Czy Polacy są gotowi na czerwone smartfony?

67
Paweł Pilarczyk
Czy Polacy są gotowi na czerwone smartfony?

Jestem właśnie w Pradze na premierze nowego smartfona Honor 8X. To telefon ze średniej półki cenowej – kosztować ma 1299 złotych. Nie będę się jednak rozpisywał na temat jego parametrów, bo akurat nie jest to na ten moment istotne. Co innego mnie zastanawia. Telefon będzie dostępny w trzech kolorach: czarnym, niebieskim i czerwonym. I myślę sobie, czy w końcu polscy konsumenci znajdą u siebie odwagę, by zamiast tradycyjnego czarnego, kupić właśnie nowego Honora w tym krzykliwym, czerwonym kolorze.

W informacji prasowej, którą rozesłano do dziennikarzy przed premierą znalazła się informacja, że Honor 8X trafi do Polski tylko w dwóch wersjach kolorystycznych: czarnej i niebieskiej. Czerwonej brak na liście. Ale gdy podczas premiery pokazano czerwoną odmianę, początkowo na ekranie, a za chwilę prezenter wyciągnął czerwony smartfon z kieszeni, na sali aż zawrzało. Wściekle czerwony, błyszczący smartfon zdecydowanie zrobił na wszystkich wrażenie. Gdy po prezentacji ruszyła część „hands-on” (dziennikarze i blogerzy mogli wziąć smartfony do rąk i chwilę je „potestować”), większość rzuciła się właśnie do urządzeń z czerwonymi obudowami, część oglądała niebieskie, a tymi czarnymi jakoś mało kto się interesował.

DSC_0132

Czerwony Honor 8X

DSC_0118

Niebieski też jest w sumie ładny :)

DSC_0125

Gdy dziennikarzom przekazano smartfony do testów, wszyscy jak jeden mąż prosili o urządzenia w odmianie czerwonej.

DSC_0264

HONOR-8X-RED-SMARTPHONE

Honor8X_Blue_0

Honor8X_Black

Michael Jing, szef Honora na Polskę, nie krył zdziwienia tym zachwytem polskich dziennikarzy nad czerwonym Honorem 8X. Stwierdził, że Polacy wybierają praktycznie zawsze telefony w odmianie czarnej, ewentualnie białej, a udział w sprzedaży innych wersji kolorystycznych jest praktycznie marginalny. Dodał jednak, że czerwony Honor 8X trafi do Polski, wbrew informacjom, które nam przekazano wcześniej. Polska ma być jednym z pierwszych rynków w Europie, gdzie zawita ta wersja kolorystyczna smartfona.

1024_2000

Bardzo mnie jednak ciekawi, co na to klienci, którzy faktycznie kupią nowego Honora. Którą wersję kolorystyczną wybiorą? Czy w końcu zdecydują się na urządzenie w rzucającym się w oczy, czerwonym kolorze, czy jednak znów – tradycyjnie – wybiorą czarną odmianę?

Honor 8X - parametry techniczne

A który kolor Wy byście wybrali, gdybyście mieli teraz kupić smartfona dla siebie?

Oceny (6)
Średnia ocena
Twoja ocena
iwanme (2018.10.12, 11:34)
Ocena: 6
Polacy to raczej tak średnio, ale Polki pewnie już chętnie.
Stjepan (2018.10.12, 11:44)
Ocena: 3
Kobitkom mogą się takie czerwone podobać, mi raczej nie wolę czarne.
jagular (2018.10.12, 12:13)
Ocena: 3
Jeszcze nie są.
pila (2018.10.12, 12:16)
No właśnie mam takie obawy, że będzie jak zwykle - 80 procent to czarne, 15 procent białe, 5 procent inne kolory... ;)
pila (2018.10.12, 12:17)
A co do mężczyzn vs kobiety - nie uważacie, że taki wyrazisty czerwony też jest dobry dla mężczyzn? W końcu to prawie taki Ferrari Red! ;)
gregorio (2018.10.12, 12:28)
Ocena: 3
pila (2018.10.12, 12:17)
A co do mężczyzn vs kobiety - nie uważacie, że taki wyrazisty czerwony też jest dobry dla mężczyzn? W końcu to prawie taki Ferrari Red! ;)

Polacy wola Rolls-Royce. :P
prz3kus (2018.10.12, 12:28)
Ocena: 3
pila (2018.10.12, 12:17)
A co do mężczyzn vs kobiety - nie uważacie, że taki wyrazisty czerwony też jest dobry dla mężczyzn? W końcu to prawie taki Ferrari Red! ;)

Mi się podoba, ale inni by mnie wyśmiali (takie moje zdanie w temacie):D
warlock4 (2018.10.12, 12:44)
Ocena: 9
Ja przez prawie 3 lata używałem pomarańczowego Sony Z3 Compact i ciągle mi się podoba. Ceniłem w nim to że jest inny od całej reszty która jest czarna lub srebrna.
scoobydoo19911 (2018.10.12, 12:44)
Ocena: 5
Od 8 miesięcy mam czerwoną Xperię xz premium i nie wyobrażam sobie teraz tego telefonu w innym kolorze :D
pila (2018.10.12, 12:47)
Uff, czyli jednak są wśród Was fani innych kolorów niż czarny! ;)
hazhell (2018.10.12, 12:49)
Ocena: 9
Wielu producentów bawiło się w kolorowe obudowy, więc nie rozumiem tego pytania w tytule.
Lypton (2018.10.12, 12:58)
Ocena: 5
Moje ostatnie cztery smartfony to kolejno - niebieski, niebieski, złoty i błękitny.
Edytowane przez autora (2018.10.12, 12:59)
pila (2018.10.12, 13:02)
hazhell (2018.10.12, 12:49)
Wielu producentów bawiło się w kolorowe obudowy, więc nie rozumiem tego pytania w tytule.

Bo to cały czas eksperymenty, a życie pokazuje, że wciąż tylko eksperymenty...
hazhell (2018.10.12, 13:08)
Ocena: 1
Jak ktoś zawsze wsadza telefon w etui to kolor nie ma większego znaczenia, może dlatego? Jakby to się miało lepiej sprzedać to Apple już dawno by to zrobiło.
GrLT (2018.10.12, 13:22)
Ocena: 0
Ja mam niebieskiego HTC U11, ten Honor jest praktycznie w identycznym kolorze - brałbym jak rolnik dopłaty :E
Edytowane przez autora (2018.10.13, 00:01)
SundayUser (2018.10.12, 13:28)
Ocena: 2
Czarny i czarny, ciągle w żałobie :D Mam niebieski i jest cool, czerwonym bym nie pogardził, szczególnie że ten wydaje się soczysty, jak stejk ;)
kaszmir45 (2018.10.12, 13:36)
Ocena: 2
Miałem Nokie w kolorze 'zielona żabka'
podobało mi się Sony Xperia mini w miętowym kolorku
teraz mam OnePlusa X-a (były niestety tylko czarne lub białe, więc czarny)
A następny chyba będzie właśnie ten Honor - jeszcze nie zdecydowałem czy niebieski czy czerwony, ale na bank nie wezmę czarnego ;)
Stjepan (2018.10.12, 13:40)
Ocena: -2
pila (2018.10.12, 12:17)
A co do mężczyzn vs kobiety - nie uważacie, że taki wyrazisty czerwony też jest dobry dla mężczyzn? W końcu to prawie taki Ferrari Red! ;)

To nie jest kolor Ferrari, to po prostu kolor czerwony, nie mi się nie widzi. :)
michal899 (2018.10.12, 13:49)
Ocena: 5
Dziennikarze rzucili się na czerwoną wersję bo oni, podobnie jak osoby interesujące sie rynkiem, są znudzone oglądaniem ciagle takich samych, czarnych czy białych smartfonów. Inaczej też wygląda miniaturka zdjęcia czerwonego telefonu na blogu/stronie/Youtube - jest czymś innym i bardziej zachęca do kliknięcia. W sklepie i tak każdy kupi czarnego czy niebieskiego.
Vendeur (2018.10.12, 14:35)
Ocena: 8
Nie wstyd Ci pila umieszczać taki SYF na głównej stronie PcLaba? Kpienia sobie z czytelników ciąg dalszy... Doskonałe odzwierciedlenie tego, co zrobiliście z portalem. Jeśli chcesz się chwalić swoimi wyjazdami, testami kosiarek, odkurzaczy i innymi mało istotnymi rzeczami, to zachowaj je na ten bloga, a nie robisz z PcLaba śmietnisko i pośmiewisko. Wystarczająco już się przyczyniłeś do jego upadku. Dawno tak gównianego i żenującego tekstu nie czytałem. Brakuje tylko, abyś wrzucił wiekopomny test japońskiej toalety w hotelu, przy okazji zaproszenia na jakąś konferencję...
Gobli (2018.10.12, 14:58)
Ocena: 0
kiedy przymierzałem się do kupna swojego U11 marzyłem o niebieskim... niestety, w moim zasięgu cenowym był tylko czarny :(
pila (2018.10.12, 15:06)
hazhell (2018.10.12, 13:08)
Jak ktoś zawsze wsadza telefon w etui to kolor nie ma większego znaczenia, może dlatego? Jakby to się miało lepiej sprzedać to Apple już dawno by to zrobiło.

Apple też ma czerwone iPhone'y ;)

Właśnie, część użytkowników smartfonów wsadza je w etui, często w jakimś jaskrawym kolorze. Czyli nie boimy się takich kolorów.

Myślę, że fajnie jest mieć kolorowy smartfon, jeśli nie lubi się etui (ja np. nie cierpię wsadzać smartfonów w etui, chociaż wiem, że upadek na ziemię wtedy często bywa dla smartfona zabójczy...). Ale ciekawi mnie Wasza opinia, stąd ten wpis :)

Osobiście najbardziej podobają mi się plecki smartfonów zmieniające kolory, czyli to, co jest w HTC U11 (Solar Red jest przepiękny!), HTC U12+, Huawei Mate 20 Pro (Twilight) czy np. Honor 10 (Aurora).
pila (2018.10.12, 15:15)
SundayUser (2018.10.12, 13:28)
Czarny i czarny, ciągle w żałobie :D Mam niebieski i jest cool, czerwonym bym nie pogardził, szczególnie że ten wydaje się soczysty, jak stejk ;)

Tak, w rzeczywistości jest tak soczysty, jak na zdjęciach! :D
tftd (2018.10.12, 15:48)
Ocena: 0
Czyli przedstawiciel kraju którego rynek jest 8 krotnie większy od Czeskiego pojechał do Pragi na premierę jarać się czerwonym telefonem. To pokazuje gdzie producent ma Polskę i Polaków. Jeżeli to nie był wyjazd sponsorowany to wstyd mi za Ciebie.
Ryuhoshi (2018.10.12, 16:16)
Ocena: 0
Osobiście mam HTC U11 w mega odcieniu Solar Red, za który właściwie musiałem dopłacić :P Jest mega.
pila (2018.10.12, 16:53)
michal899 (2018.10.12, 13:49)
Dziennikarze rzucili się na czerwoną wersję bo oni, podobnie jak osoby interesujące sie rynkiem, są znudzone oglądaniem ciagle takich samych, czarnych czy białych smartfonów.

A nie uważasz, że zwykłym konsumentom też już się mogły opatrzeć czarne smartfony? ;) W końcu chyba już każdy z nas miał w swoim życiu kilka smartfonów. Pewnie większość była do siebie z grubsza podobna (kolorystycznie), a różniły się tylko przekątną ekranu i parametrami...
kretos (2018.10.12, 16:56)
Ocena: 4
To chyba redaktor ma jakieś kompleksy bo Polacy na pewno nie.
pila (2018.10.12, 17:36)
Vendeur (2018.10.12, 14:35)
Nie wstyd Ci pila umieszczać taki SYF na głównej stronie PcLaba? Kpienia sobie z czytelników ciąg dalszy...

To tekst opublikowany na blogu. Jest wyraźnie oznaczony na głównej PCL, że właśnie pochodzi z blog.pclab.pl. Przedstawia moją subiektywną opinię. Zachęcam w nim do polemiki. Masz jakieś merytoryczne zarzuty do samej treści wpisu, czy czepiasz się tylko dla samego czepiania?
pila (2018.10.12, 17:37)
kretos (2018.10.12, 16:56)
To chyba redaktor ma jakieś kompleksy bo Polacy na pewno nie.

Stary, ja jeżdżę Multiplą, jestem ostatnim, który ma kompleksy :E
HΛЯPΛGŌN (2018.10.12, 20:59)
Ocena: 0
Polacy lubią to co lubią i tego się nie zmieni. Ja jestem fanem Space Grey u Apple, wg mnie super kolor.
Kornel_O (2018.10.13, 00:43)
Ocena: -1
pila (2018.10.12, 17:37)
kretos (2018.10.12, 16:56)
To chyba redaktor ma jakieś kompleksy bo Polacy na pewno nie.

Stary, ja jeżdżę Multiplą, jestem ostatnim, który ma kompleksy :E


Masz, nawet nie wiesz jak duże.
Edytowane przez autora (2018.10.13, 10:49)
ShadowMan (2018.10.13, 02:27)
Ocena: 1
Kobiety mogą sobie takie kupować, ja jednak wolę męskie kolory.
Pondi (2018.10.13, 08:21)
Ocena: 0
Dla mnei kolor nie jest jakiś mega ważny, mam Meizu m6 czarny i nietylko z powodu koloru jestem bardzo zadowolony z tego telefonu.
federico333 (2018.10.13, 08:26)
Ocena: 0
Żadnych głupich wymysłów, czerwonych, niebieskiekich czy tęczowych, telefon to telefon powinien być czarny najlepiej Meizu Pro7
dan55 (2018.10.13, 08:41)
Ocena: 0
A ja bym chciała mieć czerwone albo tęczowe Meizu, bo jestem fanką tej marki - fajnie by to wyglądało.
fincher (2018.10.13, 08:44)
Ocena: 0
Dla mnie ważne, co w srodku jaka technologia, procesor, bateria czy aparat. Trzymam sięmarki Meizu , bo właśnie odpowiadają mi w tym telefonie te rzeczy o których pisałem wcześniej.
raven18 (2018.10.13, 08:57)
Ocena: 0
Mam czarnego ale zdecydowanie wolałbym jakiś pomarańcz albo jasny niebieski, czerwony, zwłaszcza jaskrawy też średnio mi się podoba.
streetu (2018.10.13, 11:05)
Ocena: 0
W momencie, gdy większość smartfonów się niczym nie różni, kolor to jedyny sposób, żeby jakkolwiek się wyróżnić. Dlatego pochwalam takie działania :D
Pawelek6 (2018.10.13, 11:19)
Ocena: 3
pila (2018.10.12, 12:17)
W końcu to prawie taki Ferrari Red! ;)


'Prawie'. Kolor Ferrari zwie się Rosso Corsa i jest jednak nieco inny.
marcus1212 (2018.10.13, 11:39)
Ocena: 0
pila (2018.10.12, 12:16)
No właśnie mam takie obawy, że będzie jak zwykle - 80 procent to czarne, 15 procent białe, 5 procent inne kolory... ;)

No raczej Honora obok Ferrari bym nie postawił ;) Dziennikarze rzucili się bo pstrokate, na codzień mało ciekawe. Tak jak Ferrari.
Fonzie (2018.10.13, 12:31)
Ocena: 0
pila (2018.10.12, 12:17)
A co do mężczyzn vs kobiety - nie uważacie, że taki wyrazisty czerwony też jest dobry dla mężczyzn? W końcu to prawie taki Ferrari Red! ;)

Dla mnie kolor to sprawa drugorzędna.
Przez 3 lata używałem różowej Nokii 3650 :E
Vendeur (2018.10.13, 12:44)
Ocena: 6
pila (2018.10.12, 17:36)
Vendeur (2018.10.12, 14:35)
Nie wstyd Ci pila umieszczać taki SYF na głównej stronie PcLaba? Kpienia sobie z czytelników ciąg dalszy...

To tekst opublikowany na blogu. Jest wyraźnie oznaczony na głównej PCL, że właśnie pochodzi z blog.pclab.pl. Przedstawia moją subiektywną opinię. Zachęcam w nim do polemiki. Masz jakieś merytoryczne zarzuty do samej treści wpisu, czy czepiasz się tylko dla samego czepiania?


Do polemiki na temat czego? Czerwonych telefonów? O 3 nic nie wartych akapitach? To jest tak błazeński temat, że nie wiem, czy Plotek by go umieścił na głównej. A Ty go wrzuciłeś na główną niegdyś szanowanego i wysokiej klasy portalu komputerowego. To nie jest narzekanie, to jest właśnie zarzut, na który to Ty nie potrafisz rzeczowo odpowiedzieć, że nie szanujecie swoich czytelników umieszczając takie G****. Podjarałeś się jak dziecko idiotycznym tematem i napędzasz dyskusję o niczym. Wiesz jak wygląda ta 'dyskusja' z boku? Jak polemika dzieci z piaskownicy, które foremki do piasku są fajniejsze... Pracę magisterską też piszesz o tym, czy społeczeństwo jest gotowe na czerwone telefony?

To nie ja narzekam, ja mam odwagę napisać to, o czym myśli spora rzesza użytkowników tutaj. I tak jak ja, tak i inni nie mogą uwierzyć, że Ty jesteś autorem tych wypocin i że Ty je umieściłeś na PcLabie... Co się z Tobą stało człowieku do cholery?
Avitr (2018.10.13, 14:20)
Ocena: 2
pila (2018.10.12, 12:17)
A co do mężczyzn vs kobiety - nie uważacie, że taki wyrazisty czerwony też jest dobry dla mężczyzn? W końcu to prawie taki Ferrari Red! ;)

Nie uważamy. Czerwony telefon nie wygląda jak czerwone Ferrari, ale jak czerwone dildo. Dla kobiety może być, ale facet z czerwonym telefonem wygląda jak gej pasywny.
*Konto usunięte* (2018.10.13, 15:38)
Ocena: 2
'Czy Polacy są gotowi na czerwone smartfony?' - wow! Polacy! Co za wielkie slowa przy kawalku gow..anego chinskiego plastiku. Proponuje dalej: czy swiat jest gotowy na PClab. Jak bufonada to na calego! A co!
powerzx (2018.10.13, 21:29)
Ocena: 1
Dla gejow powinien byc w sam raz, do tego jeszcze czerwone skarpety.
Gregario (2018.10.14, 01:56)
Ocena: 2
Jestem za kolorowymi telefonami. Zrobienie kilku wersji kolorystycznych danego modelu smartfona nie powinno być wielkim wyzwaniem w dzisiejszych czasach. Co prawda na rynku telefonów nie jest aktualnie tak źle jak było kiedyś (dziś zakup telefonu nie przypomina zakup Forda T w jedynym słusznym kolorze), ale ciągle w kwestii szerszej kolorystki telefonów jest sporo do poprawy.
ShadowMan (2018.10.13, 02:27)
Kobiety mogą sobie takie kupować, ja jednak wolę męskie kolory.

Że kolor czerwony nie jest męski? Zabawne to i symptomatyczne, że kolor symbolizujący moc i agresję, uwielbiany od tysięcy lat przez różnego rodzaju władców nagle dla pewnej grupy mężczyzn staje się niemęski.
marcus1212 (2018.10.14, 19:03)
Ocena: 1
Gregario (2018.10.14, 01:56)
Jestem za kolorowymi telefonami. Zrobienie kilku wersji kolorystycznych danego modelu smartfona nie powinno być wielkim wyzwaniem w dzisiejszych czasach. Co prawda na rynku telefonów nie jest aktualnie tak źle jak było kiedyś (dziś zakup telefonu nie przypomina zakup Forda T w jedynym słusznym kolorze), ale ciągle w kwestii szerszej kolorystki telefonów jest sporo do poprawy.
ShadowMan (2018.10.13, 02:27)
Kobiety mogą sobie takie kupować, ja jednak wolę męskie kolory.

Że kolor czerwony nie jest męski? Zabawne to i symptomatyczne, że kolor symbolizujący moc i agresję, uwielbiany od tysięcy lat przez różnego rodzaju władców nagle dla pewnej grupy mężczyzn staje się niemęski.


To załóż do ślubu albo na egzamin czerwony garnitur. Przecież to męski kolor... prawdziwego samca alfa, dominatora!
Naoglądałeś się filmów fantasy w ceremonialnych strojach i wyciągasz wnioski.
W obecnej kulturze kolor czerwony nie jest ani męski ani elegancki. Jest krzykliwy i jaskrawy bo tak działa na ludzki narząd wzroku.
LuBeK (2018.10.14, 19:39)
Ocena: -2
Avitr (2018.10.13, 14:20)

Nie uważamy. Czerwony telefon nie wygląda jak czerwone Ferrari, ale jak czerwone dildo. Dla kobiety może być, ale facet z czerwonym telefonem wygląda jak gej pasywny.

Dobrze, że wolisz wyglądać, jak aktywny - żaden wstyd
pila (2018.10.14, 21:20)
ShadowMan (2018.10.13, 02:27)
Kobiety mogą sobie takie kupować, ja jednak wolę męskie kolory.

Ferrari czy Alfa Romeo nie podzielają Twojej opinii odnośnie do kolorów ;)
pila (2018.10.14, 21:24)
Pondi (2018.10.13, 08:21)
Dla mnei kolor nie jest jakiś mega ważny, mam Meizu m6 czarny i nietylko z powodu koloru jestem bardzo zadowolony z tego telefonu.


federico333 (2018.10.13, 08:26)
Żadnych głupich wymysłów, czerwonych, niebieskiekich czy tęczowych, telefon to telefon powinien być czarny najlepiej Meizu Pro7


dan55 (2018.10.13, 08:41)
A ja bym chciała mieć czerwone albo tęczowe Meizu, bo jestem fanką tej marki - fajnie by to wyglądało.


fincher (2018.10.13, 08:44)
Dla mnie ważne, co w srodku jaka technologia, procesor, bateria czy aparat. Trzymam sięmarki Meizu , bo właśnie odpowiadają mi w tym telefonie te rzeczy o których pisałem wcześniej.


Nagły najazd fanów Meizu na komentarze pod tym wpisem! :E

Żyjecie w ogóle, czy jesteście tylko botami? ;)
Gregario (2018.10.15, 03:06)
Ocena: -4
marcus1212 (2018.10.14, 19:03)

To załóż do ślubu albo na egzamin czerwony garnitur. Przecież to męski kolor... prawdziwego samca alfa, dominatora!
Naoglądałeś się filmów fantasy w ceremonialnych strojach i wyciągasz wnioski.
W obecnej kulturze kolor czerwony nie jest ani męski ani elegancki. Jest krzykliwy i jaskrawy bo tak działa na ludzki narząd wzroku.

Ten żart na początku komentarza Ci się udała - rozbawił mnie. Chociaż mam jakieś dziwne wrażenie, że świetnie oddaje on Twoją (stereotypową) wiedzę na temat mody, kolorów oraz męskości. W końcu każdy prawdziwy maczo wie, że nie ważne w jakim kolorze, byle z gołą klatą (i najlepiej jeszcze na koniu) ;) A tak bardziej serio, to nie wiem czy wiesz, ale w swoim żarcie ze ślubem i egzaminem wrzuciłeś do jednego worka dwie zupełnie różne rzeczy - dress code i dyskusję o kolorach (męskich i niemęskich). Po drugie ja w przeciwieństwie do Ciebie uważałem na lekcjach historii w szkole, więc nie muszę czerpać wiedzy z filmów fantasy. I po trzecie - może najważniejsze - nie ma czegoś takiego jak męskie i niemęskie kolory. Nie ma też kolorów kobiecych i niekobiecych, ponieważ kolory ze swej natury są neutralne czyt. nie są przypisane do żadnej konkretnej płci. Zresztą wystarczy przypomnieć historię kolorów ubranek dla niemowląt (różowe i błękitne), aby się przekonać jaka to bujda. W wielkim skrócie, nie tak strasznie dawno temu, po epoce ubierania niemowląt w białe ubranka (najłatwiej się je czyściło) przyszła moda na ubranka kolorowe. Chłopców zaczęto ubierać w różowe ubranka (różowy to łagodniejsza wersja czerwonego, koloru mocy i szat Chrystusa), a dziewczynki w błękitne (błękitny to łagodniejsza wersja niebieskiego, koloru delikatności i szat Matki Boskiej). Nie podobało się to feministkom, które postanowiły 'odbić' kolor różowy. Skończyło się to tak, że do dziś chłopców ubiera się na błękitno, a dziewczynki na różowo.
marcus1212 (2018.10.15, 09:12)
Ocena: -1
Gregario (2018.10.15, 03:06)
marcus1212 (2018.10.14, 19:03)

To załóż do ślubu albo na egzamin czerwony garnitur. Przecież to męski kolor... prawdziwego samca alfa, dominatora!
Naoglądałeś się filmów fantasy w ceremonialnych strojach i wyciągasz wnioski.
W obecnej kulturze kolor czerwony nie jest ani męski ani elegancki. Jest krzykliwy i jaskrawy bo tak działa na ludzki narząd wzroku.

Ten żart na początku komentarza Ci się udała - rozbawił mnie. Chociaż mam jakieś dziwne wrażenie, że świetnie oddaje on Twoją (stereotypową) wiedzę na temat mody, kolorów oraz męskości. W końcu każdy prawdziwy maczo wie, że nie ważne w jakim kolorze, byle z gołą klatą (i najlepiej jeszcze na koniu) ;) A tak bardziej serio, to nie wiem czy wiesz, ale w swoim żarcie ze ślubem i egzaminem wrzuciłeś do jednego worka dwie zupełnie różne rzeczy - dress code i dyskusję o kolorach (męskich i niemęskich). Po drugie ja w przeciwieństwie do Ciebie uważałem na lekcjach historii w szkole, więc nie muszę czerpać wiedzy z filmów fantasy. I po trzecie - może najważniejsze - nie ma czegoś takiego jak męskie i niemęskie kolory. Nie ma też kolorów kobiecych i niekobiecych, ponieważ kolory ze swej natury są neutralne czyt. nie są przypisane do żadnej konkretnej płci. Zresztą wystarczy przypomnieć historię kolorów ubranek dla niemowląt (różowe i błękitne), aby się przekonać jaka to bujda. W wielkim skrócie, nie tak strasznie dawno temu, po epoce ubierania niemowląt w białe ubranka (najłatwiej się je czyściło) przyszła moda na ubranka kolorowe. Chłopców zaczęto ubierać w różowe ubranka (różowy to łagodniejsza wersja czerwonego, koloru mocy i szat Chrystusa), a dziewczynki w błękitne (błękitny to łagodniejsza wersja niebieskiego, koloru delikatności i szat Matki Boskiej). Nie podobało się to feministkom, które postanowiły 'odbić' kolor różowy. Skończyło się to tak, że do dziś chłopców ubiera się na błękitno, a dziewczynki na różowo.

Cieszę się żyć byłeś prymusem z historii :) jak widzę z religii też. Nie znasz mnie więc osobiste wycieczki sobie daruj. Najpierw powołujesz się na naturę potem na religię! Brawo! Pamiętaj że żyjemy w innych czasach.
Makavcio2 (2018.10.15, 20:32)
Ocena: 1
Jak mnie ktoś znowu zapyta:
'ej, ty jesteś dobry z komputerów, ale telefony masz w Dudzie? a dlaczemu?'
to dam mu linka do tego tekstu i dyskusji pod nim ;)
komisarz (2018.10.15, 21:40)
Ocena: -1
Gregario (2018.10.15, 03:06)
po trzecie - może najważniejsze - nie ma czegoś takiego jak męskie i niemęskie kolory. Nie ma też kolorów kobiecych i niekobiecych, ponieważ kolory ze swej natury są neutralne czyt. nie są przypisane do żadnej konkretnej płci.


Trudno dyskutowac z kums odpornym na wiedze.
Kolor czerwony jest kobiecy, kobiery zbieraly hagodt i owocd przez setki tysuecy lhb miliony lat. Kolor czerwony zwraca uwage.
Kolor blekitny i zielony jest meski, bo to kolory polowania, horyzontu, dzungli.
Sa na ten temat roznorakue badania uniwersyteckie.
Ale nauka nie wygra z ideologia.
komisarz (2018.10.15, 21:43)
Ocena: 0
Jestem zazenowany jyz samym tematem tego wpisu.
To nawet poziom nizej niz wymyslone skandale na kobieta.onet.pl, cis miedzy wp.pl a o2.pl.

Prawdziwe pytanue brzmi - czy labowicze sa gotowi na takue artykuly?
Ja nie jestem.
Gregario (2018.10.15, 23:43)
Ocena: -1
marcus1212 (2018.10.15, 09:12)

Cieszę się żyć byłeś prymusem z historii :) jak widzę z religii też. Nie znasz mnie więc osobiste wycieczki sobie daruj. Najpierw powołujesz się na naturę potem na religię! Brawo! Pamiętaj że żyjemy w innych czasach.

Ehhh, znowu widzę wycieczki osobiste pod swoim adresem, więc zakładam, że wypstrykałeś się już z jakichkolwiek argumentów. Mam rację? Szkoda, bo liczyłem na dłuższą i przede wszystkim owocniejszą dyskusję. Z drugiej strony widok osoby robiącej -po raz kolejny- przytyki osobiste, a później apelującej o ich zaprzestanie jest zabawny i pozwala zapomnieć o lekkim rozczarowaniu poziomem rozmowy.

Ciekawi mnie też w czym powołuję się na religię? Tym, że pokazałem na przykładzie ubranek dla niemowląt jak bezsensowne jest dzielenie kolorów na męskie i niemęskie? Czy może tym, że wyjaśniłem skąd się wzięły różowe i błękitne ubranka dla niemowląt?

A skoro skończyły się Tobie argumenty i nie masz już nic ciekawego do powiedzenia, to odniosę się jeszcze do argumentu (wielkie słowo) z poprzedniego Twojego komentarza o braku elegancji koloru czerwonego, dzięki czemu mój komentarz nie będzie tak pusty jak Twój. Czerwony jest eleganckim i wyrazistym kolorem, który jednak trzeba umieć nosić, aby nie wyglądać np. jak starszy pan z reklamy popularnego napoju gazowanego. Czerwony z białym lub granatowym potrafi wyglądać bardzo dobrze. Natomiast czerwony jako symbol elegancji, luksusu i przepychu można dość często zobaczyć na różnego rodzaju galach. Nie jako element męskiego stroju, bo na takie okazje najlepsza jest klasyka czyt. biała koszula i czarny smoking, ale jako element wystroju - czerwony dywan.
komisarz (2018.10.15, 21:40)

Trudno dyskutowac z kums odpornym na wiedze.
Kolor czerwony jest kobiecy, kobiery zbieraly hagodt i owocd przez setki tysuecy lhb miliony lat. Kolor czerwony zwraca uwage.
Kolor blekitny i zielony jest meski, bo to kolory polowania, horyzontu, dzungli.
Sa na ten temat roznorakue badania uniwersyteckie.
Ale nauka nie wygra z ideologia.

Proponuję zacząć od pisania po polsku. Następnie poprosiłbym linki do tych różnorakich badań, na które się powołujesz. Taki dobry zwyczaj :) Bo niestety nauka wyraźnie wskazuje, że kolor czerwony był wykorzystywany zarówno przez kobiety jak i mężczyzn. U kobiet najczęściej do poprawy urody (np. malowanie ust), a u mężczyzn głównie jako symbol wysokiego statusu społecznego. http://arkanakosmetologii.pl/index.php/com...toria-czerwieni
Ale nauka nie wygra ze stereotypami czy innymi uprzedzeniami.
komisarz (2018.10.16, 02:56)
Ocena: -1
Gregario (2018.10.15, 23:43)

Proponuję zacząć od pisania po polsku. Następnie poprosiłbym linki do tych różnorakich badań, na które się powołujesz. Taki dobry zwyczaj :) Bo niestety nauka wyraźnie wskazuje, że kolor czerwony był wykorzystywany zarówno przez kobiety jak i mężczyzn. U kobiet najczęściej do poprawy urody (np. malowanie ust), a u mężczyzn głównie jako symbol wysokiego statusu społecznego. http://arkanakosmetologii.pl/index.php/com...toria-czerwieni
Ale nauka nie wygra ze stereotypami czy innymi uprzedzeniami.


Alez pitolisz, prymitywne wstawki o ortografii podlane linkiem do portalu arkana kosmetologii. Jezeli to wszystko co zdolales wydobyc z googla to przeprazzam ze cie przecenilem wdajac sie w jakakolwiek dyskusje. Sam wpisalem why women wear red i juz pierwszy link niszczy twoje pseudoteorie.

Przy okazji - zadko co pokazuje januszowosc adwersarza niz glupkowate pytania o linki. Sam wyglaszales swoije tezy bez ljnkow, ale juz od kogos ich wymagasz didajac glodne kawalki o dobrych obyczajach. Dzieki mnie masz szanse zdobyc wiedze o ktirej istnienih nie miales pojecia. Nie dziekuj.
Pentium D (2018.10.16, 03:21)
Ocena: 0
Miałem Nokię 500 z wymiennym tylnym panelem i czerwony był najlepszy.
MichaśZGdanska (2018.10.16, 16:45)
Ocena: -2
prz3kus (2018.10.12, 12:28)
pila (2018.10.12, 12:17)
A co do mężczyzn vs kobiety - nie uważacie, że taki wyrazisty czerwony też jest dobry dla mężczyzn? W końcu to prawie taki Ferrari Red! ;)

Mi się podoba, ale inni by mnie wyśmiali (takie moje zdanie w temacie):D

Mie tez _
sie podoba czerwony, przynajmniej polorzysz go gdies to go widać :D
Gregario (2018.10.16, 20:46)
Ocena: -2
komisarz (2018.10.16, 02:56)

Alez pitolisz, prymitywne wstawki o ortografii podlane linkiem do portalu arkana kosmetologii. Jezeli to wszystko co zdolales wydobyc z googla to przeprazzam ze cie przecenilem wdajac sie w jakakolwiek dyskusje. Sam wpisalem why women wear red i juz pierwszy link niszczy twoje pseudoteorie.

Przy okazji - zadko co pokazuje januszowosc adwersarza niz glupkowate pytania o linki. Sam wyglaszales swoije tezy bez ljnkow, ale juz od kogos ich wymagasz didajac glodne kawalki o dobrych obyczajach. Dzieki mnie masz szanse zdobyc wiedze o ktirej istnienih nie miales pojecia. Nie dziekuj.

Ojojoj, nie umiesz podać linka do badań, na które się powołujesz? A podobno tyle ich miało być. No cóż, zdarza się. Prawdę mówiąc nie zaskoczyłeś mnie tym specjalnie, tak samo jak i pozostałą częścią swojego 'niezwykle merytorycznego' komentarza. Uspokój się, ochłoń i może wtedy uda Ci się podać jakiś rzetelny link, przy okazji prawdopodobnie zaczniesz też trafiać w odpowiednie klawisze na klawiaturze. Dobry zwyczaj mówi, że jeśli powołujesz się na jakieś dane lub badania, to podaje się do nich link od razu lub wtedy gdy ktoś o niego poprosi. Problem w tym, że ja -uprzedzając zapewne Twoją prośbę- podałem link do merytorycznego i rzetelnego artykułu z przypisami, a Ty nie umiesz podać absolutnie nic. Ehhh... tyle się napisałeś, tak namęczyłeś, a argumentów ani widu, ani słychu. Możesz za to spać spokojnie - myśl o dziękowaniu Ci za cokolwiek nie przeszła mi nawet przez głowę.
HΛЯPΛGŌN (2018.10.17, 12:18)
Ocena: 1
Gregario (2018.10.15, 03:06)
marcus1212 (2018.10.14, 19:03)

To załóż do ślubu albo na egzamin czerwony garnitur. Przecież to męski kolor... prawdziwego samca alfa, dominatora!
Naoglądałeś się filmów fantasy w ceremonialnych strojach i wyciągasz wnioski.
W obecnej kulturze kolor czerwony nie jest ani męski ani elegancki. Jest krzykliwy i jaskrawy bo tak działa na ludzki narząd wzroku.

Ten żart na początku komentarza Ci się udała - rozbawił mnie. Chociaż mam jakieś dziwne wrażenie, że świetnie oddaje on Twoją (stereotypową) wiedzę na temat mody, kolorów oraz męskości. W końcu każdy prawdziwy maczo wie, że nie ważne w jakim kolorze, byle z gołą klatą (i najlepiej jeszcze na koniu) ;) A tak bardziej serio, to nie wiem czy wiesz, ale w swoim żarcie ze ślubem i egzaminem wrzuciłeś do jednego worka dwie zupełnie różne rzeczy - dress code i dyskusję o kolorach (męskich i niemęskich). Po drugie ja w przeciwieństwie do Ciebie uważałem na lekcjach historii w szkole, więc nie muszę czerpać wiedzy z filmów fantasy. I po trzecie - może najważniejsze - nie ma czegoś takiego jak męskie i niemęskie kolory. Nie ma też kolorów kobiecych i niekobiecych, ponieważ kolory ze swej natury są neutralne czyt. nie są przypisane do żadnej konkretnej płci. Zresztą wystarczy przypomnieć historię kolorów ubranek dla niemowląt (różowe i błękitne), aby się przekonać jaka to bujda. W wielkim skrócie, nie tak strasznie dawno temu, po epoce ubierania niemowląt w białe ubranka (najłatwiej się je czyściło) przyszła moda na ubranka kolorowe. Chłopców zaczęto ubierać w różowe ubranka (różowy to łagodniejsza wersja czerwonego, koloru mocy i szat Chrystusa), a dziewczynki w błękitne (błękitny to łagodniejsza wersja niebieskiego, koloru delikatności i szat Matki Boskiej). Nie podobało się to feministkom, które postanowiły 'odbić' kolor różowy. Skończyło się to tak, że do dziś chłopców ubiera się na błękitno, a dziewczynki na różowo.

Nieźle już dojechałem z tematem do Matki Boskiej. Kolor różowy jest silnie przypisany kobietom i nic tego nie zmieni. Normalny facet nie kłóciłby się nawet z tym tylko przyjął za normę.
kretos (2018.10.17, 18:17)
Ocena: 0
Ale pitolicie o tych kolorach. Gregario ma rację - nie ma czegoś takiego jak płeć koloru - jest tylko moda. Poczytajcie sobie o Francji 17w. - faceci nosili koronki, białe spodnie, kolorowe ubrania i pióra przy kapeluszu a suknia kobiety była najczęściej czarna. Taki facet z radością wybrałby czerwony smartfon. A tym piszącym o gejach z łatwością wbiłby szpadę w du.ę.
Gregario (2018.10.17, 23:53)
Ocena: 0
HΛЯPΛGŌN (2018.10.17, 12:18)

Nieźle już dojechałem z tematem do Matki Boskiej. Kolor różowy jest silnie przypisany kobietom i nic tego nie zmieni. Normalny facet nie kłóciłby się nawet z tym tylko przyjął za normę.

Hehe jakbym wiedział, że historia kolorów ubranek dla dzieci zrobi taką furorę, to bym ją wcześniej przytoczył. Skoro różowy przypisany jest kobietom, to mężczyźni z takich krajów południa jak np. Włochy stawiani przez wiele osób niemal za wzorzec prawdziwej męskości, męscy nie są i może nawet nigdy nie byli. Pominę strasznie zamierzchłe czasy, kiedy to w tym rejonie świata wśród mężczyzn popularny był kolor czerwony -też podobno strasznie niemęski- ale w bardziej nam współczesnych Włoszech były przecież drużyni piłkarskie występujące w różowych strojach, a do dziś jednym z najpopularniejszych dzienników w tym kraju jest drukowana na różowym papierze La Gazzetta dello Sport - jedan z największych gazet sportowych na świecie. Podobno nawet niektórzy mężczyźni chodzą tam -w biały dzień!- w różowych koszulach po ulicach. O, mamma mia! Wychodzi na to, że prawidziwi macho mieszkają tylko w dalekim kraju nad Wisłą, bo właśnie tam różowy jest najrzadziej spotykanym kolorem w męskich szafach. Teraz chyba zaczynam dostrzegać cel ludzi, którzy w naszym kraju ślepo powtarzają i utrwalają stereotypy o kolorach.

A tak bardziej serio, to oczywiście rozumiem, że nie wszystkim wysztkie kolory muszą się podobać. Śmieszy mnie jedynie argumentowanie swojej niechęci do tego czy innego koloru jakimiś wyssanymi z palca teoriami np. o męskich i niemęskich kolorach.

I jeszcze pytanie w kwestii formalnej. Normalny facet to jaki? Umazany smarem, oglądający nałogowo mecze, nie umiejący się samemu dobrze ubrać, nie czytający książek, nie gotujący, nie sprzątający, nadużywający alkoholu, używający wielu 'męskich' słów, słuchający się grzecznie kobiet, czy jedzący na obiad tylko krwiste steki? Do wyboru, do koloru same wzory prawdziwej męskości. Mam nadzieję, że żadnego popularniejszego stereotypu nie pominąłem, chociaż akurat ten z czytaniem książek przez mężczyzn jest niestety dość prawdziwy (2 na 3 mężczyzn nie przeczytało w ciągu poprzedniego roku żadnej książki).
eRPeKa (2018.11.02, 00:25)
Ocena: 0
Mam pytanie niezwiązane z wpisem. Jak tutaj się zakłada swojego bloga?
johny_94 (2018.11.05, 10:59)
Ocena: 0
prz3kus (2018.10.12, 12:28)
pila (2018.10.12, 12:17)
A co do mężczyzn vs kobiety - nie uważacie, że taki wyrazisty czerwony też jest dobry dla mężczyzn? W końcu to prawie taki Ferrari Red! ;)

Mi się podoba, ale inni by mnie wyśmiali (takie moje zdanie w temacie):D


Serio tak bardzo przejmujesz się opinią innych? Masakra. Ja tam mam w 4 literach czy ktoś by mnie wyśmiał bo mam czerwony telefon. To mi ma się podobać telefon, a nie innym. No ale w sumie jak dla Ciebie ważniejsze jest to by innym się podobało co masz, a nie Tobie to już Twoja sprawa.
Zaloguj się, by móc komentować
Najnowsi blogerzy
ZenFistunknown_soliderhainczludojadkrzysztofwolongiewiczPuszorMuMineQPhalandircicior112kozarovvkristoflampart[DH] BanitovhpMade In 3WŚruTubaFoxaGorylJaRoMalloygatorListonosz_złej_nowinytomeczek80max-bitroksiphaker146Blog technologiczny TECHNETQingwaWodziantracer123Windows7 fanWojtek Żuchowski