RX 460 - poprawiamy fabrykę

ghs
ghs

Niedawno obiegła świat wieść, że fachmistrze z AMD znów coś tam poblokowali w swoich kartach. Tym razem nie 4GB VRAM jak w RX 480 ale jednostki wykonawcze w RX 460. Blokada okazała się jedynie softowa więc natychmiast znaleźli się amatorzy "darmowych jabłek" w tym i niżej podpisany. Zobaczmy czy gra jest warta świeczki.

Przeczytaj całość
Granie na integrze Intela...

Mieszko Krzykowski
Mieszko Krzykowski

... to nadal zabawa dla umiarkowanych masochistów, ale nie z tego powodu, o którym teraz najprawdopodobniej pomyślałeś. Wydajność zintegrowanych układów graficznych Intela rośnie, dzięki czemu procesor z Irisem Pro radzi sobie z mniej wymagającymi grami, ale Intelowi nadal nie udało się w pełni rozwiązać pewnego starego problemu. Jakiego? Problemu jakości sterowników. Dzisiaj będzie trochę o nich, a także o tym, w co da się pograć na Irisie Pro 6200, w co nie i co na to Skull Canyon i AMD.

Przeczytaj całość
Analityczne lanie wody

ghs
ghs

Kawusia itp. itd.. otwieram PCLab, zaglądam z ciekawości do newsa:

http://pclab.pl/news65583.html

a tu proszę: jeden wykresik przedstawiający jak to ''siada'' sprzedaż dedykowanych GPU oraz drugi pokazujący jak to nVidia zdominowała rynek samodzielnych kart grafiki. Dodatkowo analiza macherów objaśniająca szarakowi jak myśleć tzn. jak nie myśleć tzn. jak wiedzieć o co chodzi nie myśląc :).

''..Według firmy analitycznej Jon Peddie Research, w drugim kwartale 2015 roku wartość rynku kart graficznych znowu zmalała i spadła do najniższego poziomu od ponad dziesięciu lat. Winą za tę sytuację w dużej mierze obarcza się malejące zainteresowanie komputerami stacjonarnymi, które są wypierane przez urządzenia mobilne. Ponadto użytkownicy coraz częściej decydują się na zintegrowane z procesorem układy graficzne, ponieważ wydajniejsze jednostki nie są im potrzebne...''

"это правда или нет?" jak mawiają w imperium niewolności słowa ;).

 

Przeczytaj całość
AMD - czyli gdzie kończy się marketing i zaczyna się śmieszność

Tropiciel Fermentu
Tropiciel Fermentu

Mimo, że dziś nie jest pierwszy kwietnia firma AMD pokazała że ma wyjątkowo wyostrzone poczucie humoru i nie zawaha się go użyć. Do tej pory jeszcze może nie było to aż tak śmieszne, ale pewne granice są już przekraczane...

Przeczytaj całość

Nie tak dawno, bo w marcu tego roku wraz z grą Tomb Raider pojawił się dodatek o nazwie TressFX o którym pisaliśmy tutaj. Efekt ten mógł się podobać, choć jego implementacja miała pewne błędy (włosy lary zatrzymywały się na niewidzialnych przeszkodach). Był to dodatek opracowany przez AMD dla graczy, i co ciekawe w przeciwieństwie do np. PhysX działał na wszystkich kartach graficznych (DirectX 11 oczywiście). Nie tak dawno temu NVIDIA zaprezentowała swój dodatek, o nazwie Fur - czyli bibliotekę specjalnie do symulacji sierści zwierząt. Oczywiście też działającą na procesorach graficznych, i (a jakże) także mogącą działać na konkurencyjnych kartach. 

Przeczytaj całość

Dzięki uprzejmości Blue Mobility, producenta konfigurowalnych laptopów marki Xnote, w nasze ręce wpadł wyjątkowy komputer przenośny. Mówimy tu bowiem o modelu Hyperbook, który już niedługo trafi do sprzedaży, a który został wyposażony w... (werble proszę) procesor Core i7-4750HQ z układem graficznym Iris Pro 5200!

Przeczytaj całość

Niedawno wpadłem na pomysł by poszukać taniej mocy graficznej, składając ją z dwóch GeForce' ów GTX 470. Ktoś powie - szaleniec!. Być może tak, ale nabyłem w naprawdę dobrej cenie kartę do pary i postanowiłem jednak spróbować tej niepopularnej rozrywki dla "niegrzecznych chłopców" jaką podobno jest SLI. Parkę kart mam od blisko miesiąca (wcześniej miałem jedną), ale z powodu testów płyt głównych jak do tej pory karty wisiały bezwładnie w obudowie wyświetlając pulpit Windowsa i edytor tekstów PCLaba. No ale przyszła ta noc...

Przeczytaj całość

Mniej zaawansowani użytkownicy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z komputerem lub po prostu nie są zainteresowani tematem zwykle uruchamiają gry, nie zmieniając w niej domyślnych ustawień graficznych. A mimo, że gry automatycznie dostosowują poziom detali do posiadanego sprzętu znacznie lepiej niż jeszcze kilka lat temu, to jednak mechanizm ten pozostawia często sporo do życzenia. Często detale są dobierane od tak po prostu - na podstawie np. dostępnej pamięci graficznej. I dochodzi do absurdów, czyli do dobrania maksymalnie wysokich detali na kartach z 2 GB pamięci lokalnej w komputerze ze sklepu wielkopowierzchniowego (aż chciało by się powiedzieć - nie dla idiotów, ale była by to kryptoreklama).

Przeczytaj całość

Nie byłem fanem pierwszej części serii Metro - Metro 2033. Mam je na swoim koncie Steam, tylko z powodu akcji promocyjnej, która każdemu chętnemu w zamian za zalajkowanie profilu na Facebooku dawała kluczyk do gry. Grałem oczywiście w nią, ale mnie kompletnie nie przekonała absolutnie chorymi wymaganiami. Być może nieadekwatnymi do jakości tej grafiki, bo gry nie przeszedłem - po prostu nie byłem w stanie się zmusić. Dlatego do Metra Last Light podchodziłem z dużą rezerwą...

Przeczytaj całość

No właśnie, to pytanie zapewne zadaje sobie spora część z Was. Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo wiele zależy od konkretnej generacji kart. Historia potrafi wskazać wiele przykładów - gdzie podkręcenie karty graficznej dawało wzrost wydajności sięgający nawet 100 procent. Takimi kartami były np. Radeony 9550 czy też GeForce 6200/6600. Tak dobre czasy się jednak skończyły. Z kilku względów...

Przeczytaj całość