ChatSim - komunikatory internetowe w roamingu za 50 złotych na rok

30
Paweł Pilarczyk
ChatSim - komunikatory internetowe w roamingu za 50 złotych na rok

Z targów CES przywiozłem ciekawy gadżet - kartę SIM oferującą ograniczony dostęp do internetu (tylko komunikatory) w roamingu (150 państw), za zryczałtowaną opłatę w wysokości 12 euro (ok. 52 zł przy obecnym kursie) za cały rok - wychodzi średnio niecałe 4,50 zł miesięcznie.  W tej cenie możemy niemal na całym świecie korzystać z Facebook Messengera,  WhatsApp, Telegram i kilku innych komunikatorów.  To idealne i tanie rozwiązanie dla tych, którzy często podróżują po świecie.

Aby stać się posiadaczem ChatSim,  trzeba zakupić kartę (jednorazowa opłata aktywacyjna to 12 euro lub 15 dolarów - taniej wychodzi w euro) i uiścić roczny abonament (też 12 euro/15 dolarów). Po roku wystarczy tylko opłacać sam abonament (12 euro/rok).  W tej cenie dostajemy kartę SIM, która działa na terenie 150 państw za pośrednictwem 250 operatorów.  Mapa, gdzie aktywna jest karta ChatSim poniżej.

chatsim-map

Jak widać, ChatSim funkcjonuje w całej Europie, Amerykach, Australii i prawie całej Azji. Gorzej wygląda jedynie pokrycie w Afryce.

Możliwość czatowania ze znajomymi niemal niezależnie od tego,  gdzie na świecie się znajdziemy (z nielicznymi wyjątkami -  czyli część Afryki)  za 50 zł rocznie wygląda bardzo atrakcyjnie -  gdzie więc kryje się haczyk? Jest tylko jeden - ograniczeniem jest brak możliwości wysyłania zdjęć w czatach czy prowadzenia rozmów głosowych lub wideo.  Można jedynie wysyłać wiadomości tekstowe i emoji (graficzne emotikonki) - bez limitów.

chatsim-social-share

Ale tylko w podstawowym abonamencie,  bo można wykupić dodatkowy pakiet tzw.  kredytów. Kredyty to tak naprawdę paczki danych do wykorzystania na przesyłanie zdjęć czy prowadzenie rozmów głosowych - w większości krajów, czyli na terenie Europy, USA czy części Azji 1 MB to 50 kredytów (rozmowa głosowa konsumuje ok. 0,5 MB na minutę). W bardziej egzotycznych krajach ceny 1 MB są wyższe i np. w Afganistanie 1 MB to 100 kredytów, w Argentynie 150 kredytów, w Nepalu 200, a w Kubie... 750. 2000 kredytów to koszt 12 euro. 

Podczas mojej podróży do Las Vegas wypróbowałem kartę ChatSim na terenie USA,  Niemiec i w Polsce.

chatsim-karta1

chatsim-karta2

chatsim-karta3

Po instalacji karty w telefonie trzeba ręcznie ustawić APN na “chatsim” - niestety APN nie ustawia się automatycznie (przynajmniej w moim wypadku).  

apn

Potem już wystarczy uaktywnić transmisję danych komórkowych i voilà -  komunikatory zainstalowane na smartfonie odżywają! Podczas pobytu w Las Vegas mogłem rozmawiać z synem na WhatsAppie :)

Screenshot_2017-01-07-09-46-53

Od teraz można czatować przez Facebook Messenger,  WhatsApp, Telegram czy mniej popularne w Polsce QQ International, WeChat, LINE, BBM, Hike czy Kakao (szczerze mówiąc o większości nigdy nie słyszałem ;-)). Dla mnie najważniejszy jest Messenger, bo korzystam głównie z niego. Działa wyśmienicie :) 

Niestety nie działają też popularne Skype czy Google Hangouts. Być może w przyszłości zostaną dodane do obsługiwanych przez ChatSim.

Ponieważ karta, którą otrzymałem do testów, miała dołożony pakiet multimedialny (2000 kredytów), więc mogłem prowadzić także rozmowy głosowe czy przesyłać zdjęcia. Przychodziły też do mnie powiadomienia z Facebooka,  Twittera czy Instagram,  ale aplikacje te nie są obsługiwane przez ChatSim,  więc nie można odczytać nowych postów na Fejsie czy przejrzeć zdjęć na Insta. Dowiemy się jedynie, że ktoś skomentował nasz post czy zdjęcie.

Nie działają też inne usługi,  jak email czy strony www. Ale to żadna niespodzianka,  skoro ChatSim to karta tylko do komunikatorów.

Oczywiście utrudnieniem jest to,  że aby korzystać z ChatSim musimy mieć albo dedykowany smartfon,  albo taki ze slotami na dwie karty SIM (tzw. Dual SIM).  Na szczęście dziś coraz więcej nowoczesnych aparatów oferuje taką funkcjonalność.  

Karty ChatSim można zamawiać na stronie ChatSim.com.  Jeśli ktoś z Was zdecyduje się na zakup, podajcie proszę mój kod CAMAILA0 w miejscu na kupon przy składaniu zamówienia. Otrzymam dzięki temu 1000 kredytów,  ale także Wy dostaniecie 1000 kredytów za darmo na dobry początek, które możecie wykorzystać na przesyłanie np. zdjęć w rozmowach :)

Oceny (9)
Średnia ocena
Twoja ocena
Mglisty (2017.01.10, 16:24)
Ocena: 7
Ezio21 (2017.01.10, 15:36)
No wszystko fajnie ale ledwo kto używa tych 'komunikatorów'


Ledwo kto? Przecież to najpopularniejsze komunikatory jakie są, szczególnie messenger i whatsapp.

Jak dla mnie niegłupi pomysł dla ludzi jeżdżących często w trasę choćby po Europie czy Azji, jednak brak chociażby rozmów głosowych przez Messengera boli.
pila (2017.01.10, 16:28)
Ezio21 (2017.01.10, 15:36)
No wszystko fajnie ale ledwo kto używa tych 'komunikatorów'

Facebook Messenger? :-O Ma ponad miliard użytkowników! WhatsApp - też miliard. WeChat - 850 milionów.

To chyba jednak dobre komunikatory sobie wybrali goście od ChatSima? ;)
pila (2017.01.10, 16:33)
Mglisty (2017.01.10, 16:24)
Jak dla mnie niegłupi pomysł dla ludzi jeżdżących często w trasę choćby po Europie czy Azji, jednak brak chociażby rozmów głosowych przez Messengera boli.

Powód jest bardzo prosty - wiadomości tekstowe zjadają bardzo niewielkie ilości danych i możliwe było udostępnienie usługi czatowania na świecie przez 3G/LTE w bardzo niskiej cenie. Rozmowy głosowe zjadają już sporo - pół mega na minutę. Nie byłoby szans udostępnić teraz usługi rozmów na całym świecie za 50 złotych rocznie...
gregorio (2017.01.10, 16:47)
Ocena: 8
Tak naprawde to trudno powiedziec, do kogo jest to adresowane. Istnieja inne opcje. Drozsze, ale kto wiele jezdzi raczej wydlubie kilka dodatkowych euro zeby miec w miare pelny dostep do internetu. Turysci najczesciej mogo kupic chipa ze sporym limitem danych. Kto jezdzi zawodowo raczej ma ten problem juz rozwiazany. No i oczywiscie zajmuje to slot a nie kazdy uzywa smartfona na 2.
zakius (2017.01.10, 17:51)
Ocena: -3
pila (2017.01.10, 16:28)
Ezio21 (2017.01.10, 15:36)
No wszystko fajnie ale ledwo kto używa tych 'komunikatorów'

Facebook Messenger? :-O Ma ponad miliard użytkowników! WhatsApp - też miliard. WeChat - 850 milionów.
dobre? niekoniecznie
popularne? jeszcze jak
To chyba jednak dobre komunikatory sobie wybrali goście od ChatSima? ;)

zskk (2017.01.10, 18:04)
Ocena: 0
Mogliby jeszcze dowalić ubera do tego i byłby idealny sim na podróże.

Edit: Tak więc 12 ojro za kartę + 12 ojro za abonament roczny + 7.5 ojro za przesyłkę i już robi się prawie 140zł wstępnej inwestycji. Miałoby to faktycznie sens jakby wspierało ubera....
Edytowane przez autora (2017.01.10, 18:26)
Walther (2017.01.10, 19:57)
Ocena: 2
Super sprawa :)
Na statku mamy net od caprock, który jest gorzej niż tragiczny czyli taki jak by go nie było.
Jedynie telefon satelitarny działa zawsze ale nie chcesz gadać przy całej załodze o sprawach intymnych ;)
W porcie agent zapewnia nam teoretycznie karty sim z netem danego państwa ale o ograniczonym pakiecie GB.
1 albo max 5 Gb - a stały dostęp dla mnie to wybawaienie :)
Edytowane przez autora (2017.01.10, 19:58)
bumbadil (2017.01.10, 21:17)
Ocena: 1
Oj Piła, brakuje Cię tutaj... marnujesz się w Mordorze... no ale cóż, jest rodzina, są zobowiązania no i nie mamy już 20+ :)
MercilessSinner (2017.01.10, 22:12)
Ocena: 0
Jest wsparcie dla Facebook Messenger Lite?
Dthlfwp (2017.01.10, 23:26)
Ocena: 4
Jak włożę tę kartę do laptopa, to czy:
1- będzie można rozmawiać przez messenger.com albo aplikację Messenger ze sklepu Windows 10?
2- rozmawiać przez aplikację Whatsapp na Windows?

Chyba od czerwca roaming w EU ma być zniesiony, przesył danych również?
Edytowane przez autora (2017.01.10, 23:28)
Mat48 (2017.01.11, 10:47)
Ocena: 2
Dthlfwp (2017.01.10, 23:26)
Chyba od czerwca roaming w EU ma być zniesiony, przesył danych również?
Wg nowych zasad po wyjeździe za granicę będziesz mógł korzystać ze swojego pakietu 'normalnie'. Cudzysłów, ponieważ łączny czas w roamingu w ciągu roku nie może przekroczyć 30 dni. Później będą naliczane mini opłaty za każdy MB (śmieszne stawki).

Więc genialna sprawa i 99% osób nawet nie zauważy, że zmieniła kraj.
Olafo (2017.01.11, 11:24)
Ocena: 3
Trochę słabo, że ta usługa nie wspiera Vibera - też całkiem popularny komunikator.
FeistyCock (2017.01.11, 13:24)
Ocena: 1
gregorio (2017.01.10, 16:47)
No i oczywiscie zajmuje to slot a nie kazdy uzywa smartfona na 2.

Obecnie na rynku jest na prawdę sporo bardzo dobrych DualSimów.
I nie chodzi mi tylko o modele topowych marek jak Samsung, czy Huawei.
Od 3 lat użytkowałem bardzo dobry moim zdaniem chiński (tak, chiński) smartfon o podwyższonej odporności z IP68 marki... no właśnie u nich czasami ten sam smartfon robiony jest pod kilkoma brendami... a więc ja nabyłem Jeasung X8(2013) ale dokładnie ten sam model występuje u nich jeszcze pod brendami (Alps GTX8, LandRover X8 GT i Swell X8) w Polsce za prawie 3 razy tyle co na AliExpress sprzedawała je jedna firma dodając logo 'RuggedPhone'....
Ostatnio nabyłem nowy również chiński model, także DualSim, o praktycznie topowej specyfikacji 'BlackView BV 6000' z polskiej dystrybucji i z polską gwarancją za ok 850 zł (od firmy MAG-TECH) i jestem bardzo zadowolony, tak że Duale to już nie tylko słabe parametrami, nie najciekawsze designem 'Szajsungi'.

Pozdrawiam
FeistyCock
Green4 (2017.01.11, 14:27)
Ocena: 4
Byloby swietnie przestawic wszystkie alarmy i systemy manipiulacji bramami ze sterowania smsowego na wlasnie takie chatowe. Przy 50 zlotych na caly rok- jest jakas oszczednosc i/lub troche zachodu z glowy (bo niektorzy po prostu co miesiac je doladywali).
mart123 (2017.01.12, 09:19)
Ocena: 0
zskk (2017.01.10, 18:04)
Mogliby jeszcze dowalić ubera do tego i byłby idealny sim na podróże.

Edit: Tak więc 12 ojro za kartę + 12 ojro za abonament roczny + 7.5 ojro za przesyłkę i już robi się prawie 140zł wstępnej inwestycji. Miałoby to faktycznie sens jakby wspierało ubera....

Pierwszy rok jest w cenie
pila (2017.01.13, 12:57)
gregorio (2017.01.10, 16:47)
Tak naprawde to trudno powiedziec, do kogo jest to adresowane. Istnieja inne opcje. Drozsze, ale kto wiele jezdzi raczej wydlubie kilka dodatkowych euro zeby miec w miare pelny dostep do internetu. Turysci najczesciej mogo kupic chipa ze sporym limitem danych. Kto jezdzi zawodowo raczej ma ten problem juz rozwiazany. No i oczywiscie zajmuje to slot a nie kazdy uzywa smartfona na 2.

Oczywiście, można kupić sobie pakiet danych 500 MB w roamingu za stówkę. Ale taki pakiet działa miesiąc. Więc jak ktoś często jeździ, musi takie pakiety kupować co miesiąc. Pesymistycznie, stówka razy 12 miesięcy to ponad tysiak ;) Więc kosztowo nie ma porównania do ChatSim.

Można też kupować lokalne karty SIM, ale raz, że nie w każdym kraju sprzedadzą obcokrajowcowi, dwa, często są z tym różne problemy (trzeba wypełniać mnóstwo druków, okazać dwa dowody tożsamości ze zdjęciem etc.).

A tu karta działa cały czas i do kontaktu z rodziną czy znajomymi jest idealna. I kosztuje grosze w porównaniu do innych rozwiązań...
perun (2017.01.14, 18:25)
Ocena: 0
Kupiłem dwie, działa bez problemu. Karty szły z Włoch DHL, przesyłka expresowa. Sprawdzałem z messengerem i what`s up.
piotrekxxx (2017.01.17, 00:37)
Ocena: 0
GaduGadu działa?
pila (2017.01.17, 10:25)
zskk (2017.01.10, 18:04)
Mogliby jeszcze dowalić ubera do tego i byłby idealny sim na podróże.

W ramach podstawowego pakietu nie ma szans, bo Uber wymaga dużych ilości danych (mapy). Ale w ramach tych dodatkowych kredytów - w sumie nie byłoby to złe rozwiązanie. Zapytam gości od ChatSim, czy rozważali Ubera.
pila (2017.01.17, 10:27)
bumbadil (2017.01.10, 21:17)
Oj Piła, brakuje Cię tutaj... marnujesz się w Mordorze... no ale cóż, jest rodzina, są zobowiązania no i nie mamy już 20+ :)

Dzięki za miłe słowa :) Mnie bardzo ciągnie bardzo do PCLabu, tyle że faktycznie mam mało czasu... Ale będę się starał tutaj znów częściej udzielać :)
szy_mat (2017.01.19, 18:44)
Ocena: 0
Używał ktoś iodine? Pozwala to na tunelowanie ruchu TCP/IP w pakietach DNS które są przepuszczane przez większość płatnych hotspotów nawet gdy nie jesteśmy zalogowani (czyt. nie zapłaciliśmy za usługę). TL;DR wszystkie płatne hotspoty są dla nas darmowe. Ciekawe czy tutaj zadziała, czyli czy przepuszczają traffic DNS do innych domen niż te od 'dozwolonych' komunikatorów (żeby postawić iodine na swojej domenie muszę mieć do niej pełny dostęp, konfiguracja subdomen itd.), a jak nie to napisanie softu tunelującego TCP/IP przez tego WhatsAppa czy inny 'dozwolony' komunikator to małe piwko, w języku typu Node.js czy OCaml góra kilka godzin. A wtedy cały internet czy wysyłanie zdjęć jest możliwe. Kurna, przez was zamiast spać będę klepał w klawiaturę ;)
pila (2017.01.20, 10:21)
MercilessSinner (2017.01.10, 22:12)
Jest wsparcie dla Facebook Messenger Lite?

Teoretycznie tak, ale nie sprawdzałem. Jak uda mi się sprawdzić, dam znać, czy działa.
pila (2017.01.20, 10:27)
szy_mat (2017.01.19, 18:44)
Używał ktoś iodine? Pozwala to na tunelowanie ruchu TCP/IP w pakietach DNS które są przepuszczane przez większość płatnych hotspotów nawet gdy nie jesteśmy zalogowani (czyt. nie zapłaciliśmy za usługę). TL;DR wszystkie płatne hotspoty są dla nas darmowe.

Pierwsze słyszę, ale brzmi bardzo ciekawie! Jak coś uda Ci się dowiedzieć, podziel się informacją! My też spróbujemy to cudo skonfigurować z ChatSim, może maly_szcz mi pomoże ;)
szy_mat (2017.01.20, 22:17)
Ocena: 0
pila (2017.01.20, 10:27)
szy_mat (2017.01.19, 18:44)
Używał ktoś iodine? Pozwala to na tunelowanie ruchu TCP/IP w pakietach DNS które są przepuszczane przez większość płatnych hotspotów nawet gdy nie jesteśmy zalogowani (czyt. nie zapłaciliśmy za usługę). TL;DR wszystkie płatne hotspoty są dla nas darmowe.

Pierwsze słyszę, ale brzmi bardzo ciekawie! Jak coś uda Ci się dowiedzieć, podziel się informacją! My też spróbujemy to cudo skonfigurować z ChatSim, może maly_szcz mi pomoże ;)


Nie muszę się nic dowiadywać, od kilku lat to cudo wisi u mnie na serwerze, tylko... jest dla mnie kompletnie nieprzydatne. Może kilka razy tego użyłem. W laptopie mam moduł WWAN 3G, w torbie na wszelki wypadek zawsze mam karty: niemiecką i czeską, w pełni mi to wystarczy, nie potrzebuję hotspotów.
SysOper (2017.01.21, 15:16)
Ocena: 0
Ezio21 (2017.01.10, 15:36)
No wszystko fajnie ale ledwo kto używa tych 'komunikatorów'

No muszę się z Tobą zgodzić. Kto dziś w ogóle jeszcze komunikuje się pisząc sms lub chatująć? Roaming jest tani, a pay as you go za granica tez ma większy sens. SIM + top up na lotnisku i po sprawie.
Adasiu (2017.01.22, 19:50)
Ocena: 0
Cóż za syfek na polskie warunki dopóki działa aero gdzie za 27zł na dłużej niż rok mamy nie tylko komunikatory ale i cały internet.
pila (2017.01.23, 10:12)
Dthlfwp (2017.01.10, 23:26)
Jak włożę tę kartę do laptopa, to czy:
1- będzie można rozmawiać przez messenger.com albo aplikację Messenger ze sklepu Windows 10?

Jeszcze nie próbowałem, ale obawiam się, że bez pakietu 'multimedialnego' (za dodatkowe 12 euro) nie zadziała :( Ale sprawdzę i dam znać.

Dthlfwp (2017.01.10, 23:26)
2- rozmawiać przez aplikację Whatsapp na Windows?

Jak wyżej.

Dthlfwp (2017.01.10, 23:26)
Chyba od czerwca roaming w EU ma być zniesiony, przesył danych również?

Zdaje się, że tak - będzie można przemieszczać się po EU i korzystać ze swojego 'lokalnego' pakietu minut i danych. Jednak jeśli wyjedzie się poza EU (np. do USA), to za 1 MB trzeba płacić 18 złotych (!!!), więc taki ChatSim przy podróżowaniu poza Europę jest (i jeszcze przez jakiś czas będzie) nie do przecenienia.
caleb12345 (2017.01.30, 18:15)
Ocena: 0
SysOper (2017.01.21, 15:16)
Ezio21 (2017.01.10, 15:36)
No wszystko fajnie ale ledwo kto używa tych 'komunikatorów'

No muszę się z Tobą zgodzić. Kto dziś w ogóle jeszcze komunikuje się pisząc sms lub chatująć? Roaming jest tani, a pay as you go za granica tez ma większy sens. SIM + top up na lotnisku i po sprawie.
Roaming to nietylko Europa. Poza nią 1MB to koszt 40 zł.
pila (2017.01.30, 22:58)
Adasiu (2017.01.22, 19:50)
Cóż za syfek na polskie warunki dopóki działa aero gdzie za 27zł na dłużej niż rok mamy nie tylko komunikatory ale i cały internet.

To nie jest karta na 'polskie warunki', co już podkreśliłem w tytule wpisu - 'komunikatory w roamingu' ;)
Zaloguj się, by móc komentować
Najnowsi blogerzy
ZenFistunknown_soliderhainczludojadkrzysztofwolongiewiczPuszorMuMineQPhalandircicior112kozarovvkristoflampart[DH] BanitovhpMade In 3WŚruTubaFoxaZlotoUchyGorylJaRoMalloygatorListonosz_złej_nowinytomeczek80max-bitroksiphaker146Blog technologiczny TECHNETQingwaWodziantracer123Windows7 fanWojtek Żuchowski