Xbox ONE okiem użytkownika Xboxa 360

33
Radosław Stanisławski
Xbox ONE okiem użytkownika Xboxa 360

Jako posiadacz konsoli Xbox 360 przyszła mi przyjemność pobawienia się nowym dziełem Microsoftu: Xboxem One. Konsola która "zdecydowanie nie ma łatwo" trafiła w moje ręce jakiś tydzień temu. Po tym tygodniu miałem okazję jej się przyjrzeć z wielu stron i moimi spostrzeżeniami dzielę się z Wami właśnie dziś. Postaram się odłożyć na bok drzemiący w moim sercu #pcmasterrace i opowiedzieć Wam nieco jak oceniam nową zabawkę Microsoftu. 

Hi, Xbox!

Przed krajową premierą nowej machiny Microsoftu wiele mówiło się o jego wyglądzie. Porównywano go magnetowidu czy pudełka po butach - ogólnie rzecz biorąc wygląd był tematem sporych dyskusji i bohater tego tekstu częściej był obiektem krzywych żartów niż zachwytów.  

8Q2A8541

Czy tak jest rzeczywiście? Ocenić musi każdy sam. Mi osobiście bardzo podobają się ostre, wyraziste kształty nowej "konsoli Billa". Zestawienie błyszczącego, szklanego segmentu na górnej i przedniej części z matowym plastikiem też przypadło mi do gustu. Złośliwym powiem tyle: chciałbym, aby mój magnetowid tak właśnie wyglądał ;)

8Q2A8546

Zastanawiający jest jednak fakt, dlaczego przy stosunkowo sporych wymiarach konsoli nie udało się zmieścić zasilacza wewnątrz urządzenia. Daleki jestem od twierdzenia, że zewnętrzny zasilacz to najgorsze zło i urządzenia takiego nie da się użytkować, ale... jeśli już naprawdę trzeba go umieścić poza konsolą kosztem np. niższej temperatury wewnątrz urządzenia = mniejszemu poziomowi głośności konsoli (co moim zdaniem było jednym z powodów dla których zdecydowano się na ten krok ale o tym później), to wypadałoby chociaż zadbać o odpowiednio długi kabel zasilający - ten dołączony do XBOX One ma 1,8 metra, co w moim przypadku było nieco zbyt małą długością.

8Q2A8524

Tajemnicą jest również fakt, dlaczego wentylator zamontowany w tym zasilaczu działa zawsze, niezależnie od tego czy konsola jest włączona czy nie. To nie jest żart. Gdy wyłączymy ją lub zahibernujemy a kabel zasilacza będzie podpięty do konsoli to po przyłożeniu ucha do zasilacza usłyszymy działanie silniczka wentylatora. Nie jest on głośny, ale w bardzo wyciszonym pomieszczeniu można go usłyszeć.

8Q2A8543

Z ciekawości sprawdziłem pobór energii w stanie hibernacji, czyli domyślnym trybie "wyłączenia" konsoli - watomierz wskazywał wówczas około 11 W... trochę mało jak na potrzebę ciągłego aktywnego chłodzenia no ale cóż - "projektowali to ludzie mądrzejsi ode mnie" - tak to sobie tłumaczę... Niestety 11 W po włączeniu hibernacji to niestety dosyć dużo, jak na dzisiejsze standardy.

8Q2A8544Nowy Xbox to także całkowite odejście od analogowych źródeł wideo. Obraz transmitowany jest za pośrednictwem HDMI i tylko HDMI. Chyba nikomu nie będzie szkoda starych złącz video.

Prosty interfejs w którym... łatwo się zgubić

Pierwsze uruchomienie i od razu niespodzianka. Aby móc uruchomić konsolę musimy posiadać połączenie z internetem w celu ściągnięcia obowiązkowej, blisko 500 megabajtowej aktualizacji. Jeśli nie macie możliwości podłączenia do internetu bo np. sprawdzacie cierpliwość działu ściągania rachunków dostawcy albo pies zeżarł wam router to rzeczywiście nie odpalicie konsoli póki nie złapiecie znów połączenia - w każdym innym przypadku wystarczy podpiąć na chwilę konsolę w celu ściągnięcia wspomnianej paczki, a po ponownym uruchomieniu połączenie już nie będzie potrzebne. Wiele osób lubi wypominać konieczność podpięcia do internetu (nawet tylko na chwilkę!) jako wadę, no ale bez ściemniania: mniej więcej 80% Polaków ma już dostęp do internetu i każdy faktycznie zainteresowany kupnem tej konsoli taki dostęp posiada.

VirtualDub 2014-09-21 16-00-31-40

No ale wracając do samego interfejsu: jego struktura oparta jest na "kafelkach" - podobnie jak to ma miejsce w Windowsie 8/8.1 czy Windowsie Phone. O ile w telefonie spisuje się ona genialnie, w komputerze tak sobie (a w zasadzie "to zależy"), to w przypadku obsługi konsoli padem... no cóż, mam dość mieszane uczucia. Osoby posiadające kontroler Kinect i obsługujące go za pomocą gestów kafelki na pewno docenią: mimo niezłej dokładności kontrolera trudno mi sobie wyobrazić skuteczne wybieranie opcji za pomocą gestów, gdyby ikonki nie były kafelkami...

VirtualDub 2014-09-21 16-11-29-25

Największym jego problemem nie jest jednak to, że oparty jest na całkiem zresztą wygodnych kwadratowych ikonkach. Największym problemem jest to, że jest on delikatnie mówiąc nieintuicyjny. Zabrzmi to co najmniej głupio, ale znalezienie ikonki przeglądarki Internet Explorer zajęło mi ładne 3-4 minuty. Nie dlatego, że trzeba było jej szukać głęboko - raczej dlatego, że nie była ona umiejscowiona tam, gdzie oczekiwałem. Takich sytuacji na początku obcowania z XO jest cała masa.

VirtualDub 2014-09-21 16-13-31-04

Innym przykładem niedopracowania moim zdaniem interfejsu może być trochę dziwny podział kategorii w sklepie. Przeglądając zawartość sklepu z grami mamy do dyspozycji takie pozycje jak "Nowe Gry", "Nowe dodatki", "Popularne Demo" i "Najlepiej oceniane". Brak możliwości wyszukiwania gier po kategoriach, brak też możliwości przeglądania całych zasobów. Jedyną opcją na znalezienie czegoś w markecie, czegoś czego producent nie przypisał do żadnych powyższych kategorii, to poszukiwanie po nazwie tytułu - w starym Xboxie było to rozwiązane lepiej.

VirtualDub 2014-09-21 16-15-17-49

To co zdziwiło mnie najbardziej to brak świetnego menu "Xbox Guide". To rozwiązanie które było obecne w zasadzie od początków istnienia Xboxa 360 i dopiero jego brak w Xboxie One przypomniał mi jak świetnym ułatwieniem było owe menu. Wystarczyło nacisnąć wielki przycisk z logiem Xboxa przy przenieść się do szybkiego menu pełnego skrótów, odnośników i opcji potrzebnych w trakcie rozgrywki do sterowania konsolą. W nowej konsoli tego menu nie ma: jest za to możliwość wyjścia z gry bezpośrednio do menu głównego (aktualna sesja gry pozostaje wtedy wciąż aktywna!), jednak dostęp do tych samych opcji zajmuje wyraźnie więcej czasu niż w przypadku menu guide dostępnego w X360.

VirtualDub 2014-09-21 16-10-13-81

Bardzo ciekawą opcją jest tzw. "snap", lub po naszemu "wstaw". To możliwość podziału ekranu w proporcjach mniej więcej 1/5 do 4/5 i wstawieniu w miejsce mniejszego pola aplikacji, która będzie wyświetlana jednocześnie z np. grą czy stroną www. W praktyce wygląda to tak, że w trakcie rozgrywki np. w Forzę możemy jednocześnie oglądać film, słuchać ulubionej muzyki z YouTube czy oglądać Twitcha. Szkoda jednak, że zabrakło opcji swobodnego skalowania tego okienka i dobierania takich jego rozmiarów, jakich byśmy sobie życzyli.

Całości dopełnia obsługa komend głosowych. Wystarczy powiedzieć "Xbox open games" aby przenieść się właśnie do katalogu z grami. Komend głosowych jest cała masa i obsługa konsoli za ich pomocą to rzeczywiście przyjemność - czasem jednak dość problematyczna. Gdy w pokoju rozmawia kilka osób konsola z rozpoznawaniem głosu osoby która próbuje nią sterować daje radę... tak sobie. Czasem też gdy w pokoju jest cicho wywołanie konsoli hasłem "Hi Xbox" nie daje pożądanego efektu. Ogólnie rozpoznawanie mowy w nowym Xboxie daje radę i stoi na naprawdę wysokim poziomie, ale widać dość dobitnie że wciąż jest tutaj wiele do zrobienia.

Multimedia? Jakie multimedia? 

Teoretycznie nowy Xbox to urządzenie mocno multimedialne. Teoretycznie liczba aplikacji do wypożyczania filmów i muzyki jest cała masa. Teoretycznie za pomocą Netflixa, huluPLUS, Microsoft Music i Video możemy wypożyczać i oglądać najnowsze seriale, muzykę i filmy czasami nawet przed premierą - w super jakości, w dowolnej chwili. Teoretycznie...

VirtualDub 2014-09-21 16-00-42-86

Bo w zasadzie każda z usług multimedialnych dostępnych w konsoli Microsoftu jest dla Polaków niedostępna. Nawet obsługa tunera HDMI nie działa tak jak trzeba: brak u nas możliwość np. obsługi padem tegoż tunera (zamiast wykorzystania do tego pilota) czy przeglądania programu telewizyjnego. Ponoć niektóre z tych funkcji mają być dostępne "bardzo niebawem" - z Xbox Video i Xbox Music na czele. Miejmy nadzieję, że tak właśnie się stanie.

VirtualDub 2014-09-21 16-00-51-70

No ale mamy pendrajwy, superszybie złącza USB 3.0 i całe kolekcje filmów gromadzonych na dysku przenośnym. Wystarczy tylko wpiąć nasz dysk do konsoli i uruchomić aplikację "Media Player Preview" aby dowiedzieć się... że połowy z tych filmów nie odtworzymy. Liczba obsługiwanych formatów jest tutaj mocno ograniczona - bardziej, niż nawet w Xboxie 360. Słowo "preview" w nazwie nie jest najwyraźniej przypadkiem a przypomnieniem, że jest to wersja beta tej aplikacji. Możemy w niej przewijać, pauzować i w zasadzie tyle. Obsługi jakichkolwiek napisów brak. W sumie to dobrze że jest i to - do niedawna nie było żadnej aplikacji mogącej odtworzyć cokolwiek z pamięci USB. W ciągu najbliższych miesięcy funkcjonalność ta ma się dramatycznie zwiększyć i ja w te zapewnienia wierzę - podobnie było w przypadku Xboxa 360. Trochę jednak głupio, że na tak podstawową funkcjonalność trzeba czekać - szczególnie w przypadku braku jakichkolwiek usług multimedialnych dla XO jak to ma miejsce w naszym kraju.

VirtualDub 2014-09-21 16-00-34-78

No ale mamy napęd Blu-ray. Wystarczy włożyć płytkę i cieszyć się filmami w rozdzielczości FullHD - i to rzeczywiście działa całkiem sprawnie. Podobnie wygląda obsługa serwisu YouTube: aplikacja dedykowana dla Xboxa One działa całkiem sensownie, chociaż bliżej jej do tej znanej z odmiany przeznaczonej dla telewizorów niż komputerów.

Kinect 2.0 - masa frajdy i ogromny potencjał do wykorzystania

To co najbardziej urzekło mnie w nowej konsoli to kontroler Kinect w swojej drugiej odsłonie. Jeśli chcecie kogoś zbajerować, sprawić żeby zakochał się w nowym Xboxie (licząc, że nie zauważy później jego innych wad...) zacznijcie od włączenia Dance Central Spotlight, Kinect Sports Advanture czy innej gry obsługującej ten kontroler. To oczywiście tytuły, które obsługują Kinecta obligatoryjnie: są jeszcze takie, w których dodaje on po prostu pewną funkcjonalność, tak jak w przypadku np. Forzy Motorsport 5, gdzie ruszając tułowiem/głową możemy rozglądać się w lusterkach.

8Q2A8540

Jak działa nowy Kinect? Zasada działania pozostała taka sama: jest to połączenie kamery, która odpowiada głównie za rozpoznawanie twarzy, promiennika i odbiornika fal podczerwonych służących do pomiaru głębokości/odległości i wielokierunkowego mikrofonu. To dość łopatologiczny opis, a bardziej zainteresowani bez problemu znajdą bardziej skrupulatne wywody na ten temat w sieci. Ważne jest jednak to, że nowy Kinect to przede wszystkim większa dokładność: teraz jego kamera nie jest sensorem VGA ale czujnikiem odczytującym obraz w rozdzielczości FullHD (przy 30 klatkach na sekundę), widzącym do 26 charakterystycznych punktów ciała (przy 20 w przypadku poprzedniego Kinecta), znacznie większemu polu widzenia i możliwości śledzenia aż do sześciu osób naraz (poprzednio było to najwyżej dwie osoby). Jednym słowem: to samo, ale znacznie lepiej i znacznie dokładniej. A dokładności w przypadku tak "kosmicznego" urządzenia nigdy za mało. Dlaczego?

Okazuje się bowiem, że mimo ciągłego rozwoju Kinecta, to wciąż urządzenie niedoskonałe. Zdarzało się, że podczas gry w Dance Central Spotlight krzesło stojące obok było wykrywane jako... człowiek. W dodatku mojemu niechcianemu "kompanowi" udało się nabić nawet punkty podczas dancingu. Ciekawe...

e0f19d93-4826-4dbf-a898-3a33880026fe

Ale Kinect to nie tylko sposób na urozmaicenie rozrywki w trzecim wymiarze. To także jedna z metod obsługi interfejsu nowej konsoli. Całkiem zresztą skuteczny, jeśli opanujemy kilka podstawowych gestów. Pozwala on swobodnie logować się do systemu bez żadnego klikania - system rozpoznawania twarzy automatycznie loguje nas na nasze konto. Gdy obok stała moja dziewczyna, system również rozpoznał ją bez problemu i zasugerował zalogowanie się na konto gościa lub założenie nowego konta. Co więcej, przechodząc szybko w okolicy Kinecta zdarzało się, że na ekranie pojawiało się charakterystyczne "Hi Radosław!". Magia!

VirtualDub 2014-09-21 16-16-25-98

Nowy Kinect to także potężne narzędzie w innych zastosowaniach: chociażby kamery internetowej. Jakość rejestrowanego przez jej sensor wideo obrazu jest po prostu rewelacyjna - podobnie jak jakość rejestrowanego dźwięku. Osobę z drugiego końca pokoju słychać dzięki aktywnemu mikrofonowi Kinecta lepiej, niż mnie który mówi bezpośrednio do mikrofonu w słuchawkach noszonych na głowie. Co więcej: gdy siedziałem przy swoim biurku umiejscowionym pod kątem mniej więcej 60 stopni względem kontrolera w odległości około pięciu metrów a moi koledzy rozmawiali na Skypie... ekran wciąż skierowany był w moją stronę rejestrując jedynie tę okolicę w której ja się znajduję: zupełnie pomijając inne osoby. Czasem aż trudno uwierzyć, że to w ogóle ma prawo działać w ten sposób: no ale przecież żyjemy w czasach, gdy optoelektronika pozwala samochodom samodzielnie parkować...

To do czego służy ta konsola? ... no tak, do grania!

Prawie zapomnieliśmy o najważniejszym, czyli tym do czego każda konsola została pierwotnie stworzona. Rozważenia na ten temat warto zacząć od narzędzia do tego służącego, czyli pada. Nowy pad to w zasadzie ewolucja kontrolera Xboxa 360. Miałem w ręce wiele padów, ale ten z Xboxa 360 najbliższy był do tego któremu nakleiłbym nagrodę "idealny". Nowy pad pokazał mi jednak, że i w tej kwestii można było dokonać pewnych usprawnień. 

8Q2A8530

Nowy kontroler jest zbliżony kształtem do tego znanego z poprzedniej wersji konsoli: perfekcyjne ułożenie w dłoniach jest odczuwalne również tutaj - dodano jednak parę smaczków jak np. dodatkowe wibracje w spustach, które odzwierciedlać mają np. przyciskanie pedału gazu, działanie ABS-u pod pedałem (a w zasadzie spustem) hamulca, odrzut broni i wiele innych. Bardziej spostrzegawczy zauważą również mniejsze gałki analogów (choć pierwotnie wydawało mi się inaczej, po czasie stwierdziłem że ich mniejszy rozmiar to lepsze rozwiązanie). Niżej umieszczono też D-PAD który dużo łatwiej jest teraz wcisnąć. Przyciski "Start" i "Select" zmieniły swoje nazwy i symbole, ich funkcjonalność jest wciąż jednak taka sama. Warto tutaj dodać, że pady są dodatkowym "oznacznikiem" dla konsoli - na podstawie ich pozycji sensor Kinect jest w stanie dodatkowo lokalizować ich posiadacza i jeśli np. zamienicie się padem z kolegą, to Kinect wykrywając Twoją twarz zrozumie, że zamieniłeś się padem i przyporządkuje Twojej postaci nowy ID kontrolera. Mądre.

8Q2A8526

Wracając jednak do samej rozgrywki: do mojej konsoli dołączone były cztery gry: Ryse: Son of Rome, Kinect Sports Rivals, Dead Rising 3 i Forza Motorsport 5. Z tych wszystkich pozycji największe wrażenie na redakcji zrobiła chyba Forza: prześlicznie odwzorowane samochody, piękne tory, dokładna symulacja zachowania samochodu... jeśli tak wyglądać będzie chociaż połowa gier na nowego Xboxa będzie naprawdę dobrze. Aż trudno uwierzyć, że w środku jest układ o mocy porównywalnej z Radeonem HD 7850!

VirtualDub 2014-09-21 16-05-07-16

Bardzo dużą wadą Xboxa 360 był hałas emitowany przez konsolę w trakcie gry. Chyba nie odbiegnę zbytnio od prawdy, jeśli powiem, że w przypadku dwóch pierwszych edycji produkowanych jeszcze w procesie 90 nm, a więc Core i Premium hałas był na tyle nieznośny, że potrafił psuć przyjemność z rozgrywki. Nowsze wersje płyt głównych oraz kolejne odmiany X360 wprowadziły w tej materii sporo usprawnień. To jednak wciąż nic przy tym jak cicha jest nowa odmiana Xboxa. One jest po prostu genialnie cichy. To zapewne zasługa sporego schładzacza z którego ciepło odprowadza duży, 120 mm wentylator. Tak czy siak: w trakcie gry konsoli po prostu nie słychać. W porównaniu do poprzednika - rewelacja.

VirtualDub 2014-09-21 16-03-38-62

Co ciekawe, podczas pracy (mam tu na myśli wyświetlanie gier) nowa konsola Microsoftu pobierała zaledwie 120 watów. Podczas operowania w dashboardzie licznik wskazywał wartości między 60-90 W.

XBOX One to naprawdę wspaniała konsola... będzie

Największym problemem XBOXa One w moim odczuciu jest to, że... to dopiero będzie dobre urządzenie. Tak samo było z poprzednim urządzeniem do gier Microsoftu: stopniowe zmiany sprawiały, że dość pierwotna sprzętowo konsola stała się naprawdę fajnym i przemyślanym centrum rozrywki: i tej związanej z grami i tej związanej z szeroko pojętymi multimediami. Tak naprawdę kolejnym problemem XO jest to, że startuje on z niższego poziomu niż obecny X360! Serio - interfejs konsoli, funkcje multimedialne - to wszystko jest bardziej dopracowane i działa lepiej w starym Xboxie. Ale nie mam też żadnych wątpliwości, że wraz z kolejnymi aktualizacjami i zmianami dashboardu One stanie się też taką, a nawet lepszą konsolą.

 8Q2A8542

Jeśli więc kupujecie nowego Xboxa dla gier, to będzie to przemyślany wybór. Jeśli jednak kupujecie go również dla jego otoczki multimedialnej, całej masy fajnie zapowiadających się (bo niedostępnych u nas...) aplikacji to lepiej poczekajcie.

Tekst który czytaliście był tylko preview przed właściwą recenzją, którą zaprezentujemy niebawem, gdy tylko będziemy mieli okazję sprawdzić działanie największego rywala Xboxa One: PlayStation 4. Xbox One będzie również odniesieniem w naszym projekcie, o którym więcej przeczytacie za jakiś czas. Będzie ciekawie!

Oceny (15)
Średnia ocena
Twoja ocena
onmouse (2014.09.23, 21:28)
Ocena: 6
Nosz w mordę. Przecież najlepsi 'dizajnerzy' pracowali nad 'usability' w pocie czoła. Do tego czas, który minął do polskiej premiery i takie niedoróbki?
SKEMP (2014.09.23, 21:36)
Ocena: 8
To co skreśliło u mnie tą konsolę, to olanie przez M$ Polski, nie wiadomo dlaczego, konsola dociera do Polski (podobnie jak strefa Live na X360) ze sporym opóźnieniem. Nie mówicie, że M$ nie miał czasu na tłumaczenie dashu etc. Te kilkadziesiąt zdań można przetłumaczyć w kilka H.
Crew 900 (2014.09.23, 21:45)
Ocena: 0
Lepiej kupić Playstation 4 iż ten crap.
marcin_kg (2014.09.23, 21:53)
Ocena: 1
Lepiej kupić magnetowid.
Drzemor (2014.09.23, 21:58)
Ocena: 5
@SKEMP

W takim razie zastanawia mnie po co w Polsce jest ten oddział microsoftu ..
mocu1987 (2014.09.23, 22:02)
Ocena: 8
A teraz czekam na:
'Xbox ONE okiem użytkownika PC'

by się pośmiać.
SunTzu (2014.09.23, 22:02)
Ocena: 1
marcin_kg (2014.09.23, 21:53)
Lepiej kupić magnetowid.

heh... mniej energii w IDLE, bardziej ciche. Fakt wolniejszy procesor... ale w niektórych pilotem można było sterować wszystko


Nie chciało mi się tego do końca czytać... naprawdę fajna recenzja rzutek oka 'kowalskiego'...
Kazh powinien przekazać komu trzeba.
Tak mało brakowało by MS pokazał znowu pazur...

Trochę nie ogarniam o co chodzi z tunerem na HDMI.
Edytowane przez autora (2014.09.24, 08:35)
Xender (2014.09.23, 22:42)
Ocena: 2
Własny zakup czy sample od MSu do recenzji? :)
cyriak (2014.09.23, 23:15)
Ocena: 6
'Aż trudno uwierzyć, że w środku jest układ o mocy porównywalnej z Radeonem HD 7850!'

no nie wiem stream procesorów ma mniej niż 260x i do tego ddr3... powyższe zdanie imho pasuje bardziej do ps4...
hideo (2014.09.23, 23:31)
Ocena: 0
ps4 ma lepsze gpu i wybrałbym ps4 jako pierwsze ale xboxa one chciałbym mieć dla serii HALO, którą lubię i gier od Remedy jak wspaniały Alan Wake :)
gagex (2014.09.23, 23:38)
Ocena: 3
X360 okiem użytkownika PC:
Forza 4 niszczy wszystko w co miałem okazję pogrywać.
GTA V. Tak, tak. Beta-testy. Ale przeszedłem i było świetne. Przejdę ponownie na PC:)
Gears of War. Halo.
Z drugiej strony na PC miałem Heroes, AoE i wiele innych.. Każdy sprzęt ma wady i zalety. I po XO kiedyś sięgnę ;)
Fircyk (2014.09.23, 23:45)
Ocena: 3
'Tajemnicą jest również fakt, dlaczego wentylator zamontowany w tym zasilaczu działa zawsze, niezależnie od tego czy konsola jest włączona czy nie. To nie jest żart.'

W moim przypadku totalna dyskwalifikacja sprzętu.
om3ga (2014.09.24, 00:16)
Ocena: 6
Drzemor (2014.09.23, 21:58)
@SKEMP

W takim razie zastanawia mnie po co w Polsce jest ten oddział microsoftu ..

Proste. Zeby robić support za 1/4 stawki, która musieliby placic 500km dalej, na zachodzie.
To samo IBM i teraz amazon.
HDR'o (2014.09.24, 02:22)
Ocena: 1
Z tych wszystkich pozycji największe wrażenie na redakcji zrobiła chyba Forza

A Ryse ? Oczywiście zaraz pewnie będą minusy za to, że pytam o grę, w którą każdy grał (na Youtubie ??) i z góry wie, że jest słaba ;)
Edytowane przez autora (2014.09.24, 02:23)
KazH (2014.09.24, 07:34)
Ocena: -1
To co zdziwiło mnie najbardziej to brak świetnego menu 'Xbox Guide'


Wersja pażdziernikowa dodaje menu Guide w którym będą opcje takie jak snap itp. Na stronie Majora Nelsona jest wideo jak będzie to działało. Użytkownicy wersji beta testują tą aktualizację od 2 tygodni więc powinna się pojawić za tydzień lub dwa

Wystarczy tylko wpiąć nasz dysk do konsoli i uruchomić aplikację 'Media Player Preview' aby dowiedzieć się... że połowy z tych filmów nie odtworzymy


Październikowa aktualizacja dodała popularny format MKV oraz DLNA. Pojawiła się także możliwość strumieniowania sygnału z HDMI IN (tuner telewizji, tuner satalitarny, kablówka...) na urządzenia mobilne z Androidem, iOS, Windows Phone lub Windows 8.1 gdzie wystarczy zainstalować aplikację Xbox One Smartglass Beta. Dzięki temu zamiast robić 'snap' i tracić 1/5 ekranu można wysłać sygnał z tunera telewizji na tablet. Dzięki temu jedna osoba gra na konsoli na pełnym ekranie a druga osoba może oglądać TV na tablecie

brak u nas możliwość np. obsługi padem tegoż tunera (zamiast wykorzystania do tego pilota) czy przeglądania programu telewizyjnego. Ponoć niektóre z tych funkcji mają być dostępne 'bardzo niebawem


Październikowa aktualizacja dodaje obsługę telewizji kablowych i satelitarnych w następujących polskich sieciach/operatorach:

- Astra 19.2 (kanały niezakodowane),
- Astra 19.2 (wszystkie kanały),
- Cyfrowy Polsat,
- DVB-T,
- DVB-T National Lineup,
- Multimedia Polska,
- NC+,
- Orange Polska,
- Telewizja na Kartę HD,
- Telewizja na Kartę SD,
- Toya, TVP (Astra),
- UPC Kaon,
- UPC MediaBox
- Vectra

Obsługi jakichkolwiek napisów brak


Napisów aktualnie nie ma. Jeżeli chcemy by były trzeba na to zagłosować. Microsoft ma stronę w serwisie UserVoice i dodaje poprawki do oprogramowania zgodnie z wynikami tego głosowania. Właśnie dzięki temu pojawiła się w październiku obsługa MKV bo tysiące osób głosowały za dodaniem tego popularnego kontenera. Link do głosowania w sprawie dodania obsługi napisów SRT można znaleźć tutaj. Wystarczy zalogować się kontem Xbox Live i kliknąć

http://xbox.uservoice.com/forums/251646-ap...ne-media-player
Jeśli jednak kupujecie go również dla jego otoczki multimedialnej, całej masy fajnie zapowiadających się (bo niedostępnych u nas...) aplikacji to lepiej poczekajcie


Z polskiej perspektywy to 90% brakujących funkcji multimedialnych pojawi się z aktualizacją październikową. Trochę to dziwna polityka by robić premierę we wrześniu... a obsługę polskich multimediów typu TV, OneGuide dodawać dopiero miesiąc później. Także październikowa aktualizacja to obsługa serwerów DLNA (dyski HDD w otoczeniu sieciowym) oraz MKV. Można powiedzieć że w listopadzie gdy konsola będzie świętowała 1 rok obecności na rynku to multimedialnych funkcji będzie dużo więcej dzięki ostatnim 12 aktualizacjom systemu (co miesiąc jedna aktualizacja)
Edytowane przez autora (2014.09.24, 07:48)
kinner (2014.09.24, 07:36)
Ocena: 2
Hmmm

Przyznam, że właśnie intrygująca jest postawa niektórych korporacji, w tym i Microsoftu wobec polskiego rynku. Taka no olewcza postawa.

Niechcę tutaj porównywać Polskiego rynku, do rynku USA, ale ... przy odpowiednim poważnym potraktowaniu klienta, myślę, że rynek na gry na konsole byłby w cale nie mały.

Osobiście byłem świadkiem, jak tzw. cep oderwany od pługa - kupił te 5 lat temu właśnie xboxa po to, żeby pograć sobie 'w te gierki' . Na pewno inwestycja w konsolę do grania - w porównaniu do kosztu zakupu komputera, który pozwoli na granie - jest nie porównywalny i nie ma się co tu czarować.

Niedrogi komp do pracy, netu i zabawka do grania w salonie pod telewizor. Tak jak rozpowszechniły się magnetowidy, tak konsole też mogą mieć niszę - Sprzedaż na poziomie ok 1 mln sztuk albo więcej nie byłoby niczym nadzwyczajnym, pod warunkiem że oferta ma ręce i nogi.

Jak się czyta recenzje, że Polski klient dostaje jakby tego nie nazwać, jakby Microsoft się nie zaklinał - wybrakowany produkt, bo większość usług tzw. multimedialnych jest po prostu niedostępna - to ja mówię MS 'spadaj na drzewo'.
ExE_007 (2014.09.24, 07:37)
Ocena: 0
Czy pad od XBOX ONE działa z XBOX 360? Tak z ciekawości pytam.
KazH (2014.09.24, 08:05)
Ocena: -4
SunTzu (2014.09.23, 22:02)
Trochę nie ogarniam o co chodzi z tunerem na HDMI.


Chodzi o to że konsola ma wejście HDMI (nie tylko wyjście ale także wejście). Normalnie masz dekoder cyfrowy podłączony bezpośrednio to telewizora więc z poziomu odbiornika wybierasz źródło sygnału 'PC, 'Konsola', 'TV'. Czyli jak ktoś gra to nie można oglądać np. meczu w telewizji. To co się pojawiło w konsoli to możliwość podłączenia dekodera telewizji poprzez Xbox. Pierwszą funkcją dostępną po premierze konsoli było podzielenie ekranu na dwie części: snap z TV (sygnał kopiowany z portu wejściowego HDMI) oraz reszta ekranu na grę. Tak działało to do sierpnia. Ale we wrześniu MS dodatkowo dodał znacznie ciekawszą opcję. Teraz możesz na całym ekranie TV grać w grę a sygnał z portu HDMI IN możesz kopiować na inne urządzenie na którym wystarczy zainstalować aplikację Xbox One Smartglass Beta. Aplikacja dostępna jest na Androida, iOS, Windows Phone oraz komputery PC z Windows 8.1. Dzięki temu jedna osoba może na konsoli grać w grę a druga osoba w tym czasie może oglądać TV na tablecie. Konsola pobiera sygnał z portu wejściowego HDMI i zamiast wyświetlać do jako Snap to przesyła go do aplikacji mobilnej. W październiku dodatkowo pojawi się w Polsce możliwość zmiany z poziomu tabletu kanałów w dekoderze kablówki (listę obsługiwanych operatorów wkleiłem wyżej)
Edytowane przez autora (2014.09.24, 08:09)
KazH (2014.09.24, 08:13)
Ocena: -3
Tekst który czytaliście był tylko preview przed właściwą recenzją, którą zaprezentujemy niebawem


Z taką recenzją to lepiej się wstrzymać do rocznicy. W listopadzie gdy Xbox oraz PS4 będą miały zaliczony pierwszy rok na rynku obie konsole będą znacznie ciekawsze. Konsola PS4 będzie miała firmware 2.0 który jak sama nazwa wskazuje ma być spory. Pojawi się między innymi strumieniowanie gier uruchomionych na konsoli jednego gracza na konsolę jego znajomego coś jak prywatny serwer PlayStation Now. W przypadku Xbox One czeka nas natomiast pełne odblokowanie usług multimedialnych typu polskie TV, DLNA, MKV.

Szkoda byłoby robić recenzję zbyt wcześnie i nie załapać się na nowy firmware PS4 (2.0) oraz Xbox One (1410, 1411). Obie firmy mocno przygotowują się do listopada ponieważ wiedzą że w dniu pierwszej rocznicy obie konsole zostaną ponownie zrecenzowane przez większość portali w związku z nadchodzącymi świętami.
Edytowane przez autora (2014.09.24, 08:16)
CortexM3 (2014.09.24, 08:26)
Ocena: 0
Tajemnicą jest również fakt, dlaczego wentylator zamontowany w tym zasilaczu działa zawsze, niezależnie od tego czy konsola jest włączona czy nie.

Już rozwiewam tajemnicę tego wentylatora, to proste projektanci poszli po najmniejszej linii oporu i podpięli go bezpośrednio do linii zasilania. Albo tak źle mają zaprojektowany zasilacz że nawet w trybie pasywnym muszą coś w nim chłodzić.
Niestety 11 W po włączeniu hibernacji to niestety dosyć dużo, jak na dzisiejsze standardy.

AMD is power, to niestety zasługa tego że siedzi tam układ od AMD a nie np mobilna I7 od Intela.
Pierwsze uruchomienie i od razu niespodzianka. Aby móc uruchomić konsolę musimy posiadać połączenie z internetem w celu ściągnięcia obowiązkowej, blisko 500 megabajtowej aktualizacji. Jeśli nie macie możliwości podłączenia do internetu bo np. sprawdzacie cierpliwość działu ściągania rachunków dostawcy albo pies zeżarł wam router to rzeczywiście nie odpalicie konsoli póki nie złapiecie znów połączenia - w każdym innym przypadku wystarczy podpiąć na chwilę konsolę w celu ściągnięcia wspomnianej paczki, a po ponownym uruchomieniu połączenie już nie będzie potrzebne.

Co już skreśla tę konsole na starcie. Tak szczerze mówiąc dalej czytać to się artykuł już zmuszałem. Co do internetu, to ja konsoli (X360) nie mam do niego podpiętej i dla mnie to jest wada i to istotna, że trzeba nowy produkt od razu updatować, żeby cokolwiek na nim zrobić.
No ale wracając do samego interfejsu: jego struktura oparta jest na 'kafelkach' - podobnie jak to ma miejsce w Windowsie 8/8.1 czy Windowsie Phone.

Ten interfejs właściwie wprowadzono już w X360, bo tam obecnie też menu jest kafelkowe. Czy się to sprawdza ? Tak, jeżeli urządzenie nie jest przeładowane funkcjami, może też być taki interfejs mało czytelny dla osób takich jak ja które są daltonistami i robi się momentami ma ekranie kolorowy nieczytelny kogel-mogel.
I na koniec.
To do czego służy ta konsola? ... no tak, do grania!

Powinna do tego służyć i być do tego zoptymalizowana, a jak wiadomo ani XONE, ani PS4 nie są, bo mimo tego że standard FHD jest z nami od ponad 15 lat, to obie konsole mają z tym problem. Obaj producenci moim zdaniem skupili się za bardzo na funkcjach multimedialnych, fejsbuku i innych bezużytecznych w konsoli funkcjach, które notabene i tak ma w sobie od 4 lat każdy lepszy TV Samsunga, więc ich dublowanie dla mnie jest bez sensu.
Obaj producenci moim zdaniem pośpieszyli się z nowymi konsolami. Mogli poczekać ten rok, włożyć tam jaką mobilną I7 lub nawet I5 do tego Maxwella o NVidi i mieli by bezkompromisowy sprzęt do grania, a nie jakiś ćwierć wałek od AMD. ktoś powie konsola byłaby droższa 400zł. I co z tego jak dostalibyśmy za to bezkompromisowy sprzęt do grania. Tak w ogóle to mam wrażenie że obie nowe konsole to jest jakaś branżowa akcja ratujmy AMD, bo leży i kwiczy.
Co do XONE, na pewno nie kupię, nie dla tego konsola jest zła, tylko dla tego że M$ nie jest w stanie wydać żadnego sensownego eksluziwa, o czym się przekonałem już jako posiadacz X360. Czy zatem kupię PS4, na razie też nie, wszystko zależy czy SONY wyda jakieś dobre exy, w przeciwnym razie całkowicie podziękuję konsolom już obecnej właściwie generacji, bo dla mnie kompletnie nic nie oferują. Można powiedzieć że zamiast postępu mamy właściwie krok w tył.
PS. Co do cudownej grafiki w Forzie, popatrz sobie dobrze w wsteczne lusterko i to co w nim widzisz, a raczej dokładnie nie widzisz ;).
Edytowane przez autora (2014.09.24, 08:34)
SunTzu (2014.09.24, 08:40)
Ocena: 1
KazH (2014.09.24, 08:05)
SunTzu (2014.09.23, 22:02)
Trochę nie ogarniam o co chodzi z tunerem na HDMI.


Chodzi o to że konsola ma wejście HDMI (nie tylko wyjście ale także wejście). Normalnie masz dekoder cyfrowy podłączony bezpośrednio to telewizora więc z poziomu odbiornika wybierasz źródło sygnału 'PC, 'Konsola', 'TV'. Czyli jak ktoś gra to nie można oglądać np. meczu w telewizji. To co się pojawiło w konsoli to możliwość podłączenia dekodera telewizji poprzez Xbox. Pierwszą funkcją dostępną po premierze konsoli było podzielenie ekranu na dwie części: snap z TV (sygnał kopiowany z portu wejściowego HDMI) oraz reszta ekranu na grę. Tak działało to do sierpnia. Ale we wrześniu MS dodatkowo dodał znacznie ciekawszą opcję. Teraz możesz na całym ekranie TV grać w grę a sygnał z portu HDMI IN możesz kopiować na inne urządzenie na którym wystarczy zainstalować aplikację Xbox One Smartglass Beta. Aplikacja dostępna jest na Androida, iOS, Windows Phone oraz komputery PC z Windows 8.1. Dzięki temu jedna osoba może na konsoli grać w grę a druga osoba w tym czasie może oglądać TV na tablecie. Konsola pobiera sygnał z portu wejściowego HDMI i zamiast wyświetlać do jako Snap to przesyła go do aplikacji mobilnej. W październiku dodatkowo pojawi się w Polsce możliwość zmiany z poziomu tabletu kanałów w dekoderze kablówki (listę obsługiwanych operatorów wkleiłem wyżej)


Ciekawe by to było w drugą stronę jedna osoba ogląda TV, a ty możesz grać na tablecie/PC/telefonie....
Powiedz mi jaki jest bitrate tego? wystarczy 1mbit/s do 720p
KazH (2014.09.24, 08:51)
Ocena: -1
SunTzu (2014.09.24, 08:40)
KazH (2014.09.24, 08:05)
(...)


Chodzi o to że konsola ma wejście HDMI (nie tylko wyjście ale także wejście). Normalnie masz dekoder cyfrowy podłączony bezpośrednio to telewizora więc z poziomu odbiornika wybierasz źródło sygnału 'PC, 'Konsola', 'TV'. Czyli jak ktoś gra to nie można oglądać np. meczu w telewizji. To co się pojawiło w konsoli to możliwość podłączenia dekodera telewizji poprzez Xbox. Pierwszą funkcją dostępną po premierze konsoli było podzielenie ekranu na dwie części: snap z TV (sygnał kopiowany z portu wejściowego HDMI) oraz reszta ekranu na grę. Tak działało to do sierpnia. Ale we wrześniu MS dodatkowo dodał znacznie ciekawszą opcję. Teraz możesz na całym ekranie TV grać w grę a sygnał z portu HDMI IN możesz kopiować na inne urządzenie na którym wystarczy zainstalować aplikację Xbox One Smartglass Beta. Aplikacja dostępna jest na Androida, iOS, Windows Phone oraz komputery PC z Windows 8.1. Dzięki temu jedna osoba może na konsoli grać w grę a druga osoba w tym czasie może oglądać TV na tablecie. Konsola pobiera sygnał z portu wejściowego HDMI i zamiast wyświetlać do jako Snap to przesyła go do aplikacji mobilnej. W październiku dodatkowo pojawi się w Polsce możliwość zmiany z poziomu tabletu kanałów w dekoderze kablówki (listę obsługiwanych operatorów wkleiłem wyżej)


Ciekawe by to było w drugą stronę jedna osoba ogląda TV, a ty możesz grać na tablecie/PC/telefonie....


W drugą stronę to nie miałoby sensu bo przecież na tablecie nie byłbyś w stanie kontrolować gry a ponadto miałbyś input laga. Przy oglądaniu TV opóźnienie sygnału o pół sekundy nie ma znaczenia więc konsola może spokojnie przesłać strumień wideo (TV) a urządzenie mobilne ten sygnał rozpakować. Przy grach to by nie zadziałało. Wielu próbowało podpiąć pod to HDMI np. inną konsolę lub PC ale input lag był zbyt duży

wystarczy 1mbit/s do 720p


To jest strumieniowanie w sieci lokalnej. Tak więc transfer nie ma znaczenia bo masz standardowo WIFI abgn. Wszystko więc zależy od ilości urządzeń jakie korzystają z WIFI oraz ilości sąsiadów mających WIFI które kolidują na tym samym paśmie z twoją siecią.
Edytowane przez autora (2014.09.24, 08:54)
Firekage (2014.09.24, 09:29)
Ocena: 3
gagex (2014.09.23, 23:38)
X360 okiem użytkownika PC:
Forza 4 niszczy wszystko w co miałem okazję pogrywać.
GTA V. Tak, tak. Beta-testy. Ale przeszedłem i było świetne. Przejdę ponownie na PC:)
Gears of War. Halo.
Z drugiej strony na PC miałem Heroes, AoE i wiele innych.. Każdy sprzęt ma wady i zalety. I po XO kiedyś sięgnę ;)


Skoro mowa o wyścigach - grałeś w coś pokroju GTR, GT Legends, rFactor, Corsa online? To niszczy...a nie arkejdówki ;)

BTW pobieranej mocy, ciekawa rzecz. Napisano, że średnio bierze około 120W w trakcie grania. Przyznam szczerze, że nie jest to mała ilość. Mój PC w WarThunderze bierze między 180-200W (również mierzone watomierzem), a jest zdecydowanie mocniejszym sprzętem (gdybym wypiął z niego dyski twarde to moc spadnie o ponad 40W, mam ich sporo). Moc tego PC jest znacznie większa niż tej konsoli, zużycie prądu delikatnie większe.
Maniak1987 (2014.09.24, 12:21)
Ocena: 0
ExE_007 (2014.09.24, 07:37)
Czy pad od XBOX ONE działa z XBOX 360? Tak z ciekawości pytam.


Niestety nie.
Brendyman (2014.09.24, 12:56)
Ocena: 2
Jak zwykle sekcja komentarzy ocieka bólem dupy wszystkich, co się czują oszukani późniejszą premierą, słabszą wydajnością, bla bla bla. Psy szczekają, karawana idzie dalej. Brutalna polska rzeczywistość jest taka, że X360 miał taką popularność jaką miał tylko dlatego, że odpalał piraty. Jeśli One zostanie złamany to połowa z 'komentatorów' i tak pobiegnie do sklepu, żeby móc pograć w exclusivy z torrentów. Narazie tego niema, więc jest nienawiść i rozgoryczenie. Z perspektywy osoby, która płaci za gry, PS4 praktycznie nie różni się obecnie od XBO (no może poza tym, że gry na XBO są tańsze). Różnią się tytułami, których jest i tak tyle, co kot napłakał. Do tego dochodzą wspomniane funkcje multimedialne (o dyskusyjnej atrakcyjności). Ja wybieram XBO (choć niestety mam rówież PS4).
laaval (2014.09.24, 13:20)
Ocena: 0
Nie zdawałem sobie sprawy jak dużym urządeniem ten xo jest. Dopóki nie zobaczyłem go na żywo. Mój stary magnetowid był mniejszy...
piobzo (2014.09.24, 14:04)
Ocena: 0
Firekage (2014.09.24, 09:29)
gagex (2014.09.23, 23:38)
X360 okiem użytkownika PC:
Forza 4 niszczy wszystko w co miałem okazję pogrywać.
GTA V. Tak, tak. Beta-testy. Ale przeszedłem i było świetne. Przejdę ponownie na PC:)
Gears of War. Halo.
Z drugiej strony na PC miałem Heroes, AoE i wiele innych.. Każdy sprzęt ma wady i zalety. I po XO kiedyś sięgnę ;)


Skoro mowa o wyścigach - grałeś w coś pokroju GTR, GT Legends, rFactor, Corsa online? To niszczy...a nie arkejdówki ;)

BTW pobieranej mocy, ciekawa rzecz. Napisano, że średnio bierze około 120W w trakcie grania. Przyznam szczerze, że nie jest to mała ilość. Mój PC w WarThunderze bierze między 180-200W (również mierzone watomierzem), a jest zdecydowanie mocniejszym sprzętem (gdybym wypiął z niego dyski twarde to moc spadnie o ponad 40W, mam ich sporo). Moc tego PC jest znacznie większa niż tej konsoli, zużycie prądu delikatnie większe.


dysk zazwyczaj bierze ~8W (nowe mniej).. masz 5 zbędnych hdd? szacun...
Marucins (2014.09.24, 17:55)
Ocena: -2
Konsola... Szkoda czasu a w szczególności na obecną generację.
KickMy4ss (2014.09.24, 20:53)
Ocena: 2
Jakim cudem PS 4 ma mniejszą obudowę zasilacz w środku lepsze bebechy i zostało zdecydowanie realniej wycenione w dniu premiery.Nie zapominajmy o tym że większość nowych tytułów One odtworzy tylko w 900p.Do tego Fail z datą premiery w naszym kraju.Czy jest choć jedna rzecz która przemawia za konsolą M$ oprócz Kinecta.
Krzysztof Pikowy (2014.09.25, 00:37)
Ocena: 1
To nie magnetowid, to Amiga CDTV :D
CortexM3 (2014.09.25, 08:31)
Ocena: 1
KickMy4ss (2014.09.24, 20:53)
Jakim cudem PS 4 ma mniejszą obudowę zasilacz w środku lepsze bebechy i zostało zdecydowanie realniej wycenione w dniu premiery.Nie zapominajmy o tym że większość nowych tytułów One odtworzy tylko w 900p.Do tego Fail z datą premiery w naszym kraju.Czy jest choć jedna rzecz która przemawia za konsolą M$ oprócz Kinecta.

Tak PAD ale kupiony bez konsoli i podpięty do PC.
Jak zwykle sekcja komentarzy ocieka bólem dupy wszystkich, co się czują oszukani późniejszą premierą, słabszą wydajnością, bla bla bla. Psy szczekają, karawana idzie dalej. Brutalna polska rzeczywistość jest taka, że X360 miał taką popularność jaką miał tylko dlatego, że odpalał piraty. Jeśli One zostanie złamany to połowa z 'komentatorów' i tak pobiegnie do sklepu, żeby móc pograć w exclusivy z torrentów. Narazie tego niema, więc jest nienawiść i rozgoryczenie. Z perspektywy osoby, która płaci za gry, PS4 praktycznie nie różni się obecnie od XBO (no może poza tym, że gry na XBO są tańsze). Różnią się tytułami, których jest i tak tyle, co kot napłakał. Do tego dochodzą wspomniane funkcje multimedialne (o dyskusyjnej atrakcyjności). Ja wybieram XBO (choć niestety mam rówież PS4)

Proszę litości. Mojego X360 nawet zamiaru nie miałem nigdy przerabiać na piraty. Że jest mało gier na obie konsole, ależ przy X360 i PS3 przez pierwsze dwa lata było tak samo.
Funkcje multimediadnie ? A komu to tak naprawdę potrzebne w konsoli w czach kiedy od dawna ma to każdy TV z SMATR, co mam się jarać zdublowaniem funkcji z TV w konsoli i bulić za to 1,5 kawałka ? Dziękuję to te 1,5k wole zainwestować w GTX'a970 i mieć przynajmniej pewność że pogram bez większych kompromisów, a jeszcze zostanie mi na PAD z XONE :). To byłby hit, ale w czasach PS3 i X360, a nie dzisiaj, kiedy, każdy głupi smartfon to potrafi.
Tak wracając jeszcze do gier. Co mam lecieć po XONE, żeby zagrać sobie na nim w rok stare GTA V, które i tak za chwile będzie na PC, albo remaster HALO 1 i 2. Dziękuję postoję z boku na razie. FORZA ? Hm.. no może to by mnie pociągło, ale kwestia dobrej kierownicy do tego której nie mam, czy kolejny 1000 ? do wydatków.
Na pewno wielu przyciągnie GTA do nowej Konsoli, ale czy warto to sobie musi ocenić każdy sam.
Ja oleje XONE z jednej przyczyny. Microsoft dwa lata przed premierą XONE zaczął kompletnie olewać X360, kiedy to w tym czasie SONY wydało jeszcze parę bardzo dobrych Exów na PS3. Bardzo rozczarowało mnie HALO 4, które było zwykłym DLC do 3 z którego zrobiono pełnoprawną część gry. Obecnie poza FORZą M$ nie ma nic do zaoferowania, a ścigałki nie kręcą mnie aż tak bardzo żebym kupił konsole. RISE ? Co to za EX, jak już go na PC zapowiedzieli, nie zdziwi mnie jak HALO Chif Master też tak skończy. Ogólnie na razie jest źle, nawet bardzo.
Edytowane przez autora (2014.09.25, 10:09)
sedziu (2014.12.06, 17:36)
Ocena: 0
Wszystko ładnie pięknie, ale teraz gry to głównie online ze znajomymi itp (przynajmniej tak jest u mnie), więc wybierając platformę do gier właśnie znajomymi bym się sugerował, a ci mają albo PC albo PS4, więc rachunek jest prosty, nowego xboxa na pewno nie kupię bo z kim ja będę grał, sam ze sobą?
Zaloguj się, by móc komentować