Jujubee – katowickie studio wypływa Kurskiem na szerokie wody

matekmz
matekmz

Katowickie studio Jujubee jest stosunkowo nowym graczem na rynku, ale wzbudza ogromne zainteresowanie. Ponieważ jego najnowsza produkcja porusza bardzo ciekawy temat, postanowiłem odnaleźć założyciela, Michała Stępnia, podczas targów PGA i przeprowadzić z nim wywiad. Zamierzałem zapytać o samo studio, a także o kilka zagadnień technicznych, w tym techniki wykorzystywane w najnowszej produkcji firmy, grze Kursk

Przeczytaj całość
Jak z trzeciego „Gothica” zrobić „Gothica”

Wojtek Żuchowski
Wojtek Żuchowski

W ciągu kilku lat co najmniej trzykrotnie podchodziłem do trzeciego „Gothica” i dopiero za ostatnim razem zaskoczyło. Teraz to zupełnie inna gra. Nie tylko została załatana, ale też lepiej wygląda i udostępnia opcje mocno zmieniające tak zwany balans i sztuczną inteligencję. A to nie wszystko, bo Trójkę można w znacznej mierze upodobnić do dwóch pierwszych części serii.

Przeczytaj całość
Graczu, bezmózgie yeti, we wszystko zagrasz?

Piotr Gontarczyk
Piotr Gontarczyk

Sensacje związane z wersją alpha wersji beta finalnej wersji gry Assassin's Creed Unity zmusiły mnie do tego aby upuścić trochę adrenaliny. Rynek gier komputerowych obserwuję od około dwóch dekad i zwyczajnie nie potrafię pojąć co stało się z obecnymi graczami, którzy jawią się jako bezmózgie yeti.

Przeczytaj całość
The Vanishing of Ethan Carter – mała (polska) gra z dużym światem

qjin
qjin

Przygoda w The Vanishing of Ethan Carter była dla mnie od początku wirtualną podróżą w nieznane. Zupełnie jak wyprawa Paula Prospero, główna bohatera opowieści, w poszukiwaniu tytułowej postaci, która przepadła bez wieści w spowitej aurą tajemnicy dolinie Red Creek. Nie wiedziałem do końca, czego się spodziewać po debiutanckim dziele polskiego studia The Astronauts. Ale po zaledwie kilku sekundach od uruchomienia właściwej rozgrywki nie było to dłużej istotne – świat gry pochłonął mnie doszczętnie do czasu poznania finału tej – intrygującej z każdą minutą coraz bardziej – historii. Zaginąłem w Red Creek Valley tak, jak zaginął Ethan Carter. 

Przeczytaj całość
Hate no more

Jacek Wąsowski
Jacek Wąsowski

Dawno mnie tu nie było i wstęp mógłbym przeznaczyć na szukanie wymówki dla tego stanu rzeczy, ale wolę się skupić na konkretach, czymś o wiele ciekawszym z Waszej perspektywy. Dzisiejszy tekst poświęcam mojej ulubionej wadzie - mianowicie gniewowi i jego różnym odmianom, na czele z internetową nienawiścią. Mam cichą nadzieję, że uda mi się zbudować ciekawą przypowieść o tym, jak od czasu do czasu warto spiąć pośladki, wziąć się za siebie i przełknąć kilka gorzkich słów, które posłalibyśmy w kierunku innych osób. Wszystko to oczywiście zaserwuję Wam w sosie growym.

Przeczytaj całość
FPS doskonały?

Jacek Wąsowski
Jacek Wąsowski

Cześć!
Na wstępie chciałbym podziękować za tak pozytywną odezwę z Waszej strony i sporą dozę wyrozumiałości, którą się wykazaliście w konfrontacji z moim pierwszym tekstem. Dzięki za komentarze, lajki i share'y oraz PV. Zgodnie z obietnicą, tym razem dowożę materiał bardziej merytoryczny, który w moim idealnym świecie rozpocznie wartościową dyskusję na temat ideału FPS'a i tym czym dla Was jest doskonały shooter. Z jednej strony bardzo bym chciał, aby tym razem obyło się bez zbędnych dygresji, z drugiej natomiast znam siebie na tyle dobrze, że w paru miejscach mogę popłynąć. Chwytajcie za broń, sprawdźcie amunicję i ruszamy do boju. Zapraszam do świata najlepszych strzelanek!

Przeczytaj całość
Pograne

Jacek Wąsowski
Jacek Wąsowski

Do napisania pierwszego tekstu zbierałem się od przeszło 3 długich miesięcy, czyli w zasadzie od momentu, gdy dostałem przywilej dołączenia do niewątpliwie elitarnego grona osób blogujących na PCLab'ie razem z danymi do logowania. Zadanie to nie było łatwe, pomimo ostrego dopingu ze strony Piły i sporego "prestiżu" jaki niesie ze sobą podjęcie tego wyzwania. Żeby nadmiernie nie przedłużać powiem tylko, że będę pisał dużo i namiętnie o mojej pasji, czyli o grach. Trochę filozoficznie, czasem psychologicznie, a jeszcze częściej z perspektywy wkurzonego nooba-psychopaty.
Osoby odważne ze sporą dozą wyrozumiałości zapraszam do dalszej lektury.

Przeczytaj całość
Battlefield 4: sprawdź jak uzyskać dostęp do bety

Michał Wójcik
Michał Wójcik

Czwarta odsłona serii pierwszoosobowych strzelanek właśnie została oficjalnie zapowiedziana przez koncern Electronic Arts. W BF4 pogramy już na jesieni. Seria Batllefield słynie przede wszystkim z miodnego trybu multiplayer. I tak chyba pozostanie. Ale jak pokazuje pierwsze wideo z rozgrywki - kampania też ma ciekawe momenty.

Przeczytaj całość
Gorące klasyki: Theme Hospital

Michał Wójcik
Michał Wójcik

Takich gier już się nie robi. A przynajmniej niezwykle rzadko. Najważniejszą cechą tytułów, które zapadają w pamięć jest grywalność. A tym właśnie Bullfrog, czyli nieistniejące już studio tworzące tytułową grę, częstował nas niemal w nadmiarze. Nieco karykaturalny Theme Hospital to strategia ekonomiczna wydana w poprzednim tysiącleciu, w której wcielamy się w zarządcę szpitala. Co łączy taką produkcję z teraźniejszością? Oczywiście pasjonaci, dzięki którym możemy grać w Theme Hospital na współczesnym komputerze lub smartfonie z Androidem! A to z pomocą CorsixTH.

Przeczytaj całość