Polska bez Exynosa w Galaxy S 4...

69
Mieszko Krzykowski
Polska bez Exynosa w Galaxy S 4...

... przynajmniej na razie, za to na otarcie łez otrzymaliśmy nowy salon Samsunga w warszawskiej Arkadii. A dokładniej mówiąc, czwarty w Europie i pierwszy w regionie Samsung Brand Store. Zostanie on oficjalnie otwarty dla wszystkich dzisiaj o godzinie 16 i od tego momentu każdy będzie mógł samemu pomacać Galaxy S 4 i złożyć na niego zamówienie przedpremierowe, które zostanie zrealizowane 27. kwietnia.

PCLabowa delegacja miała wczoraj okazję zobaczyć nowe włości Samsunga. W Samsung Brand Store nie znajdzie się półek zapchanych pudełkami, bo to nie ma być zwykły sklep, a miejsce, w którym można sprawdzić najnowsze produkty, zapytać się jak coś działa, a nawet skorzystać z krótkich szkoleń, które mają uczyć bardziej zaawansowanych funkcji smartfona i tego jak one mogą wspomagać użytkownika w codziennych zadaniach. Oprócz stołów z telefonami i tabletami, postawiono tam wygodną kanapę i zestaw kina domowego, którym można sterować za pomocą Galaxy S 4.

samsung studio

samsung brand store 2

samsung brand store 3

pilot

samsung brand store 4

Jednak głównym daniem dla mnie była możliwość sprawdzenia, który model Galaxy S 4 trafi do naszego kraju. Okazało się, że do blatów były przymocowane jedynie wersje I9505, czyli te z LTE i czterordzeniowym Qualcommem. A co z wersją I9500 z Exynosem? Na razie nadal wiadomo tylko tyle, że nic nie wiadomo. Możliwe, że niektórzy operatorzy wprowadzą go kiedyś do swojej ofert, ale nawet samsungowcy nie wiedzą do końca jak to będzie z LTE w tym modelu. Niby istnieje odpowiedni modem, który bez problemu współpracowałby z procesorami Samsunga, ale wygląda na to, że fabryki produkują wszystkiego zbyt mało i także Polska na razie będzie musiała się zadowolić tą mniej "rasową" wersją Galaxy S 4. Przy okazji okazało się, że smartfony były połączone z siecią i miały skonfigurowane konto Google, więc mogliśmy na nich puścić kilka benchmarków :)

galaxy s 4 basemar x

galaxy s 4 glbenchmark

Poza ty nie dowiedzieliśmy się niczego nowego, bo w sumie o Galaxy S 4 wiadomo już wszytko. Jednak miło widzieć, że Samsung tak poważnie traktuje Polskę, bo teraz nie dość, że w naszym kraju jest spory oddział R&D tej firmy, to jeszcze "kopnął nas zaszczyt" Samsung Brand Store, dzięki któremu potencjalnie każda osoba w Polsce może dotknąć i sprawdzić najnowsze urządzenia tej firmy jeszcze zanim one trafią do sprzedaży. Ciekawe jest to, że dokładnie w tym samym centrum handlowym jest podobny salon Sony, więc od razu można sobie zobaczyć ofertę konkurencji. Teraz czas na ruch HTC i z Arkadii zrobi się swego rodzaju mekka smartfonowego zakupowicza ;)

galaxy s 4 vs galaxy s 3

galaxy s 4

i9505 specyfikacja

Oceny (11)
Średnia ocena
Twoja ocena
Neo1908 (2013.04.19, 10:57)
Ocena: 6
Opson6667 (2013.04.19, 10:43)
Neo1908 (2013.04.19, 10:42)
Wiesz, ze jestes zalosny w swojej wypowiedzi?


Nie, nie wiem :D

To juz wiesz, wlasciwie to nie wiem, bardziej chyba zaliles sie w swojej wypowiedzi, niz chwaliles.
Opson6667 (2013.04.19, 10:57)
Ocena: 7
iwanme (2013.04.19, 10:46)
@Opson6667
Tania chińszczyzna to jest inna kategoria produktu niż Galaxy S4. Nie ma co tego w ogóle porównywać. Wszędzie możesz kupić tani sprzęt użytkowy i sprzęt wyższej klasy nie różniący się wiele funkcjonalnością. Nie ma się z tego co śmiać. To trochę tak jakbyś jeżdżąc Punto chichrał się tępo z posiadaczy Audi.

Aczkolwiek seria Galaxy S jest wg mnie zdecydowanie przereklamowana np. na tle serii Note czy high endu innych producentów.


Tania chińszczyzna może i tak, ale ZTE i Huawei to wielkie firmy - a nie jakieś krzaki. Już w tej chwili łykają LG i HTC praktycznie jak chcą, i będą gonić Samsunga. Już wkrótce. Jest to krzywa tylko i wyłącznie wznosząca :) Rozumiem że tania chińszczyzna, to dla Ciebie tylko podróbki japka i sumsanga. Ale tam są też poważne firmy, i produkty na światowym poziomie jakościowym.
Fuzzytru (2013.04.19, 11:00)
Ocena: 1
z testów w 3dMark na androidzie wynikia iż Gs4 na snapdragonie jest sporo wydajniejszy w 3d niż exynos. co świadczy o :
A- nie dopracowaniu sterownika w androidzie
B- prawdopodobnie gorszej wydajności I/o Pamięci przy exynosie
synek a8 (2013.04.19, 11:06)
Ocena: 2
Jak wrażenia z obcowaniem z Galaxy S4? Plastik ma lepszą fakturę niż w S3 czy nadal mydelniczka?
iwanme (2013.04.19, 11:06)
Ocena: 2
Tania chińszczyzna może i tak, ale ZTE i Huawei to wielkie firmy - a nie jakieś krzaki.

To niczego nie zmienia. ZTE, Lenovo i Huawei też robią tanią chińszczyznę, podobnie jak Samsung też robi sporo tanich gównianych modeli. Firmy Chińskie mniej znane w Polsce np. Xiaoim, Meizu, OPPO etc też mają swoje high endowe modele nie gorsze jakoś wiele od HTC, Sony, LG, czy Samsunga.
Grand S jest znośny, ale ma mierny aparat i dyskwalifikuje go strasznie słaba bateria, to nie jest sprzęt tej samej klasy co S4, HTC One czy Xperia Z.

Do tego porównywanie ceny w Chinach i ceny w polskim sklepie jest idiotyczne. Już prędzej porównać należy z ceną w USA.
Edytowane przez autora (2013.04.19, 11:11)
synek a8 (2013.04.19, 11:14)
Ocena: 3
Huawei ma niebawem zaprezentować model z najwyższej półki, Huawei Edge - 4.9cala, obudowa alu, grubość 6.3mm. Może być ciekawie.
kretos (2013.04.19, 11:16)
Ocena: 2
@Opson6667
mam pytanie - za ile kupiłeś i gdzie? Ja się zastanawiam nad Newman K1 albo Jiayu G4/G5. Znasz wymiary tego Grand S - wszędzie piszą tylko o grubości?
Koji (2013.04.19, 11:18)
Ocena: -2
To bedzie telefon roku 2013 :)
Edytowane przez autora (2013.04.19, 11:18)
radek_z (2013.04.19, 11:20)
Ocena: 7
Juz pisałem o tym że jest to nie pierwszy raz i uważam ze bardzo nieuczciwe gdy producent promuje markę nowego modelu w materiałach marketingowych podając jako charakterystyczne pewne cechy jego specyfikacji technicznej, po czym wprowadza kilka gorszych wersji swojego urządzenia pod tą samą nawzą handlową. Oczywiście wiele osób kupi nowego S4 sądząc że kupili telefon z 8 rdzeniowym CPU, bo Samsung deliktanie przemilczał fakt w oficjalnych reklamach że jest kilka słabszych wersji tego modelu względem tej która była szeroko reklamowana.
Opson6667 (2013.04.19, 11:23)
Ocena: 3
kretos (2013.04.19, 11:16)
@Opson6667
mam pytanie - za ile kupiłeś i gdzie? Ja się zastanawiam nad Newman K1 albo Jiayu G4/G5. Znasz wymiary tego Grand S - wszędzie piszą tylko o grubości?


Kupiłem za 3399 Y :) W sklepie na taobao (takie chińskie Allegro). Rozmiarów nie znam dokładnie, ale no kieszonkowa 3 calówka to nie jest - wiadomo. Jak będę miał w łapkach dam Ci znać.

Co do tego Newmana, MediaTek MTK6589 jednak nie dorasta do S4 Pro w Grand S :). I tylko 1,2 GHz vs. 1,7 ;) No i jednak support ZTE stoi na wyższym poziomie
Edytowane przez autora (2013.04.19, 11:24)
rybirek (2013.04.19, 11:23)
Ocena: 7
Opson6667 (2013.04.19, 10:57)


Tania chińszczyzna może i tak, ale ZTE i Huawei to wielkie firmy - a nie jakieś krzaki. Już w tej chwili łykają LG i HTC praktycznie jak chcą, i będą gonić Samsunga. Już wkrótce. Jest to krzywa tylko i wyłącznie wznosząca :) Rozumiem że tania chińszczyzna, to dla Ciebie tylko podróbki japka i sumsanga. Ale tam są też poważne firmy, i produkty na światowym poziomie jakościowym.

Pamiętam jak te wielkie firmy wchodziły na rynek urządzeń sieciowych (kilka-kilkanaście lat temu), oczywiście sprzęt był tańszy od odpowiedników Cisco, ale w 100% kompatybilny, do tego stopnia, że jak była publikacja o błędzie w Cisco, to ten sam błąd był w Huawei ;-)
Edytowane przez autora (2013.04.19, 11:24)
kretos (2013.04.19, 11:26)
Ocena: 0
Opson6667 (2013.04.19, 11:23)
kretos (2013.04.19, 11:16)
@Opson6667
mam pytanie - za ile kupiłeś i gdzie? (...)


Kupiłem za 3399 Y :) W sklepie na taobao (takie chińskie Allegro).

Co do tego Newmana, MediaTek MTK6589 jednak nie dorasta do S4 Pro w Grand S :). I tylko 1,2 GHz vs. 1,7 ;) No i jednak support ZTE stoi na wyższym poziomie


Co do procesora to wiem, że będzie słabiej - ale też 500$ to nie 300:) Dzięki za info.
iwanme (2013.04.19, 11:27)
Ocena: 1
Koji (2013.04.19, 11:18)
To bedzie telefon roku 2013 :)

Jeśli tak to zupełnie niesłusznie. Jeszcze poprzednie Galaxy S jak wychodziły to oferowały zazwyczaj więcej od konkurencji. Ot szybszy procek, ot cośtam.
A S4? Nie ma nic specjalnie lepszego od takiej Xperii Z, HTC One, LG Optimusa G Pro, nowego Pantech Vega i podobnych. A plastik przypomina raczej właśnie Grand S.

Ale agresywny marketing robi swoje: http://pclab.pl/news52995.html
Telvas (2013.04.19, 11:37)
Ocena: -4
A na co komu 8 rdzeni w telefonie? Tylko prąd niepotrzebnie drenuje, bo i tak nikt tego nie używa. W domu do dużo bardziej złożonych zastosowań praktycznie każdemu wystarczają max 4 rdzenie, a zazwyczaj to i tak dwa. Bo soft przecież tego i tak nie wykorzysta, Matlaba czy Blendera nikt na komórce nie odpala. Ale oczywiście za komórkę używaną (poza rozmowami i smsami) paręnaście minut dziennie w autobusie, kiblu czy kolejce trzeba zapłacić 2 czy 3 tys, bo pół miasta widzi i trzeba się pochwalić...
Edytowane przez autora (2013.04.19, 11:37)
santro (2013.04.19, 11:53)
Ocena: 1
Opson6667 (2013.04.19, 10:26)
I bardzo dobrze, na co komu 8 rdzeni w telefonie. To jakiś idiotyczny wyścig zbrojeń, czy co? :) A telefon o specyfikacji SGS4, konkretnie ZTE Grand S na dniach leci do mnie z Chin w walizeczce :P Z przyjemnością pośmieję się z lemingów, którzy kupią SGS4 za dwukrotność jego ceny :P Ale niech płacą za to koreańskie, nic nie znaczące logo. Ich sprawa




Opson6667 (2013.04.19, 11:23)

Co do tego Newmana, MediaTek MTK6589 jednak nie dorasta do S4 Pro w Grand S :). I tylko 1,2 GHz vs. 1,7 ;) No i jednak support ZTE stoi na wyższym poziomie


Nie wstydzisz się, że piszesz o telefonach i jeszcze ktoś to czyta?
iwanme (2013.04.19, 11:54)
Ocena: 8
A na co komu 8 rdzeni w telefonie? Tylko prąd niepotrzebnie drenuje, bo i tak nikt tego nie używa.

Tam są w praktyce 4 rdzenie. Ot się mogą przełączać pomiędzy czwórką A7 i A15.
Taki mechanizm oszczędzania energii, przeciętny IMHO.

Ale oczywiście za komórkę używaną (poza rozmowami i smsami) paręnaście minut dziennie w autobusie, kiblu czy kolejce trzeba zapłacić 2 czy 3 tys, bo pół miasta widzi i trzeba się pochwalić...

Niektórzy używają
Poza tym kupno droższej komórki niczym się nie różni od kupna np. droższego samochodu lepszej marki (Tja, bo tylko debile kupują Audi, Mercedesy czy Toyote, skoro mogą kupić Punto)
Lepsze parametry, lepsza jakość wykonania, lepsze user expierience i lepsze wsparcie producenta. Dla niektórych warto trochę więcej za to zapłacić, dla niektórych nie. Proste.
Pogarda i zawiść jest niepotrzebna.



Brigand (2013.04.19, 11:58)
Ocena: 0
iwanme (2013.04.19, 11:54)
A na co komu 8 rdzeni w telefonie? Tylko prąd niepotrzebnie drenuje, bo i tak nikt tego nie używa.

Tam są w praktyce 4 rdzenie. Ot się mogą przełączać pomiędzy czwórką A7 i A15.
Taki mechanizm oszczędzania energii, przeciętny IMHO.

Ale oczywiście za komórkę używaną (poza rozmowami i smsami) paręnaście minut dziennie w autobusie, kiblu czy kolejce trzeba zapłacić 2 czy 3 tys, bo pół miasta widzi i trzeba się pochwalić...

Niektórzy używają
Poza tym kupno droższej komórki niczym się nie różni od kupna np. droższego samochodu lepszej marki (Tja, bo tylko debile kupują Audi, Mercedesy czy Toyote, skoro mogą kupić Punto)
Lepsze parametry, lepsza jakość wykonania, lepsze user expierience i lepsze wsparcie producenta. Dla niektórych warto trochę więcej za to zapłacić, dla niektórych nie. Proste.
Pogarda i zawiść jest niepotrzebna.



Miło,że ktoś jednak ma pojęcie jako to wszystko działa.
Brigand (2013.04.19, 11:59)
Ocena: 8
Telvas (2013.04.19, 11:37)
A na co komu 8 rdzeni w telefonie? Tylko prąd niepotrzebnie drenuje, bo i tak nikt tego nie używa. W domu do dużo bardziej złożonych zastosowań praktycznie każdemu wystarczają max 4 rdzenie, a zazwyczaj to i tak dwa. Bo soft przecież tego i tak nie wykorzysta, Matlaba czy Blendera nikt na komórce nie odpala. Ale oczywiście za komórkę używaną (poza rozmowami i smsami) paręnaście minut dziennie w autobusie, kiblu czy kolejce trzeba zapłacić 2 czy 3 tys, bo pół miasta widzi i trzeba się pochwalić...


Exynos Octa ma 8-rdzieni fizycznie, ale na raz działają zawsze tylko 4! Dobrze jest czasem poczytać trochę więcej niż same nagłówki nad artykułami i flame/hate pod nimi. Są ludzie, którzy używają komórki prawie non-stop cały dzień, bo potrzebują. Maile, telefony prywatne i biznesowe, organizer, aktualne kursy walut i notowania giełdy, czasem aparat. Nie licz wszystkich swoją miarą.
Edytowane przez autora (2013.04.19, 12:01)
Opson6667 (2013.04.19, 12:02)
Ocena: -1
santro (2013.04.19, 11:53)
Opson6667 (2013.04.19, 10:26)
I bardzo dobrze, na co komu 8 rdzeni w telefonie. To jakiś idiotyczny wyścig zbrojeń, czy co? :) A telefon o specyfikacji SGS4, konkretnie ZTE Grand S na dniach leci do mnie z Chin w walizeczce :P Z przyjemnością pośmieję się z lemingów, którzy kupią SGS4 za dwukrotność jego ceny :P Ale niech płacą za to koreańskie, nic nie znaczące logo. Ich sprawa




Opson6667 (2013.04.19, 11:23)

Co do tego Newmana, MediaTek MTK6589 jednak nie dorasta do S4 Pro w Grand S :). I tylko 1,2 GHz vs. 1,7 ;) No i jednak support ZTE stoi na wyższym poziomie


Nie wstydzisz się, że piszesz o telefonach i jeszcze ktoś to czyta?


A co się nie zgadza, że miałbym się wstydzić?
Edytowane przez autora (2013.04.19, 12:02)
dzikden (2013.04.19, 12:06)
Ocena: 2
Telvas (2013.04.19, 11:37)
A na co komu 8 rdzeni w telefonie? Tylko prąd niepotrzebnie drenuje, bo i tak nikt tego nie używa. W domu do dużo bardziej złożonych zastosowań praktycznie każdemu wystarczają max 4 rdzenie, a zazwyczaj to i tak dwa. Bo soft przecież tego i tak nie wykorzysta, Matlaba czy Blendera nikt na komórce nie odpala. Ale oczywiście za komórkę używaną (poza rozmowami i smsami) paręnaście minut dziennie w autobusie, kiblu czy kolejce trzeba zapłacić 2 czy 3 tys, bo pół miasta widzi i trzeba się pochwalić...


lol http://tnij.org/vda9
Pan Drops (2013.04.19, 12:10)
Ocena: -2
Umowmy się, SGS3 to plebsofon. Iphone to plebsofon.

Chinskie produkty typu ZTE Grand X sprowadzane ze wschodu to składane przez małych, spoconych chińskich niewolnikow produkty typu 'jak padnie to trudno', bez supportu, bez gwarancji bez niczego, nawet roma sobie nie wgrasz do tego.
iwanme (2013.04.19, 12:16)
Ocena: 4
Telvas (2013.04.19, 12:10)

Moja stara, padlasta znienawidzona nokia ma jeden rdzeń 396 MHz i daje sobie z tym wszystkim radę. Jakby miała powiedzmy 2 rdzenie @1GHz to by chyba herbatę i śniadanie sama robiła.

Daj spokój. Pewnie, że sobie z tym daje radę. dwudziestopięcioletnim maluchem też dojedziesz z Gdańska do Krakowa. Ogarnąć różnicę między maluchem z zeszłego milenium, a współczesną limuzyną chyba nie jest tak trudno. Może różnice, między mulistą, zawieszającą się, niedotykową nokią z symbianem, a współczesnym smartfonem z górnej półki kiedyś też zauważysz.

Skoro Nokia Ci wystarcza to ciesz się i raduj. Nie jest to żaden powód do tego, aby czuć pogardę wobec tych którzy wolą coś lepszego.


W telefonach pokroju SGSX nie płacisz za jakość wykonania, bo ta jest słaba. Mógłbym zrozumieć jakieś Blackberry w takiej cenie, czy staromodne Nokie żyjące po 15 lat.
Tu płacisz za lans generowany podzespołami wykorzystywanymi przez 0.1% właścicieli tych telefonów.

Jakość wykonania nie jest słaba, ale zastosowane materiały sprawiają odpustowe wrażenie. To zupełnie co innego.

Nie zrozum mnie źle: nie mam nic przeciwko takim ludziom Wręcz przeciwnie. Im więcej takich naiwnych debili gładko łykających wszystko, co się im sprzeda w ładnym pudełku, tym lepiej dla mnie i reszty mojej branży

A co? Składasz Samsungi? :P
Przecież jeśli pracujesz w Tej Branży to wydanie na telefon jakiegoś ułamka miesięcznej pensji to chyba nic strasznego jeśli korzystasz z niego codziennie. Tym bardziej powinieneś rozumieć że jakiś tam ułamek wypłaty można dać za efektywniejsze narzędzie pracy.
Edytowane przez autora (2013.04.19, 12:20)
yorobo (2013.04.19, 13:18)
Ocena: 3
'Ciekawe jest to, że dokładnie w tym samym centrum handlowym jest podobny salon Sony'

A do tego Apple Store czy jak go tam nazywają :P
Opson6667 (2013.04.19, 13:22)
Ocena: 2
Pan Drops (2013.04.19, 12:10)
Umowmy się, SGS3 to plebsofon. Iphone to plebsofon.

Chinskie produkty typu ZTE Grand X sprowadzane ze wschodu to składane przez małych, spoconych chińskich niewolnikow produkty typu 'jak padnie to trudno', bez supportu, bez gwarancji bez niczego, nawet roma sobie nie wgrasz do tego.


Widać że masz wyprany mózg przez marketing, i nie widziałeś na oczy telefonu ZTE z wyższej półki. A tacy sami Chińczycy składają pewno też Samsunga :P
Edytowane przez autora (2013.04.19, 13:24)
Pitol321 (2013.04.19, 13:36)
Ocena: -2
Opson6667 rozumiem, że cło i VAT grzecznie za telefon nabyty w Chinach zapłacisz??? ;)
Edytowane przez autora (2013.04.19, 13:41)
ZIB2000 (2013.04.19, 13:54)
Ocena: 1
Pitol321 (2013.04.19, 13:36)
Opson6667 rozumiem, że cło i VAT grzecznie za telefon nabyty w Chinach zapłacisz??? ;)


zapoznaj się z przepisami
Opson6667 (2013.04.19, 13:55)
Ocena: -4
Pitol321 (2013.04.19, 13:36)
Opson6667 rozumiem, że cło i VAT grzecznie za telefon nabyty w Chinach zapłacisz??? ;)


Za walizkowy transfer? ;)
Pan Drops (2013.04.19, 14:09)
Ocena: 0
Opson6667 (2013.04.19, 13:22)
Pan Drops (2013.04.19, 12:10)
Umowmy się, SGS3 to plebsofon. Iphone to plebsofon.

Chinskie produkty typu ZTE Grand X sprowadzane ze wschodu to składane przez małych, spoconych chińskich niewolnikow produkty typu 'jak padnie to trudno', bez supportu, bez gwarancji bez niczego, nawet roma sobie nie wgrasz do tego.


Widać że masz wyprany mózg przez marketing, i nie widziałeś na oczy telefonu ZTE z wyższej półki. A tacy sami Chińczycy składają pewno też Samsunga :P


Umówmy się,

najszybsze chinofony kosztują po 1000-1200 zł, gdzie za 1300 zł można mieć SGS 3 z gorilla glass i pelnym wsparciem, romami, dobrym wyświetlaczem i nie liczac plastikowej obudowy dobra jakoscia.

Jak telefon sie znudzi to znajdzie się kupujacy. jak kupisz ZTE to pomiajajac fakt ze wygladasz smiesznie na miescie (malo wazne) to nie sprzedasz go po dobrej cenie, rozsypuje Ci sie w rękach a podrobione ekrany typu 'King Kong' rysują się same od patrzenia na nie.
czolgista778 (2013.04.19, 14:24)
Ocena: 2

I tyle, ale ludziki dalej beda kupowac plastikowe guano znane Samsungiem bo reklama robi ludziom wode z mozgow...
Edytowane przez autora (2013.04.19, 14:25)
Bogie (2013.04.19, 14:25)
Ocena: 2
A ja wyjątkowo mam komentarz do artykułu ;)
Z tym snapdragonem to informacja oficjalna/półoficjalna, czy tylko się wam tak wydaje? Bo to, że telefony na wystawie są z jednym rodzajem procesora, nie świadczy chyba definitywnie, że tylko ta wersja będzie w sprzedaży. Portale podawały wcześniej, że dostępne będą u nas obie wersje równocześnie.
A jeśli chodzi o chińczyki sprowadzane czy jakość wykonania Samsungów - Galaxy sa popularne nie dlatego, że w każdym aspekcie są najlepsze, ale że w żadnym nie są beznadziejne. Bateria, wydajność, wyświetlacz, support, aparat - wszystko na światowym poziomie, o niczym nie zapomniano. U konkurencji najczęściej chociaż jeden z tych elementów leży i kwiczy. A plastikowa obudowa? Dzięki temu są tańsze o kilkaset zł od konkurencji. W tej cenie możesz wymieniać obudowę co pół roku. Do tego telefon znacznie lżejszy, brak problemów z zasięgiem, otwieralna obudowa (sd, wymienna bateria...). Plastik ma swoje plusy.

A wydajność? Włącz rozbudowaną stronę www z flashem/java itp. Nie sugerujcie się częstotliwością procesora - wszystko to jest wolniejsze w przeglądaniu neta od desktopowego atoma (nie licząc przewijania i powiększania). Przesiądźcie się na jednordzeniowego atoma 1ghz na dzień, i powiedzcie, że wydajność jest wystarczająca. Nie jest. Wymagamy coraz więcej od telefonów, a do tego potrzeba wydajności.
Edytowane przez autora (2013.04.19, 14:33)
Afterglow (2013.04.19, 14:25)
Ocena: 0
iwanme (2013.04.19, 10:46)
@Opson6667
To trochę tak jakbyś jeżdżąc Punto chichrał się tępo z posiadaczy Audi.

Nie, to zupelnie nie tak. Punto nie jest tania podrobka jakiegokolwiek Audi i jego posiadacz moze znalezc powod dla ktorego moglby sie 'pochichrac' - chocby roznice w cenach czesci i obslugi.
Bogie (2013.04.19, 14:54)
Ocena: 0
Samsung - tani plastik? S1, S2 i S3 były najlepszymi telefonami na androidzie w chwili wejścia na rynek. Bezdyskusyjnie. Wydajność, bateria, ekran. Nie wiem o co wam chodzi - mam Note i plastik ani trochę mi nie przeszkadza. Mogłem kupić HTC - działa pół dnia, albo Sony - z trzyletnim procesorem, albo LG - z androidem 2.3 do końca świata, albo Motorolę - z zablokowanym bootloaderem, bez wsparcia. I co z tego, że konkurencja miała czasem lepsza obudowę? S4 wygra z konkurencją pewnie kolejny raz. Bateria, ekran, wydajność procesora, aparat, wielkość i ciężar w porównaniu do rozmiarów ekranu i wsparcie przebije wszystko co wyszło. Do tego ciekawe funkcje programowe. Kontrowersyjny wygląd i materiały z których został wykonany tego nie zmienią.
Tomsto100 (2013.04.19, 15:04)
Ocena: 1
A czy ja gdzieś pisałem, że nie jest wydajny itd?
Tylko, że ma kiepską obudowę.

BTW, najlepszym na androidzie.
Bo tam rzeczywiście dużej konkurencji nie ma...
HTC z okropnym dźwiękiem, czy inni z przestarzałymi telefonami.
Ale jak się poza ramy 'telefon na androidzie' wyjdzie to są już lepsze telefony (chyba, że ktoś chce koniecznie wielką cegłę w kieszeni).
Pitol321 (2013.04.19, 15:49)
Ocena: 1
ZIB2000 (2013.04.19, 13:54)
Pitol321 (2013.04.19, 13:36)
Opson6667 rozumiem, że cło i VAT grzecznie za telefon nabyty w Chinach zapłacisz??? ;)


zapoznaj się z przepisami


Powiedzmy, że każdy towar zakupiony za granicami UE podlega ocleniu i wyrównaniu podatkowemu, nie wdając się w szczegóły i problemy typu podróbki markowych towarów.

A to czy sprzedający nada go jako prezent, czy dostarczy w inny sposób, to już sprawa umowna i powiedzmy niezbyt czysta.

Sam kupuję czasem przedmioty na Ebay'u z Chin, Korei, Indonezji itp. więc dobrze wiem o co chodzi...

A pytanie było zadane z 'uśmiechem' jeśli i Ty wiesz o co mi chodzi.
Edytowane przez autora (2013.04.19, 15:52)
DevilScream (2013.04.19, 17:12)
Ocena: 5
Pan Drops (2013.04.19, 14:09)
(...)jak kupisz ZTE to pomiajajac fakt ze wygladasz smiesznie na miescie (...)

Kupujesz telefon dla szpanu i prezentacji? :E
Zdajesz sobie sprawę z tego, że ogromna większość ludzi (nie licząc twoich znajomych) ma pierdylion ciekawszych rzeczy do roboty, niż napalanie się na twojego smartfona?
Bartes (2013.04.19, 17:14)
Ocena: 0
Opson6667 (2013.04.19, 11:23)
Kupiłem za 3399 Y :) W sklepie na taobao (takie chińskie Allegro).

To jest jakieś 1700 zł plus transport.. a wspominałeś coś o połowie ceny SGS4?
Opson6667 (2013.04.19, 17:22)
Ocena: 1
Pan Drops (2013.04.19, 14:09)
Opson6667 (2013.04.19, 13:22)
(...)


Widać że masz wyprany mózg przez marketing, i nie widziałeś na oczy telefonu ZTE z wyższej półki. A tacy sami Chińczycy składają pewno też Samsunga :P


Umówmy się,

najszybsze chinofony kosztują po 1000-1200 zł, gdzie za 1300 zł można mieć SGS 3 z gorilla glass i pelnym wsparciem, romami, dobrym wyświetlaczem i nie liczac plastikowej obudowy dobra jakoscia.

Jak telefon sie znudzi to znajdzie się kupujacy. jak kupisz ZTE to pomiajajac fakt ze wygladasz smiesznie na miescie (malo wazne) to nie sprzedasz go po dobrej cenie, rozsypuje Ci sie w rękach a podrobione ekrany typu 'King Kong' rysują się same od patrzenia na nie.


Stwierdzam że marketing Samsunga już opanował twoją głowę. To już nieuleczalne :P Myślisz że mnie obchodzi odsprzedaż telefonu? A co do ekranu - no cóż. Kwestia praw patentowych, Chińczycy robią to samo tylko pewno 10 razy taniej. Twój wybór :D Zapłać Samsungowi haracz, niech zrobi jeszcze 100 konferencji prasowych o swoich fonach, tak jak Pan amaizing z Cupertino :P
Edytowane przez autora (2013.04.19, 17:26)
chizra (2013.04.19, 17:45)
Ocena: 1
iwanme (2013.04.19, 11:54)
A na co komu 8 rdzeni w telefonie? Tylko prąd niepotrzebnie drenuje, bo i tak nikt tego nie używa.

Tam są w praktyce 4 rdzenie. Ot się mogą przełączać pomiędzy czwórką A7 i A15.
Taki mechanizm oszczędzania energii, przeciętny IMHO.

Ale oczywiście za komórkę używaną (poza rozmowami i smsami) paręnaście minut dziennie w autobusie, kiblu czy kolejce trzeba zapłacić 2 czy 3 tys, bo pół miasta widzi i trzeba się pochwalić...

Niektórzy używają
Poza tym kupno droższej komórki niczym się nie różni od kupna np. droższego samochodu lepszej marki (Tja, bo tylko debile kupują Audi, Mercedesy czy Toyote, skoro mogą kupić Punto)
Lepsze parametry, lepsza jakość wykonania, lepsze user expierience i lepsze wsparcie producenta. Dla niektórych warto trochę więcej za to zapłacić, dla niektórych nie. Proste.
Pogarda i zawiść jest niepotrzebna.





I ty piszesz o pogardzie ? To w czym niby japońskie zbuki czy niemieckie strucle są lepsze od Punto ? Dawaj młody, wyduś to z siebie. A no tak, chińskie plastiki z Audi są lepsze od chińskich plastików z Punto. Tu trzeszczą i tu trzeszczą, tylko w Audi jakby trochę mniej :rotfl:
Jeżeli dla kogoś, flagowy smarfon Samsunga, produkowany w Chinach czy jakikolwiek inny flagowy smartfon produkowany w Chinach, może być produktem z wyższej półki, to naprawdę nie pozostaje mi nic innego, jak tylko Wam współczuć. Nawet LG w Polsce zatrudniło Chinoli :lol2:
Edytowane przez autora (2013.04.19, 17:48)
dluugi (2013.04.19, 17:50)
Ocena: 1
DevilScream (2013.04.19, 17:12)
Pan Drops (2013.04.19, 14:09)
(...)jak kupisz ZTE to pomiajajac fakt ze wygladasz smiesznie na miescie (...)

Kupujesz telefon dla szpanu i prezentacji? :E
Zdajesz sobie sprawę z tego, że ogromna większość ludzi (nie licząc twoich znajomych) ma pierdylion ciekawszych rzeczy do roboty, niż napalanie się na twojego smartfona?


Każdy zawieszony na szyi 5 calowiec będzie wyglądał śmiesznie na mieście :D
Opson6667 (2013.04.19, 17:53)
Ocena: 3
dluugi (2013.04.19, 17:50)
DevilScream (2013.04.19, 17:12)
(...)

Kupujesz telefon dla szpanu i prezentacji? :E
Zdajesz sobie sprawę z tego, że ogromna większość ludzi (nie licząc twoich znajomych) ma pierdylion ciekawszych rzeczy do roboty, niż napalanie się na twojego smartfona?


Każdy zawieszony na szyi 5 calowiec będzie wyglądał śmiesznie na mieście :D


Jakbyś zobaczył minę ludzi, jak zobaczyli że wyciągam z kieszeni jeansów 7 calowy tablet. Hahahaha :)
Damian3 (2013.04.19, 17:54)
Ocena: 2
Pan Drops (2013.04.19, 14:09)
Opson6667 (2013.04.19, 13:22)
(...)


Widać że masz wyprany mózg przez marketing, i nie widziałeś na oczy telefonu ZTE z wyższej półki. A tacy sami Chińczycy składają pewno też Samsunga :P


Umówmy się,

najszybsze chinofony kosztują po 1000-1200 zł, gdzie za 1300 zł można mieć SGS 3 z gorilla glass i pelnym wsparciem, romami, dobrym wyświetlaczem i nie liczac plastikowej obudowy dobra jakoscia.

Jak telefon sie znudzi to znajdzie się kupujacy. jak kupisz ZTE to pomiajajac fakt ze wygladasz smiesznie na miescie (malo wazne) to nie sprzedasz go po dobrej cenie, rozsypuje Ci sie w rękach a podrobione ekrany typu 'King Kong' rysują się same od patrzenia na nie.

Ale pierdoły napisałeś... Widocznie nie masz pojęciach o smartfonahch takich marek jak Meizu, Xaiomi (np. MI2) , Oppo (np. Find 5) itd.

Jam mam za to pytanie odnośnie procesora w wersji z Exynosem. Tam jest jeden procesor z 4 rdzeniami A15 i 4 A7 czy są to dwa osobne procesory w jednym SoC (tak, wiem, że się między sobą przełączają ).
Edytowane przez autora (2013.04.19, 17:56)
Ineare Terrane (2013.04.19, 19:20)
Ocena: 4
Co Wy macie z tą chińszczyzną? Przecież projekt i technologia jest z innego kraju.
Jeśli technologia wykonania przewiduje słaby materiał czy wątpliwej jakości podzespoły, to z takich produkt zostanie wykonany przez tanią siłę roboczą. Nie powielajcie stereotypu, botki!
*Konto usunięte* (2013.04.19, 20:06)
Ocena: 0
Chwila przecież Exynos to nie jest taki prawdziwy 8 rdzeniowiec bo w tym samym czasie wszystkie na raz nie mogą pracować.

To raczej taki Double Quad.

A tak na marginesie coś czuje że SD wcale nie będzie słabszy i bardzie prodożerny.
Opson6667 (2013.04.19, 21:31)
Ocena: 1
mlodybe (2013.04.19, 20:06)
Chwila przecież Exynos to nie jest taki prawdziwy 8 rdzeniowiec bo w tym samym czasie wszystkie na raz nie mogą pracować.

To raczej taki Double Quad.

A tak na marginesie coś czuje że SD wcale nie będzie słabszy i bardzie prodożerny.


Wszystkie naraz muszą pracować, ale zadania są dynamicznie alokowane. Nawet jeśli wszystkie rdzenie A15 będą uśpione, i spowolnione do 200 MHz - i tak będą marnować energię z baterii
miekrzy (2013.04.19, 21:38)
Ocena: 2
No nie do końca. Wszystko zależy od konfiguracji. specyfikacja big.LITTLE przewiduje możliwość wykorzystywania wszystkich ośmiu rdzeni jednocześnie do obliczeń, ale równie dobrze można oszukać system, aby myślał, że ma do dyspozycji tylko cztery rdzenie i scheduler i jednostka zarządzania energią mogą uśpić odciąć od zasilania nieużywany klaster rdzeni, przez co ich pobór energii jest bliski zeru i zaoszczędzona takim działaniem energia przewyższa potencjalne straty i wycieki.
*Konto usunięte* (2013.04.19, 21:48)
Ocena: 0
Według specyfikacji Samsunga maksymalnie pracować może 4 rdzenie i nie mogą być mieszane między sobą (albo Mocniejsze albo słabsze). w chwili gdy pracuje mocniejszy/e rdzeń/nie wszystkie słabsze są uśpione i na odwrót. Nie ma innej opcji.
Kunnorinno (2013.04.19, 21:56)
Ocena: -3
Bogie (2013.04.19, 14:54)
Samsung - tani plastik? S1, S2 i S3 były najlepszymi telefonami na androidzie w chwili wejścia na rynek. Bezdyskusyjnie. Wydajność, bateria, ekran. Nie wiem o co wam chodzi - mam Note i plastik ani trochę mi nie przeszkadza. Mogłem kupić HTC - działa pół dnia, albo Sony - z trzyletnim procesorem, albo LG - z androidem 2.3 do końca świata, albo Motorolę - z zablokowanym bootloaderem, bez wsparcia. I co z tego, że konkurencja miała czasem lepsza obudowę? S4 wygra z konkurencją pewnie kolejny raz. Bateria, ekran, wydajność procesora, aparat, wielkość i ciężar w porównaniu do rozmiarów ekranu i wsparcie przebije wszystko co wyszło. Do tego ciekawe funkcje programowe. Kontrowersyjny wygląd i materiały z których został wykonany tego nie zmienią.

Czy ty w ogóle patrzysz co piszesz ? Masz IQ o wartości temperatury pokojowej ?
Tomsto100 (2013.04.19, 22:38)
Ocena: 1
chizra (2013.04.19, 17:45)

. A no tak, chińskie plastiki z Audi są lepsze od chińskich plastików z Punto. Tu trzeszczą i tu trzeszczą, tylko w Audi jakby trochę mniej :rotfl:

No jasne, skóra to plastik :lol2:
Picsso_1 (2013.04.19, 22:50)
Ocena: 3
Boże, ten cały Blog/Blogi to ścierwo jakiego dawno nie widziałem, a Opson w swoich wypowiedziach pięknie pokazuje jak redakcja PCLab toleruje niektórych trolli.
Opson6667 (2013.04.19, 22:55)
Ocena: 0
mlodybe (2013.04.19, 21:48)
Według specyfikacji Samsunga maksymalnie pracować może 4 rdzenie i nie mogą być mieszane między sobą (albo Mocniejsze albo słabsze). w chwili gdy pracuje mocniejszy/e rdzeń/nie wszystkie słabsze są uśpione i na odwrót. Nie ma innej opcji.


A możesz zalinczyć tą dokumentację, tak z ciekawości?
*Konto usunięte* (2013.04.19, 23:18)
Ocena: 0
Wejdź na strone Samsung-a.

Jako jeden z redaktorów powinieneś bez problemu taki dokument znaleźć.
Opson6667 (2013.04.20, 11:28)
Ocena: 1
mlodybe (2013.04.19, 23:18)
Wejdź na strone Samsung-a.

Jako jeden z redaktorów powinieneś bez problemu taki dokument znaleźć.


No dobrze, widzę. Czyli gdy będziesz korzystał z jakichś wymagających aplikacji, to poczta, automatyczne aktualizacje i wszystko inne co się dzieje w tle też będzie szło na rdzeniach A15. Ciekawe jak to wpłynie na żywotność aku :) Ale pewno ciężko było by to sprawdzić bez opcji ręcznego wyboru z których rdzeni chcesz korzystać. Ciekawe też, czy zostanie zaimplementowane blokowania tego przełączania przy niskim stanie baterii.
*Konto usunięte* (2013.04.20, 11:56)
Ocena: 0
W teorii tak. Zapewne to sprawdzicie jak dostaniecie SGS4 w swoje łapki:)
SunTzu (2013.04.20, 20:00)
Ocena: 0
Opson6667 (2013.04.20, 11:28)
mlodybe (2013.04.19, 23:18)
Wejdź na strone Samsung-a.

Jako jeden z redaktorów powinieneś bez problemu taki dokument znaleźć.


No dobrze, widzę. Czyli gdy będziesz korzystał z jakichś wymagających aplikacji, to poczta, automatyczne aktualizacje i wszystko inne co się dzieje w tle też będzie szło na rdzeniach A15. Ciekawe jak to wpłynie na żywotność aku :) Ale pewno ciężko było by to sprawdzić bez opcji ręcznego wyboru z których rdzeni chcesz korzystać. Ciekawe też, czy zostanie zaimplementowane blokowania tego przełączania przy niskim stanie baterii.

Najprościej zrobić to jako P-State, system nic nie będzie widziała/wiedział, a wszystko dzieje się z automatu.
*Konto usunięte* (2013.04.21, 09:31)
Ocena: 0
SunTzu (2013.04.20, 20:00)
Opson6667 (2013.04.20, 11:28)
(...)


No dobrze, widzę. Czyli gdy będziesz korzystał z jakichś wymagających aplikacji, to poczta, automatyczne aktualizacje i wszystko inne co się dzieje w tle też będzie szło na rdzeniach A15. Ciekawe jak to wpłynie na żywotność aku :) Ale pewno ciężko było by to sprawdzić bez opcji ręcznego wyboru z których rdzeni chcesz korzystać. Ciekawe też, czy zostanie zaimplementowane blokowania tego przełączania przy niskim stanie baterii.

Najprościej zrobić to jako P-State, system nic nie będzie widziała/wiedział, a wszystko dzieje się z automatu.

No tak tylko że dopiero A15 ma oferować stany pośrednie bo wcześniej miałeś tylko dwa. Wiec Octa to lekka pomyłka - Taki marketingowy bełkot jak z BD AMD.
SunTzu (2013.04.21, 20:02)
Ocena: 0
@up
Jakie dwa stany? Przecież multum było i możliwości.
Octa to fajna rzecz, ale szalenie nieopłacalna z punktu widzenia ekonomicznego. Lepiej zroibć tak jak NV czy DualA7+Quad@A16
Wiem, że SoC są relatywnie tanie, ale chodzi mi o to, że powierzchnię można by przeznaczyć na coś innego ->GPU.
Edytowane przez autora (2013.04.21, 20:03)
miekrzy (2013.04.21, 21:22)
Ocena: 0
Tylko, że cztery rdzenie Cortex-A7 są naprawdę małe i mają powierzchnię porównywalną z jednym rdzeniem Cortex-A15, więc wcale nie jest to mniej efektywne miejscowo rozwiązanie, niż to co ma NV.
TaKeT (2013.04.21, 23:04)
Ocena: 3
Po za tematem, moglibyście zacząć coś więcej pisać na blogu? Albo dajcie opcje pisania userom, bo 2 posty na tydzień to tempo badań nad Tupolewem a nie bloga technologicznego :)
idesofmay (2013.04.22, 09:50)
Ocena: 0
Tylko, trzymając się już tupolewów, pozwolenie userom na pisanie może się skończyć takimi 'efektami' jak prywatne śledztwo Antoniego, więc przydałaby się jakaś selekcja użytkowników i pisanych przez nich materiałów.
Cyr4x (2013.04.22, 10:48)
Ocena: 0
Odpowiednik ze sprzętem Apple, czyli iSpot jest u nas od dawna w wielu centrach handlowych. W Krakowie otwiera się niebawem już drugi. Salon Sony też tu jest. Samsung wiosny więc nie czyni, a raczej nadrabia do konkurencji.
TaKeT (2013.04.22, 17:35)
Ocena: 0
idesofmay (2013.04.22, 09:50)
Tylko, trzymając się już tupolewów, pozwolenie userom na pisanie może się skończyć takimi 'efektami' jak prywatne śledztwo Antoniego, więc przydałaby się jakaś selekcja użytkowników i pisanych przez nich materiałów.


W sumie... Tylko zaraz zaczną narzekać że przesiewanie artów to dla nich za dużo roboty...
ov_Darkness (2013.05.29, 00:47)
Ocena: 0
Snapdragon trzyma na baterii o 30% dłużej w typowych zastosowaniach, różnica w wydajności praktycznie żadna.
Jak dla mnie S4 jest w tym przypadku lepszą opcją od Exynosa. Co nie zmienia faktu, że nie chciał bym tego urządzenia nawet gdyby mi je dali za darmo.
Zaloguj się, by móc komentować