26, 15:53)
Ocena: 0
motiff (2014.02.26, 15:34)
Sony tylko ubezpiecza się i robi wiele, żeby zdobyć pole działania na przyszłość. Nie wykluczone, że złowieszcze wizje analityków, mówiące jakoby wp od 2016 będzie liczące się, wręcz zagrażające jabkofonom i androisungom.

No bardzo możliwe, zwłaszcza jak MS o to walczy, może jeszcze nie zagrażać będzie, ale liczyć się powinien...
Mam nadzieję, że tak nie będzie i powstanie jakiś inny system do tego czasu, albo Androida przekształcą w coś innego... Wreszcie wyjdzie coś normalnego w pełni otwartego, który nie powtórzy błędów wcześniejszych systemów.
Edytowane przez autora (2014.02.26, 15:54)
bossix84 (2014.02.26, 16:21)
Ocena: -3
Iphone 5s czy czekać może na szóstkę ? I oto jest pytanie :D
SunTzu (2014.02.26, 17:07)
Ocena: 0
bossix84 (2014.02.26, 16:21)
Iphone 5s czy czekać może na szóstkę ? I oto jest pytanie :D

Jak pół roku chceszc czekać:)
bossix84 (2014.02.26, 18:15)
Ocena: -1
SunTzu (2014.02.26, 17:07)
bossix84 (2014.02.26, 16:21)
Iphone 5s czy czekać może na szóstkę ? I oto jest pytanie :D

Jak pół roku chceszc czekać:)


No i właśnie w tym problem bo w połowie kwietnia kończy mi się umowa z operatorem i nie wiem czy dam radę z S3 wysiedzieć do premiery szóstego jabłka a jak nie patrzeć to S5 właśnie w kwietniu ma trafić na półki... No nic zobaczymy czym okaże się w praktyce S5 i wtedy się pomyśli ;] Pzdr
SunTzu (2014.02.26, 19:31)
Ocena: -1
5s w sumie też można pomyśleć jakby nie patrzeć sprzętowo 5s jest bardziej zaawansowany
Dla mnie jeśli chodzi o SoC to jest rozczarowanie... liczyłem, że będzie 20nm, ARMv8, a tu w sumie masz tylko w Apple ARM v8...
Jakby nie patrzeć twój S3 siedzi na 32nm->przechodzisz na po latach na 28nm, marny progres. Patrząc na pobór energii w stresie S4 mam wątpliwości co do tych układów i GHz... sądzę, że to 'szwindel' w stresie takich zegarów nie zobaczysz, bo SoC się będzie przegrzewał.
miekrzy (2014.02.26, 19:40)
Ocena: 0
Też mi się wydaje, że te zegary to tylko na pudełku się zobaczy. Mobile niestety TSMC i GF mają spory problem z przejściem na mniejszy proces, a z pustego i Samsung nie naleje, więc budują z tego, co mają dostępne.
SunTzu (2014.02.26, 19:47)
Ocena: 0
@up
Samsung ma własne FAB-y, a ponoć już 7?nm układy udało im się zrobić rzecz jasna testowo. TSMC też miał mieć 20nm, ale może Apple tutaj działa....
... może samsung na kasę leci, bo wiadomo, że inwestoswać w FABy średnio się opłaca dziś, a wyniki rekordowe trzeba publikować... 28nm upchną jeszcze przez lata.

Apple zrobiło ARMv8 jakieś pół roku przed SGS5, samsung ma tutaj totalnego laga i o to można mieć totalne pretensje, bo o ile 20nm są uzależnieni od innych czynników to jednak nowe archi powinno być.
Edytowane przez autora (2014.02.26, 19:49)
miekrzy (2014.02.26, 20:03)
Ocena: 0
Ale zobacz, że kryzys procesowy dotyczy wszystkich producentów mikroprocesorów. Nawet Intel ma problemy z Broadwellami. A co do architektury. No cóż, po prostu korzystanie z gotowych rozwiązań Qualcomma jest łatwiejsze, a na ARMv8 od nich jeszcze sobie poczekamy. Nowe rdzenie ARM raczej nie były tworzone z myślą o procesie 28nm i smartfonach. No i wątpię, żeby Samsung mógł sobie pozwolić na zaprojektowanie architektury od zera, tak jak Apple i na dodatek wrócić do dwurdzeniowców, tym bardziej, że Android jest zupełnie nieprzygotowany na 64 bity.
Czyli jak dla mnie nadal z pustego i Samsung nie naleje :)
Remedy (2014.02.26, 20:08)
Ocena: 1
SunTzu (2014.02.26, 10:28)

Telefon musi być rozładowany/naładowany parę razy by pomiar % działał dobrze.

Bzdura! Formatowanie baterii skończyło się wraz z latami 90-tymi. Przestań powtarzać zasłyszane gdzieś głupoty nie mające nic wspólnego z dzisiejszą bateryjną rzeczywistością. Zarówno ogniwa litowo-jonowe jak i litowo-polimerowe nie wymagają ŻADNEGO formatowania, a co więcej takie 'formatowanie' skutecznie skraca ich żywot, ponieważ nie powinno się ich zupełnie rozładowywać ani nieustannie dobijać do 100%.
SunTzu (2014.02.26, 20:17)
Ocena: -1
miekrzy (2014.02.26, 20:03)
Ale zobacz, że kryzys procesowy dotyczy wszystkich producentów mikroprocesorów. Nawet Intel ma problemy z Broadwellami. A co do architektury. No cóż, po prostu korzystanie z gotowych rozwiązań Qualcomma jest łatwiejsze, a na ARMv8 od nich jeszcze sobie poczekamy. Nowe rdzenie ARM raczej nie były tworzone z myślą o procesie 28nm i smartfonach. No i wątpię, żeby Samsung mógł sobie pozwolić na zaprojektowanie architektury od zera, tak jak Apple i na dodatek wrócić do dwurdzeniowców, tym bardziej, że Android jest zupełnie nieprzygotowany na 64 bity.
Czyli jak dla mnie nadal z pustego i Samsung nie naleje :)


Byłeś na stoisku Qualcomma? Chyba nie:)
Najlepszy jest 615, powiedz co za hipokryzja, gdy jeszcze jakiś czas temu takie rozwiązanie qualcomm nazwał głupotą.

Remedy (2014.02.26, 20:08)
SunTzu (2014.02.26, 10:28)

Telefon musi być rozładowany/naładowany parę razy by pomiar % działał dobrze.

Bzdura! Formatowanie baterii skończyło się wraz z latami 90-tymi. Przestań powtarzać zasłyszane gdzieś głupoty nie mające nic wspólnego z dzisiejszą bateryjną rzeczywistością. Zarówno ogniwa litowo-jonowe jak i litowo-polimerowe nie wymagają ŻADNEGO formatowania, a co więcej takie 'formatowanie' skutecznie skraca ich żywot, ponieważ nie powinno się ich zupełnie rozładowywać ani nieustannie dobijać do 100%.

Chyba coś ci się ubzdurało i masz urojenia. Nie pisałem o formatowanu/formowaniu, tylko kalibrowaniu czujnika, który wie, że gdy jest x napięcie to zostaje y % baterii
Edytowane przez autora (2014.02.26, 20:30)
Mat48 (2014.02.26, 20:46)
Ocena: -2
smietans (2014.02.26, 12:07)
2GB malo ramu to moze odrazu 64GB niech dadza i ciekawe do czego to wykrozystasz :D coraz durniejsi Ci ludzie, cyferki to nie zawsze oznacza lepiej. Niejeden parat 6-13MP robi duzo gorsze fotki niz 3,2!! Tak samo kiedys procesory INTEL D co z tego ze dochodziły nawet do 3,2 jak były to puste i beuzyteczne cyferki? Naprawde az smiac mi sie chce, ze 2GB ramu to malu przy dobrym procku, Faktycznie obrabiacie grafike wektorwa i filmy w komorkach :D Lepiej sprzedac profesjonalne komputery do edycji i obrobki wideo bo przeciez taka komorka wam to zastąpi. Ech......
2 GB RAM-u to jest mało dla Andka. Polecam poużywać smarta z taką ilością pamięci, a zobaczysz, że mimo wszystko potrafi się ona zapchać, nawet bez miliona aplikacji.
bumbadil (2014.02.26, 21:03)
Ocena: 2
Ktoś gdzieś napisał, że telefony spod znaku Galaxy kupują gadżeciarze :); hehe poniekąd ma rację - ale to można powiedzieć o każdym kupującym drogą zabawkę której większości funkcjonalności kupujący nie używa w celach zarobkowych :) Dla mnie jedyną przewagą subiektywnie Samsunga nad resztą peletonu jest ekran OLED... jednak póki co 4s daje radę i nie planuję wymiany...
Dawkopolo (2014.02.27, 00:02)
Ocena: -1
Powiem tak, czytam komentarze od X lat, czytam artykuły od X lat i wiecie co? zawsze psioczycie, zawsze, w dupie was mają liczy się konsument, więc płacz nic nie da.
motiff (2014.02.27, 12:42)
Ocena: 0
SunTzu (2014.02.26, 15:53)
motiff (2014.02.26, 15:34)
Sony tylko ubezpiecza się i robi wiele, żeby zdobyć pole działania na przyszłość. Nie wykluczone, że złowieszcze wizje analityków, mówiące jakoby wp od 2016 będzie liczące się, wręcz zagrażające jabkofonom i androisungom.

No bardzo możliwe, zwłaszcza jak MS o to walczy, może jeszcze nie zagrażać będzie, ale liczyć się powinien...
Mam nadzieję, że tak nie będzie i powstanie jakiś inny system do tego czasu, albo Androida przekształcą w coś innego... Wreszcie wyjdzie coś normalnego w pełni otwartego, który nie powtórzy błędów wcześniejszych systemów.

Niestety kupili patenty sprzętowe wraz nokią i to na 100% bardzo dobre, a to pozwoli im rozgryźć każdy soc na tej planecie i stworzyć os naprawdę wydajny do telefonów i tabletów.
Nie sądzę, aby zależało im na konkretnej konfiguracji, bo wcześniej tak nie było, co będzie siłą wp to masa appsów i gry, które w przyszłości będą najważniejsze niestety.
Edytowane przez autora (2014.02.27, 12:45)
SunTzu (2014.02.27, 12:53)
Ocena: 0
Innmi słowy, brak możności konkurowania jakością :)
Hashi (2014.02.27, 13:18)
Ocena: 1
Tak patrzę na filmik na YT z czytnikiem linii papilarnych, w którym to aparat trzeba trzymać jedną ręką, a drugą przeciągnąć palec po 'Home'. Już widzę to w polskich realiach gdzie nawet kierowcy Ferrari 458 Italia nie używają zestawów głośnomówiących - niestety takie polskie realia. Moja opinia o tej firmie, po TV za 5k, lodówce, mikrofali i lapie się nie zmieniła.. ma ładnie wyglądać i się świecić jak psu jajca. Pamiętam - modliłem się by przyjęli ich TV lcd na wymianę na coś innego taki to był szmelc (zresztą to się nie zmieniło po latach bo ich lcd nadal są po prostu nie do zaakceptowania dla normalnego człowieka). Naprawdę Samsungowi brakuje tego czegoś co cenią koneserzy prawdziwej elektroniki (czyt. Panasonic, Yamaha itd) i chyba nigdy się to nie zmieni. Ale gimba bedzie miała fajny gadget do zabawy na korytarzu.
Edytowane przez autora (2014.02.27, 13:23)
SunTzu (2014.02.27, 14:48)
Ocena: 0
Ciężko o lepszy telefon z wymienialną baterią. Żadne akceria nie rekompensują tego, że możesz w ciągu minuty mieć baterię na 100% naładowaną...
... Jedynie Xperia Compact tutaj ma mocną baterię, ale dalej to nie to samo do końca.

W innym wypadku noszenie ze sobą 5cali i jeszcze równie wielkiej 'dodatkowej' ładowaki przez 4h to absurd.
Edytowane przez autora (2014.02.27, 14:48)
MichauSTG (2014.02.27, 18:53)
Ocena: -1
Ja miałem S4, dałem siostrze do zabawy. Za duży ten szajs, z resztą siostra też go nie używa.
scoobydoo19911 (2014.02.27, 19:08)
Ocena: 0
dla mnie najlepsza opcja to jest ten tryb oszczędnościowy
kadajo (2014.02.28, 10:27)
Ocena: 0
Telefony z serii Galaxy są dobre chodź ich wykonanie pozostawia do życzenia, to Touchwiz powoduje ze zamulają nawet z 2GB ramu. Każdemu kto ma 'galaktykę' polecam porzucenie oryginalnego systemu i przesiadkę na CM'a, SlimRom'a lub AOKP'a, nie dość ze systemy te chodzą zdecydowanie szybciej to na dodatek są często aktualizowane. Sam używam Slimkata na swojej S3 i dopiero na nim odczułem ze mam dobrego Samrtfona.
Zaloguj się, by móc komentować